Εμφάνιση απλής εγγραφής

Επιχειρηματική ηγεσία στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση στην Ελλάδα

dc.contributor.advisorΚοκορέ, Ιωάννα
dc.contributor.authorΓάτσιος, Δημήτριος
dc.date.accessioned2022-02-22T09:38:10Z
dc.date.available2022-02-22T09:38:10Z
dc.date.issued2022-01
dc.identifier.urihttps://dione.lib.unipi.gr/xmlui/handle/unipi/14132
dc.identifier.urihttp://dx.doi.org/10.26267/unipi_dione/1555
dc.description.abstractΟι προκλήσεις, οι υποχρεώσεις αλλά και οι κίνδυνοι που καλείται να αντιμετωπίσει ένα σχολείο στη σημερινή εποχή είναι ποικίλες, ετερογενείς, σύνθετες, διαρκείς και καθημερινές. Συνεπώς, για την ομαλή και αποτελεσματική λειτουργία του, για την ισότιμη αντιμετώπιση όλων των μελών του και φυσικά για την πορεία του προς μια κατεύθυνση ανάπτυξης, είναι ανάγκη να διοικείται από κάποιον ηγέτη• από έναν επιχειρηματικό ηγέτη. Ένας τέτοιος ηγέτης-Διευθυντής είναι η προσωπικότητα αυτή που λειτουργεί με άξονα και εργαλεία τα στοιχεία, τις κουλτούρες, τις νοοτροπίες, τις τεχνικές και τις στρατηγικές της επιχειρηματικότητας, προσαρμοσμένες στα σχολικά δεδομένα και προς όφελος των στόχων που η ίδια η σχολική μονάδα θέτει. Η παρούσα εργασία αποσκοπεί στο να μελετήσει εάν απαντάται, σε ποιο βαθμό και με ποια μορφή η εν λόγω μορφή ηγεσίας στα σχολεία Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης της Ελλάδας, λαμβάνοντας υπόψη και τις λίγες σχετικές μελέτες που φαίνεται να υπάρχουν έως σήμερα. Για το σκοπό αυτό πραγματοποιείται ποσοτική έρευνα με τη χρήση ερωτηματολογίων και χορηγείται στους εκπαιδευτικούς, ώστε να καταγραφεί η δική τους άποψη, ενώ παράλληλα, μέσω συνεντεύξεων, σημειώνεται και η αντίστοιχη γνώμη των ίδιων των Διευθυντών. Συνδυάζοντας και αναλύοντας το σύνολο των δεδομένων που συλλέχθηκαν, προκύπτουν κάποια, αναμφίβολα θετικά, αποτελέσματα και συμπεράσματα. Αρχικά οι νεότεροι Διευθυντές είναι καταρτισμένοι γύρω από την διοίκηση και αυτό φαίνεται να τους οδηγεί στο να υιοθετούν, να εφαρμόζουν, να σκέφτονται και να λειτουργούν με προσεγγίσεις, μεθόδους και λογικές επιχειρηματικής ηγεσίας. Πιο συγκεκριμένα, καταγράφονται ευρήματα που αποδεικνύουν ότι είναι ανοιχτοί σε νέες ιδέες και προτάσεις, ενώ παράλληλα προκαλούν, ενημερώνουν και ωθούν και τους υφισταμένους τους να επιμορφώνονται, να αναζητούν και να χρησιμοποιούν και αυτοί σύγχρονες τεχνικές. Παράλληλα, επικοινωνούν με όλους τους εμπλεκόμενους, συνεργάζονται αρμονικά με όποιον απαιτείται, σέβονται και εκτιμούν τους εκπαιδευτικούς του σχολείου τους, υιοθετώντας τη συμμετοχικότητα στη λήψη αποφάσεων και τέλος, εδραιώνουν σε αυτό ένα καλό κλίμα. Αναμφίβολα, όπως και η σχετική βιβλιογραφία περιγράφει, πρόκειται για χαρακτηριστικά και ενέργειες επιχειρηματικών ηγετών που δείχνουν να χρωματίζουν σε κάποιο σημαντικό βαθμό τους Διευθυντές των σχολείων Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης στην Ελλάδα.el
dc.format.extent95el
dc.language.isoelel
dc.publisherΠανεπιστήμιο Πειραιώςel
dc.rightsΑναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/*
dc.titleΕπιχειρηματική ηγεσία στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση στην Ελλάδαel
dc.title.alternativeEntrepreneurial leadership in secondary education in Greeceel
dc.typeMaster Thesisel
dc.contributor.departmentΣχολή Οικονομικών, Επιχειρηματικών και Διεθνών Σπουδών. Τμήμα Οικονομικής Επιστήμηςel
dc.description.abstractENNowadays, schools face various challenges, obligations and dangers on a daily basis that can be characterized as heterogeneous, complicated and continuous. Consequently, in order to run smoothly and effectively and for its members to be treated equally within the working environment towards a path of development, schools need a leader; an entrepreneurial leader. Such headmasters/leaders act utilizing techniques and strategies of entrepreneurship, driven by its culture and mentality. Their job is to apply those features in the school environment so as to benefit the school unit by helping to achieve the goals set in it. This paper aims to study whether and to what extent this form of leadership exists in secondary schools in Greece, taking into account also the relatively small number of studies on this very subject. For this purpose, a quantitative survey is conducted using questionnaires that are distributed to professors so as to state their own view on the matter and, at the same time, the headmasters’ opinion is recorded via interviews. When combining and analyzing the data, one comes up with some rather encouraging results and conclusions. First of all, new headmasters are qualified when it comes to school administration. They tend to think as entrepreneurs and consequently they are most likely to choose methods and approaches of the so-called entrepreneurial leadership. More specifically, some of the findings indicate that they are open to new ideas and proposals while urging their subordinates to receive training on new, contemporary techniques. Additionally, they communicate with everyone involved in the educational process and collaborate harmoniously with all the necessary parties. Last but not least, they respect and appreciate the professors of their school unit, promoting an inclusive approach in decision-making processes, a fact that contributes to the good relationship between the members of the school. Undoubtedly, those are features of entrepreneurial leaders. Today, headmasters in secondary education in Greece seem to have incorporated them to their skill set, a fact confirmed also by bibliography.el
dc.contributor.masterΟικονομική της Εκπαίδευσης και Διαχείριση Εκπαιδευτικών Μονάδωνel
dc.subject.keywordΕπιχειρηματική ηγεσίαel
dc.date.defense2022-02-19


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Thumbnail

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στις ακόλουθες συλλογές

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα
Εκτός από όπου διευκρινίζεται διαφορετικά, το τεκμήριο διανέμεται με την ακόλουθη άδεια:
Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα

Βιβλιοθήκη Πανεπιστημίου Πειραιώς
Επικοινωνήστε μαζί μας
Στείλτε μας τα σχόλιά σας
Created by ELiDOC
Η δημιουργία κι ο εμπλουτισμός του Ιδρυματικού Αποθετηρίου "Διώνη", έγιναν στο πλαίσιο του Έργου «Υπηρεσία Ιδρυματικού Αποθετηρίου και Ψηφιακής Βιβλιοθήκης» της πράξης «Ψηφιακές υπηρεσίες ανοιχτής πρόσβασης της βιβλιοθήκης του Πανεπιστημίου Πειραιώς»