Αξιοποίηση της χρήσης των Τ.Π.Ε., προϋποθέσεις επιτυχίας χρήσης τους στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση και απόψεις εκπαιδευτικών για την εφαρμογή τους
Utilization of the use of Information and Communication Technologies, conditions for success their use in secondary education and views teachers for their implementation
Προβολή/ Άνοιγμα
Λέξεις κλειδιά
ΤΠΕ ; Δευτεροβάθμια εκπαίδευση ; Εφαρμογή ΤΠΕ ; Δεξιότητες και ικανότητες εκπαιδευτικών ; ΔικτύωσηΠερίληψη
Με την εκπόνηση της συγκεκριμένης εργασίας θέλουμε να εντοπίσουμε τις αναγκαίες προϋποθέσεις για την επιτυχή χρήση των ΤΠΕ στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση και να μελετήσουμε την στάση που τηρούν οι εκπαιδευτικοί ως προς την συμβολή των Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνίας στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση . Είναι σημαντικό να γνωρίζουμε τη σημασία της επιμόρφωσης των εκπαιδευτικών και την πρόθεση ή όχι για επιπλέον επιμόρφωση. Στην εποχή μας, ο ρόλος των ΤΠΕ είναι αποφασιστικός στον ενημερωτικό τομέα, τον επικοινωνιακό και εκπαιδευτικό (Bruce, 2008). Εξετάζοντας, την επίδραση στην εκπαίδευση, ο βασικός σκοπός στηρίζεται στην πλήρη αξιοποίηση των τεχνολογικών καινοτοµιών για την προβολή διαφορετικών μεθόδων µάθησης, δείχνοντας σεβασµό στη γλωσσική, κοινωνική και πολιτισµική πολυµορφία. Οι ΤΠΕ είναι απαραίτητες για την εισαγωγή εκπαιδευτικών µεταρρυθµίσεων (Pelgrum, 2001) και η απαραίτητη πλέον παρέμβαση στο εκπαιδευτικό σύστημα μιας χώρας. Με την αξιοποίηση των ΤΠΕ στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση και γενικά στο εκπαιδευτικό σύστημα επιτυγχάνεται η σκέψη δημιουργικότητας και κριτικότητας των µαθητών και η αλλαγή της διδακτικής πρακτικής, της διαδικασίας µάθησης και επικοινωνίας (Bruce, 2008). Παρουσιάζονται οι σχέσεις, οι στάσεις και οι αντιλήψεις των εκπαιδευτικών σχετικά με την εφαρμογή των ΤΠΕ στο σχολείο. Θα δούμε ότι σύμφωνα με τα αποτελέσματα της έρευνάς μας οι εκπαιδευτικοί είναι παραπάνω από θετικοί στη χρήση των ΤΠΕ και έχουν την πρόθεση να τις χρησιμοποιούν κατά τη διάρκεια της διδασκαλίας τους. Η αξιοποίηση των ΤΠΕ για να επιτευχθεί με επιτυχία θα πρέπει να συνδεθεί µε την ποιότητα διδασκαλίας, τη βέλτιστη προσέγγιση του µαθησιακού αντικειμένου, την συνεργασία των εκπαιδευτικών και την αξιολόγηση της διδασκαλίας τους.