Εμφάνιση απλής εγγραφής

Η εξ αποστάσεως εκπαίδευση στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση και ο αντίκτυπος της εφαρμογής της στους εκπαιδευτικούς

dc.contributor.advisorΜιχελακάκης, Νικόλαος
dc.contributor.authorΜανώλη, Χριστίνα
dc.date.accessioned2022-02-24T13:07:17Z
dc.date.available2022-02-24T13:07:17Z
dc.date.issued2022-02
dc.identifier.urihttps://dione.lib.unipi.gr/xmlui/handle/unipi/14157
dc.identifier.urihttp://dx.doi.org/10.26267/unipi_dione/1580
dc.description.abstractΣκοπός της παρούσας εργασίας είναι να διερευνηθεί ο αντίκτυπος της εφαρμογής της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης στους εκπαιδευτικούς που υπηρετούν σε σχολεία της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης. Απώτεροι στόχοι της μελέτης αυτής είναι οι εξής: α) να διερευνηθεί ο αντίκτυπος της εφαρμογής της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης σε προσωπικό και επαγγελματικό επίπεδο, β) να προσδιοριστούν οι παράγοντες εκείνοι που είχαν αντίκτυπο στους εκπαιδευτικούς. Για την απάντηση των πιο πάνω ερωτημάτων διενεργήθηκε πρωτογενής έρευνα μέσω ερωτηματολογίου. Το ερωτηματολόγιο αυτό διανεμήθηκε διαδικτυακά με τη βοήθεια της πλατφόρμας Google Forms σε ένα δείγμα 115 εκπαιδευτικών που υπηρετούν σε σχολεία της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης και το οποίο επιλέχθηκε στη βάση της δειγματοληψίας χιονοστιβάδας. Τα αποτελέσματα της έρευνας κατέδειξαν ότι οι εκπαιδευτικοί είχαν δυσκολία στη μεταφορά της διδασκαλίας τους στο διαδικτυακό περιβάλλον. Επίσης, βρέθηκε ότι η εφαρμογή της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης κατά την περίοδο της πανδημίας τούς οδήγησε σε εργασιακό άγχος / στρες καθώς και κόπωση και / ή επαγγελματική εξουθένωση, με αποτέλεσμα τη δυσκολία ανταπόκρισης στα επαγγελματικά τους καθήκοντα και στις προσωπικές/οικογενειακές τους υποχρεώσεις. Η επάρκεια ψηφιακών γνώσεων και δεξιοτήτων, η ψυχοσυναισθηματική και τεχνική υποστήριξη των μαθητών, αλλά και η παρακίνηση των τελευταίων, οδήγησαν τους ερωτηθέντες να αισθανθούν πίεση και άγχος στην εφαρμογή της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης κατά την περίοδο της πανδημίας. Επίσης, βρέθηκε υψηλότερο άγχος στις γυναίκες, αλλά και σε εκπαιδευτικούς μεγαλύτερης ηλικίας. Επομένως, χρειάζεται η λήψη μέτρων που αφορούν τα εξής: α) την ετοιμότητα των σχολικών μονάδων να αντιμετωπίσουν καταστάσεις τηλεκπαίδευσης, β) τη δημιουργία προγραμμάτων για ενίσχυση των ψηφιακών δεξιοτήτων των εκπαιδευτικών, αλλά και γ) την παροχή ψυχοσυναισθηματικής υποστήριξης στους εκπαιδευτικούς.el
dc.format.extent86el
dc.language.isoelel
dc.publisherΠανεπιστήμιο Πειραιώςel
dc.rightsΑναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/*
dc.titleΗ εξ αποστάσεως εκπαίδευση στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση και ο αντίκτυπος της εφαρμογής της στους εκπαιδευτικούςel
dc.title.alternativeDistance learning in primary education and the impact of its implementation on teachersel
dc.typeMaster Thesisel
dc.contributor.departmentΣχολή Οικονομικών, Επιχειρηματικών και Διεθνών Σπουδών. Τμήμα Οικονομικής Επιστήμηςel
dc.description.abstractENThe purpose of this research is to examine the impact of the implementation of distance education on teachers serving in primary schools. The ultimate goals of this study are: a) to investigate the impact of the implementation of distance education on teachers from a personal as well as a professional perspective, b) to identify specific factors that have had an impact on teachers. The research was carried out via an online questionnaire on Google Forms that was distributed in a sample of 115 teachers serving in primary schools and which was selected on the basis of avalanche sampling. The results of the research showed that teachers had difficulty in transferring their teaching to the online environment. It was also found that the implementation of distance education during the pandemic was responsible for excessive work stress and fatigue, resulting in difficulty responding to their professional duties as well as their personal / family obligations. The adequacy of digital knowledge and skills, the psycho-emotional and technical support of the students, but also the motivation of the latter, led the respondents to feel pressure and stress in the implementation of distance education during the pandemic period. Also, higher stress was found in women, but also in older teachers. Therefore, it is necessary to take measures concerning the following: a) the readiness of school units to deal with e-learning situations; b) the creation of programs to enhance the digital skills of teachers, but also c) the provision of psycho-emotional support to teachers.el
dc.contributor.masterΟικονομική της Εκπαίδευσης και Διαχείριση Εκπαιδευτικών Μονάδωνel
dc.subject.keywordΠανδημίαel
dc.subject.keywordΤηλεκπαίδευσηel
dc.subject.keywordΕκπαιδευτικοίel
dc.subject.keywordΠρωτοβάθμια εκπαίδευσηel
dc.date.defense2022-02-19


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Thumbnail

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στις ακόλουθες συλλογές

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα
Εκτός από όπου διευκρινίζεται διαφορετικά, το τεκμήριο διανέμεται με την ακόλουθη άδεια:
Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα

Βιβλιοθήκη Πανεπιστημίου Πειραιώς
Επικοινωνήστε μαζί μας
Στείλτε μας τα σχόλιά σας
Created by ELiDOC
Η δημιουργία κι ο εμπλουτισμός του Ιδρυματικού Αποθετηρίου "Διώνη", έγιναν στο πλαίσιο του Έργου «Υπηρεσία Ιδρυματικού Αποθετηρίου και Ψηφιακής Βιβλιοθήκης» της πράξης «Ψηφιακές υπηρεσίες ανοιχτής πρόσβασης της βιβλιοθήκης του Πανεπιστημίου Πειραιώς»