Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.advisorΔαγούμας, Αθανάσιος
dc.contributor.advisorDagoumas, Athanasios
dc.contributor.authorΑντωνιάδης, Ευάγγελος
dc.contributor.authorAntoniadis, Vangelis
dc.date.accessioned2021-12-02T12:33:10Z
dc.date.available2021-12-02T12:33:10Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.urihttps://dione.lib.unipi.gr/xmlui/handle/unipi/13915
dc.identifier.urihttp://dx.doi.org/10.26267/unipi_dione/1338
dc.format.extent70el
dc.language.isoenel
dc.publisherΠανεπιστήμιο Πειραιώςel
dc.rightsΑναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα*
dc.rightsΑναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/*
dc.titleTowards greener shipping: regulatory measures on ship energy efficiency and emissions reductionel
dc.typeMaster Thesisel
dc.contributor.departmentΣχολή Οικονομικών, Επιχειρηματικών και Διεθνών Σπουδών. Τμήμα Διεθνών και Ευρωπαϊκών Σπουδώνel
dc.description.abstractENThe seaborne trade accounts for approximately 90 per cent of the global trade and economy, proving the power of this industry. The maritime transport of goods and raw materials remains the most cost-effective and energy-efficient means of transporting of large volume of cargo in comparison to road and rail. Nevertheless, the need for the immediate international actions on the climate crisis and global warming entails the reduction of emissions resulting from all sectors. The Kyoto Protocol indicated in its Article 2.2 the International Maritime Organization (IMO) as the global regulator for the reduction of emissions from international shipping. In line with that the International Maritime Organization (IMO) has developed a regulatory framework addressing to the control of the emissions of the air pollutants and to the improvement of ship energy efficiency, by limiting the emissions of the greenhouse gases. This thesis includes the main regulatory measures adopted for the reduction of the emissions of the Sulphur Oxides (SOx), Particulate Matter (PM), Nitrogen Oxides (NOx), and of the greenhouse gases (GHG), including Carbon Dioxide (CO2), Methane (CH4) and Nitrous Oxide (N2O), expressed in CO2e and concludes to the significance of the efforts of the International Maritime Organization (IMO) into minimizing the impact of the international shipping to the climate change.el
dc.contributor.masterΕνέργεια: Στρατηγική, Δίκαιο & Οικονομίαel
dc.subject.keywordGreen shippingel
dc.subject.keywordGreenhouses gasesel
dc.subject.keywordClimate changeel
dc.subject.keywordEmission reductionel
dc.subject.keywordIMOel
dc.date.defense2021-10-18


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Thumbnail

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στις ακόλουθες συλλογές

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα
Εκτός από όπου διευκρινίζεται διαφορετικά, το τεκμήριο διανέμεται με την ακόλουθη άδεια:
Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα

Βιβλιοθήκη Πανεπιστημίου Πειραιώς
Επικοινωνήστε μαζί μας
Στείλτε μας τα σχόλιά σας
Created by ELiDOC
Η δημιουργία κι ο εμπλουτισμός του Ιδρυματικού Αποθετηρίου "Διώνη", έγιναν στο πλαίσιο του Έργου «Υπηρεσία Ιδρυματικού Αποθετηρίου και Ψηφιακής Βιβλιοθήκης» της πράξης «Ψηφιακές υπηρεσίες ανοιχτής πρόσβασης της βιβλιοθήκης του Πανεπιστημίου Πειραιώς»