Εμφάνιση απλής εγγραφής

Συνεργασία μεταξύ εκπαιδευτικών και γονέων μαθητών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες σε μονάδες πρωτοβάθμιες εκπαίδευσης

dc.contributor.advisorΚοκορέ, Ιωάννα
dc.contributor.authorΗλδικίδης, Πασχάλης
dc.date.accessioned2022-02-22T09:54:25Z
dc.date.available2022-02-22T09:54:25Z
dc.date.issued2021-11
dc.identifier.urihttps://dione.lib.unipi.gr/xmlui/handle/unipi/14134
dc.identifier.urihttp://dx.doi.org/10.26267/unipi_dione/1557
dc.description.abstractΟι εκπαιδευτικοί καθημερινά καλούνται να αντιμετωπίσουν πληθώρα θεμάτων που αφορούν την εκπαιδευτική διαδικασία. Η εκπαιδευτική διαδικασία αποτελεί ένα πολύπλευρο πλαίσιο μέσα στο οποίο ο εκπαιδευτικός ασχολείται όχι μόνο με το μαθησιακό κομμάτι αλλά και με την αντιμετώπιση καταστάσεων που αφορούν συμπεριφορές παιδιών. Εξάλλου καθήκον ενός εκπαιδευτικού δεν είναι μόνο να μεταδώσει γνώσεις στους μαθητές του αλλά και να τους προετοιμάσει για την μετέπειτα κοινωνική ζωή τους. Υπό αυτές τις συνθήκες, η συνεργασία μεταξύ των εκπαιδευτικών και των γονέων- κηδεμόνων κρίνεται απαραίτητη. Τα παιδιά των γονέων- κηδεμόνων γίνονται αυτόματα και παιδιά των εκπαιδευτικών στο σχολείο, με κοινό στόχο και των δύο πλευρών να είναι ένας και κοινός. Η εξέλιξη των μαθητών ως προς το καλύτερο σε όλα τα επίπεδα. Ο στόχος αυτός λαμβάνει μεγαλύτερη βαρύτητα όταν γίνεται αναφορά στα παιδιά με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες. Η προσέγγιση σ’ αυτούς τους μαθητές γίνεται με τρόπο τέτοιο που δεν τους εξαιρεί από την εκπαιδευτική διαδικασία αλλά αντιθέτως τους ενισχύει . Οι μαθητές με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες συχνά αντιμετωπίζουν αρκετές δυσκολίες στα πλαίσια της εκπαιδευτικής διαδικασίας. Οι εκπαιδευτικοί και οι γονείς-κηδεμόνες ως συνεργάτες με κοινό στόχο προσπαθούν να αντιμετωπίσουν τα προβλήματα αυτά. Σκοπός της παρούσας εργασίας είναι να ερευνήσει το κατά πόσο η συνεργασία μεταξύ εκπαιδευτικών και γονέων- κηδεμόνων μπορεί να καταστεί βοηθητική στην επίλυση προβλημάτων που προκύπτουν στα σχολεία πρωτοβάθμιας γενικής εκπαίδευσης με παιδιά με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες. Έτσι, μέσα από τον κύριο στόχο της παρούσας εργασίας προκύπτουν βασικά ερευνητικά ερωτήματα που στοχεύουν στις απαντήσεις τους μέσω της ανάλυσης της σχετικής βιβλιογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, η παρούσα εργασία εκπονείται με σκοπό: - να περιγράψει τους τρόπους με τους οποίους θα μπορούσε να καταστεί αποτελεσματική μια συνεργασία μεταξύ εκπαιδευτικών και γονέων- κηδεμόνων των μαθητών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες στα πλαίσια τις διαχείρισης των θεμάτων που προκύπτουν στο σχολείο και αφορούν τα παιδιά αυτά. - να ερευνήσει τους παράγοντες εκείνους που διαμορφώνουν τις στάσεις των γονέων αναφορικά με τη συνεργασία τους με το σχολείο - να καταγράψει το θεσμό της παράλληλης στήριξης στα ελληνικά σχολεία. Τέλος, μέσα από τη βιβλιογραφική ανασκόπηση που πραγματοποιήθηκε γίνεται αντιληπτό πως η συνεργασία μεταξύ εκπαιδευτικών και γονέων-κηδεμόνων παιδιών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες μπορεί να καταστεί εξαιρετικά ωφέλιμη για το παιδί. Η εμπλοκή των γονέων/κηδεμόνων στην εκπαιδευτική διαδικασία δύναται να πραγματοποιηθεί με διάφορους τρόπους και το αποτέλεσμα αυτής της συνεργασίας να καταστεί ως ένα σημαντικό όπλο στην αντιμετώπιση των προβλημάτων που δύνανται να δημιουργούνται. iel
dc.format.extent66el
dc.language.isoelel
dc.publisherΠανεπιστήμιο Πειραιώςel
dc.titleΣυνεργασία μεταξύ εκπαιδευτικών και γονέων μαθητών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες σε μονάδες πρωτοβάθμιες εκπαίδευσηςel
dc.title.alternativeCooperation between teachers and parents of students with special educational needs in primary education unitsel
dc.typeMaster Thesisel
dc.contributor.departmentΣχολή Οικονομικών, Επιχειρηματικών και Διεθνών Σπουδών. Τμήμα Οικονομικής Επιστήμηςel
dc.contributor.masterΟικονομική της Εκπαίδευσης και Διαχείριση Εκπαιδευτικών Μονάδωνel
dc.subject.keywordΣυνεργασία εκπαιδευτικών και γονέωνel
dc.subject.keywordΕιδική αγωγήel
dc.date.defense2022-02-19


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Thumbnail

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στις ακόλουθες συλλογές

Εμφάνιση απλής εγγραφής


Βιβλιοθήκη Πανεπιστημίου Πειραιώς
Επικοινωνήστε μαζί μας
Στείλτε μας τα σχόλιά σας
Created by ELiDOC
Η δημιουργία κι ο εμπλουτισμός του Ιδρυματικού Αποθετηρίου "Διώνη", έγιναν στο πλαίσιο του Έργου «Υπηρεσία Ιδρυματικού Αποθετηρίου και Ψηφιακής Βιβλιοθήκης» της πράξης «Ψηφιακές υπηρεσίες ανοιχτής πρόσβασης της βιβλιοθήκης του Πανεπιστημίου Πειραιώς»