Ο αντίκτυπος της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης στην εκπαιδευτική οινότητα
Προβολή/ Άνοιγμα
Λέξεις κλειδιά
Εξ αποστάσεως εκπαίδευση ; Αντίκτυπος ; ΕκπαιδευτικοίΠερίληψη
Η εκπαίδευση αποτελώντας έναν από τους βασικούς πυλώνες στήριξης και εξέλιξης της κοινωνίας δεν δύναται να μην επηρεάζεται από τις ραγδαίες τεχνολογικές εξελίξεις. Βάσει των εξελίξεων αυτών αλλάζει και ο ρόλος του σύγχρονου εκπαιδευτικού που καλείται να επιμορφώνεται συνεχώς και να ανταποκρίνεται επιτυχώς στις ανάγκες της ιδιότητας του καθοδηγητή. Η πανδημία covid-19 μάλιστα διατάραξε την κοινωνική ζωή και την κανονικότητα της εκπαιδευτικής διαδικασίας απαιτώντας έκτακτη εφαρμογή εξ αποστάσεως εκπαίδευσης για παιδαγωγικούς και κοινωνικούς σκοπούς. Η τεχνολογία κλήθηκε να αναπληρώσει το κενό της απόστασης, προσφέροντας δυνατότητες διάδρασης και διατήρησης της επικοινωνίας. Με αφορμή την καθολική εφαρμογή της τηλεκπαίδευσης κατά την αναστολή της φυσικής λειτουργίας εξετάζεται στην παρούσα διπλωματική εργασία ο αντίκτυπος της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης στην εκπαιδευτική κοινότητα ως προς την εκπαιδευτική πράξη και ως προς τον εκπαιδευτικό προσωπικά. Δείγμα αυτής της έρευνας αποτέλεσαν 50 εκπαιδευτικοί Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης και η διερεύνηση των απόψεων τους σχετικά με το θέμα πραγματοποιήθηκε μέσω της συμπλήρωσης ενός ερωτηματολογίου. Μερικά από τα βασικά αποτελέσματα της έρευνας είναι πως οι συμμετέχοντες αντιμετωπίζουν γενικά θετικά την εξ αποστάσεως εκπαίδευση, διαθέτουν την ικανότητα εφαρμογής της και εκτιμούν τις δυνατότητες που αυτή προσφέρει ως προς την καινοτομία και την στήριξη συγκεκριμένων εκπαιδευόμενων. Παρόλα αυτά εμφανίζονται διστακτικοί προς τις μεθόδους εξ αποστάσεως εκπαίδευση, θεωρώντας ότι δεν δύναται να εφαρμοστεί στην διδασκαλία κάθε μαθησιακού αντικειμένου και ότι απαιτείται τόσο παροχή τεχνικής υποστήριξης και επιμορφώσεων στις νέες τεχνολογίες όσο και εφαρμογή μέτρων προστασίας των προσωπικών δεδομένων.