Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.advisorΧλωμούδης, Κωνσταντίνος
dc.contributor.authorΚουλή, Χρυσούλα
dc.date.accessioned2022-03-18T10:43:56Z
dc.date.available2022-03-18T10:43:56Z
dc.date.issued2021-12
dc.identifier.urihttps://dione.lib.unipi.gr/xmlui/handle/unipi/14233
dc.identifier.urihttp://dx.doi.org/10.26267/unipi_dione/1656
dc.description.abstractΕξετάζοντας τον υφιστάμενο ανταγωνισμό μεταξύ των λιμένων σκαφών αναψυχής των χωρών της ανατολικής Μεσογείου, επιχειρείται να βρεθεί η θέση της Ελλάδας και πως αυτή μπορεί μπορεί να βελτιωθεί. Η επίτευξη του στόχου πραγματοποιείται μέσω της σύγκρισης συγκεκριμένων παραγόντων όπως οι θέσεις ελλιμενισμού, το μήκος της ακτογραμμής, ο αριθμός των μαρινών, οι γαλάζιες σημαίες. Μια μικρή αναφορά γίνεται επίσης και σε παράγοντες όπως το θεσμικό και φορολογικό πλαίσιο και ο συντελεστής ΦΠΑ. Η εργασία αποτελείται από από 5 κεφάλαια. Στο πρώτο κεφάλαιο γίνεται αναφορά στους διάφορους ορισμούς που συναντώνται στη βιβλιογραφία γαι τον θαλάσσιο τουρισμό καθώς και στις έννοιες που συνδέονται με αυτόν και επιπλέον στις δύο οργανωμένες κατηγορίες του θαλάσσιου τουρισμού δηλαδή στην κρουαζιέρα και στην ιδιωτική θαλάσσια περιήγηση. Στο δεύτερο τμήμα αναλύεται η ιδιωτική θαλάσσια περιήγηση στην Ελλάδα και συγκεκριμένα ακολουθεί αναφορά στην ιστορική αναδρομή και την εξέλιξη της, στο θεσμικό πλαίσιο που έχει αναπτυχθεί και στις σχετικές αλλαγές του που έχουν ακολουθήσει με τη πάροδο του χρόνου, στα διαθέσιμα σκάφη αναψυχής και στις εταιρείες που δραστηριοποιούνται στο κλάδο. Στο τρίτο κεφάλαιο παρουσιάζονται οι ελληνικοί λιμένες σκαφών αναψυχής και τα αγκυροβόλια, το ιδιοκτησιακό καθεστώς που τις διέπει και οι παρεχόμενες υπηρεσίες τους. Στο κεφάλαιο αυτό αναλύεται επίσης και η ζήτηση εξετάζοντας τους παράγοντες που την επηρεάζουν. Στο τέταρτο κεφάλαιο εξετάζεται ο στόχος της εργασίας που είναι η αξιολόγηση της θέση της Ελλάδας στο κλάδου του yachting στη Μεσόγειο και συγκεκριμένα απέναντι στους ανταγωνιστές της στην ανατολική Μεσόγειο. Η ανάλυση του ανταγωνισμού μεταξύ των χωρών της ανατολικής Μεσογείου γίνεται μέσω της σύγκρισης συγκεκριμένων στοιχείων, όπως αναφέρεται παραπάνω. Ακολουθεί και μια μικρή αναφορά και σύγκριση με τους παίχτες της δυτικής Μεσογείου με σκοπό να βρεθούν πρακτικές που χρησιμοποιούνται από αυτούς και θα μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν από την Ελλάδα για την βελτίωση της θέση της. Στο πέμπτο κεφάλαιο παρουσιάζονται τα συμπεράσματα και οι προτάσεις για την βελτίωση της θέσης της Ελλάδας στο κλάδου του yachting στη περιοχή της ανατολικής Μεσογείου.el
dc.format.extent160el
dc.language.isoelel
dc.publisherΠανεπιστήμιο Πειραιώςel
dc.rightsΑναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/*
dc.titleΛιμένες σκαφών αναψυχής: ανταγωνισμός στην ανατολική Μεσόγειοel
dc.typeMaster Thesisel
dc.contributor.departmentΣχολή Ναυτιλίας και Βιομηχανίας. Τμήμα Ναυτιλιακών Σπουδώνel
dc.description.abstractENExamining the existing competition between the yacht ports of the countries situaqted in the eastern Mediterranean, our attempt is to find the position of Greece and how it can be improved. The achievement of the goal is effected through the comparison of specific factors such as number of berths, the length of the coastline, the number of marinas, the number of blue flags. A small reference is also made to factors such as the institutional and tax framework and the VAT rate.The essay consists of 5 chapters. The first chapter refers to the various definitions found in the literature regarding maritime tourism as well as the concepts associated with it and to the two organized forms of maritime tourism, namely to the cruise and private yachting. The second section analyzes the private yachting in Greece, specifically refers to the historical background and its evolution, to the institutional framework that has been developed and to the relevant changes that followed over time, to the leisure boats and their characteristics and to the companies operating in the industry. The third chapter presents the Greek yacht ports and anchorages, the ownership regime and the services that are provided. This chapter also analyzes the demand by examining the factors that affect it. The fourth chapter examines the aim of the essay which is to evaluate the position of Greece in the european yachting sector and specifically between its competitors in the eastern Mediterranean. The analysis of competition between the countries of the Eastern Mediterranean is conducted by comparing specific data, as mentioned above. It follows a small comparison with the players of the western Mediterranean in order to find practices that could be used by Greece to improve its position. The fifth chapter presents the conclusions and proposals for the improvement of Greece's position in the yachting sector in the eastern Mediterranean region.el
dc.contributor.masterΝαυτιλίαel
dc.subject.keywordΘαλάσσιος τουρισμόςel
dc.subject.keywordYachtingel
dc.subject.keywordΛιμένες σκαφών αναψυχήςel
dc.subject.keywordΑνατολική Μεσόγειοςel
dc.subject.keywordΑνταγωνισμόςel
dc.date.defense2021-12-13


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Thumbnail

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στις ακόλουθες συλλογές

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα
Εκτός από όπου διευκρινίζεται διαφορετικά, το τεκμήριο διανέμεται με την ακόλουθη άδεια:
Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα

Βιβλιοθήκη Πανεπιστημίου Πειραιώς
Επικοινωνήστε μαζί μας
Στείλτε μας τα σχόλιά σας
Created by ELiDOC
Η δημιουργία κι ο εμπλουτισμός του Ιδρυματικού Αποθετηρίου "Διώνη", έγιναν στο πλαίσιο του Έργου «Υπηρεσία Ιδρυματικού Αποθετηρίου και Ψηφιακής Βιβλιοθήκης» της πράξης «Ψηφιακές υπηρεσίες ανοιχτής πρόσβασης της βιβλιοθήκης του Πανεπιστημίου Πειραιώς»