Εμφάνιση απλής εγγραφής

Ο ρόλος της διοίκηση των εκπαιδευτικών μονάδων στην αντιμετώπιση ρατσιστικών φαινομένων στα σχολεία

dc.contributor.advisorΣαΐτη, Άννα
dc.contributor.advisorΧλέτσος, Θεολόγος - Μιχαήλ
dc.contributor.advisorΠαντελίδης, Παντελής
dc.contributor.authorΚατσαρός, Ανδρέας
dc.date.accessioned2022-07-22T07:51:30Z
dc.date.available2022-07-22T07:51:30Z
dc.date.issued2022-06
dc.identifier.urihttps://dione.lib.unipi.gr/xmlui/handle/unipi/14478
dc.identifier.urihttp://dx.doi.org/10.26267/unipi_dione/1901
dc.description.abstractΗ έξαρση του ρατσισμού, αποτελεί ένα από τα σημαντικότερα προβλήματα ανά τον κόσμο επηρεάζοντας άμεσα τις ζωές πολλών ανθρώπων. Στην ελληνική κοινωνία παρουσιάζονται πάρα πολλές διακρίσεις με βάση το χρώμα του δέρματος, την εθνικότητα, τη θρησκεία, το φύλο, το σεξουαλικό προσανατολισμό κ.α. Στα σχολεία, ως καθρέπτες της κοινωνίας, ποικίλουν οι μορφές διαφορετικότητας, καλώντας τους εκπαιδευτικούς και τους Διευθυντές να αντιμετωπίζουν καθημερινά πολλά φαινόμενα ρατσιστικών επιθέσεων. Η παρούσα ερευνητική εργασία εκπονήθηκε στα πλαίσια του Π.Μ.Σ. του τμήματος Οικονομικής Επιστήμης του Πανεπιστημίου Πειραιώς, στην κατεύθυνση της ‘Οικονομικής της Εκπαίδευσης και Διαχείρισης Εκπαιδευτικών Μονάδων’. Η Διπλωματική εργασία αποτελείται από δύο μέρη, το θεωρητικό μέρος που συγκροτείται από δύο κεφάλαια και το ερευνητικό μέρος που συγκροτείται από άλλα δύο κεφάλαια. Σκοπός της παρούσας έρευνας είναι η διερεύνηση των απόψεων και των αντιλήψεων των εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας για το ρόλο της διοίκησης των εκπαιδευτκών μονάδων στην αντιμετώπιση ρατσιστικών φαινομένων στα σχολεία. Η έρευνα διεξήχθη τον Απρίλιο του 2022 και αφορούσε Εκπαιδευτικούς και Διευθυντές Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης. Για την έρευνα χρησιμοποιήθηκε η μέθοδος του ανώνυμου ερωτηματολογίου και το τελικό δείγμα ανήλθε στα 152 άτομα. Συγκεκριμένα διερευνήθηκαν: α) οι απόψεις των εκπαιδευτικών για το φαινόμενο του ρατσισμού στα σχολεία, β) ποιους τρόπους αντιμετώπισης του φαινομένου του ρατσισμού εφαρμόζουν οι εκπαιδευτικοί και οι Διευθυντές των σχολείων καθώς και πόσο αποτελεσματικοί είναι αυτοί οι τρόποι, γ) πόσο σημαντικό θεωρούν οι εκπαιδευτικοί το ρόλο του διευθυντή στην αντιμετώπιση των ρατσιστικών συμπεριφορών εντός του σχολείου. Η στατιστική επεξεργασία των αποτελεσμάτων έδειξε ότι ο σχολικός ρατσισμός έχει έντονη παρουσία στα ελληνικά σχολεία και αποτελεί ένα πρόβλημα δύσκολο στη μεταχείριση και αντιμετώπιση. Οι εκπαιδευτικοί και οι Διευθυντές σε γενικές γραμμές γνωρίζουν τι είναι ο σχολικός ρατσισμός και τις μορφές που λαμβάνει αλλά σε μεγάλο ποσοστό δεν έχουν τα κατάλληλα εφόδια για να αντιμετωπίσουν τέτοια φαινόμενα. Αποκαλύφθηκε ότι οι εκπαιδευτικοί έχουν ανάγκη από μια επιπλέον κατάρτιση σχετικά με τις τακτικές αντιμετώπισης του φαινομένου. Επιπλέον από τα ευρήματα αναδείχθηκε η σημαντικότητα ενός πιο ενεργού ρόλου από τη μεριά του Διευθυντή για την καταπολέμηση του φαινομένου, σύμφωνα με τις απόψεις εκπαιδευτικών νέους σε ηλικία και στο χώρο της εκπαίδευσης, οι οποίοι δήλωσαν ότι θα ακολουθούσαν διαφορετικές τακτικές αν είχαν οι ίδιοι το ρόλο του Διευθυντή. Οι εκπαιδευτικοί, σε μεγάλο ποσοστό, πιστεύουν ότι οι Διευθυντές των σχολείων πρέπει να συνεργάζονται πιο αποτελεσματικά με τους εμπλεκόμενους φορείς, όπως είναι οι γονείς, τα παιδιά και οι ειδικοί σύμβουλοι. Τέλος η έρευνα έδειξε ότι οι Διευθυντές πρέπει να δημιουργούν ένα υγιές κλίμα συνεργασίας, ώστε οι εκπαιδευτικοί να νιώθουν έτοιμοι να αναλάβουν πρωτοβουλίες για την αντιμετώπιση του φαινομένου.el
dc.format.extent123el
dc.language.isoelel
dc.publisherΠανεπιστήμιο Πειραιώςel
dc.rightsΑναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/*
dc.titleΟ ρόλος της διοίκηση των εκπαιδευτικών μονάδων στην αντιμετώπιση ρατσιστικών φαινομένων στα σχολείαel
dc.title.alternativeThe role of administration of educational units in treatment of racist phenomenon in schoolsel
dc.typeMaster Thesisel
dc.contributor.departmentΣχολή Οικονομικών, Επιχειρηματικών και Διεθνών Σπουδών. Τμήμα Οικονομικής Επιστήμηςel
dc.description.abstractENThe exponential increase of racism is one of the most important problems in many countries and is affecting the lives of many people directly. In Greek society discrimination based on color, ethnicity, religion, sex, sexual orientation, and other factors, is rampant. In schools, which are a reflection of society, there are many ways in which people can be different from one another, thus demanding teachers and principals to face various incidents of racially motivated attacks daily. The current research paper was prepared under the framework of M.Sc. in the department of Economics of the University of Piraeus, in the discipline of Economics of education and Management of Schools. This Master’s thesis consists of two parts, the theoretical part that includes two chapters and the research part which is composed of two more chapters. The purpose of this research paper is to investigate the various opinions and beliefs of the teachers in primary and secondary education, regarding the role of school principals in facing racism related events in schools. The research was conducted in April of 2022 and involved teachers and principals, of primary and secondary education. For this research, anonymous surveys were used with a final sample size of 152 people. More specifically: a) the various viewpoints of teachers regarding the phenomenon of school racism, b) the methods that teachers and principals of schools have implemented in order to face this problem as well as how effective they were, c) the degree of importance that teachers place on the principals and their role of facing and dealing with racist behaviors, were researched. After processing the data, it was evident that school racism had a strong presence in Greek schools and is a difficult problem to handle and solve. In general, teachers and principals are aware of what school racism is and the various forms it can take, but often times, they do not possess the necessary resources required in order to properly face it. It became clear that teachers were in need of additional training in regards with the various methods which can be used to face such a predicament. Additionally, from our findings, the importance of the principal having an active role when it comes to facing this phenomenon, became evident. In fact, many younger and less experienced teachers, stated that if they were in such a position, they would have enacted different tactics to combat this issue. Teachers believe that, to a large extent, the principals of schools need to cooperate more effectively with the parties involved such as the parents, children as well as the special counselors. Lastly, the research indicated that principals need to strive to establish a healthy environment of cooperation such that the teachers feel ready to take the initiative in facing this phenomenon.el
dc.contributor.masterΟικονομική της Εκπαίδευσης και Διαχείριση Εκπαιδευτικών Μονάδωνel
dc.subject.keywordΣχολικός ρατσισμόςel
dc.subject.keywordΔιακρίσειςel
dc.subject.keywordΕκπαιδευτικοίel
dc.subject.keywordΔιευθυντήςel
dc.subject.keywordΡόλοςel
dc.subject.keywordΑπόψειςel
dc.subject.keywordΑντιλήψειςel
dc.subject.keywordΤρόποι αντιμετώπισηςel
dc.date.defense2022-07-16


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Thumbnail

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στις ακόλουθες συλλογές

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα
Εκτός από όπου διευκρινίζεται διαφορετικά, το τεκμήριο διανέμεται με την ακόλουθη άδεια:
Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα

Βιβλιοθήκη Πανεπιστημίου Πειραιώς
Επικοινωνήστε μαζί μας
Στείλτε μας τα σχόλιά σας
Created by ELiDOC
Η δημιουργία κι ο εμπλουτισμός του Ιδρυματικού Αποθετηρίου "Διώνη", έγιναν στο πλαίσιο του Έργου «Υπηρεσία Ιδρυματικού Αποθετηρίου και Ψηφιακής Βιβλιοθήκης» της πράξης «Ψηφιακές υπηρεσίες ανοιχτής πρόσβασης της βιβλιοθήκης του Πανεπιστημίου Πειραιώς»