Ψηφιακός μετασχηματισμός στην τουριστική βιομηχανία
Digital transformation in tourism industry
Προβολή/ Άνοιγμα
Λέξεις κλειδιά
Ψηφιακός μετασχηματισμός ; Τουριστική βιομηχανίαΠερίληψη
Στην παρούσα διπλωματική εργασία, στόχος μας είναι να αναλύσουμε τη σύνδεση
ανάμεσα στον ψηφιακό μετασχηματισμό και στην τουριστική βιομηχανία καθώς και τον
τρόπο που ο πρώτος εφαρμόζεται σε μια πραγματική τουριστική επιχείρηση.
Στο πρώτο κεφάλαιο της εργασίας θα ορίσουμε τον τουρισμό, τα χαρακτηριστικά και τις
μορφές τους, καθώς επίσης και άλλες τουριστικές έννοιες όπως ο τουρίστας, το
τουριστικό προϊόν, οι τουριστικές επιχειρήσεις και η τουριστική προσφορά και ζήτηση και
οι παράγοντες από τους οποίους επηρεάζονται. Στη συνέχεια θα παρουσιάζουμε κάποια
οικονομικά μεγέθη του τουρισμού προκειμένου να προβούμε σε πλήρη σκιαγράφηση
του σημαντικότερου κλάδου της χώρας μας.
Συνεχίζοντας, στο δεύτερο κεφάλαιο, θα ασχοληθούμε με τις έννοιες της ψηφιοποίησης
και του ψηφιακού μετασχηματισμού και θα προσπαθήσουμε να αναλύσουμε τα είδη και
τις μορφές του, παρουσιάζοντας τους τομείς που θα πρέπει να εστιάσουμε ώστε να
επιτύχουμε έναν ψηφιακό μετασχηματισμό, εμβαθύνοντας έτσι στη νέα ψηφιακή εποχή.
Στο τρίτο κεφάλαιο της παρούσας διπλωματικής εργασίας, θα αναζητήσουμε τους
τρόπους που εμφανίζεται ο ψηφιακός μετασχηματισμός μέχρι σήμερα στη χώρα μας
αλλά και στην τουριστική βιομηχανία, αναλύοντας δυο μελέτες περιπτώσεων
επιχειρήσεων, (Airbnb και Uber), που λειτουργούν ως λαμπρά παραδείγματα ψηφιακού
μετασχηματισμού.
Κύριο μέλημά μας, στο τέταρτο κεφάλαιο, θα είναι η ανάλυση του περιβάλλοντας της
τουριστικής επιχείρησης που έχουμε επιλέξει να μελετήσουμε, του τουριστικούταξιδιωτικού γραφείου Fidelity Travel, καθώς επίσης και της ψηφιακής του παρουσίας σε
συνεργασία με το τουριστικό γραφείο και με στοιχεία που προκύπτουν από συνέντευξη
με τον ιδιοκτήτη της επιχείρησης, κύριο Γιάννη Φιλιπποπολίτη.
Τέλος, στο πέμπτο κεφάλαιο και λαμβάνοντας υπόψη την ανάλυση του περιβάλλοντος
της επιχείρησης που πραγματοποιήσαμε στο τέταρτο κεφάλαιο θα δώσουμε προτάσεις
για τη βελτίωση τόσο της ιστοσελίδας της επιχείρησης όσο και για την
αποτελεσματικότερη χρήση των μέσων κοινωνικής δικτύωσης της επιχείρησης,
κλείνοντας με κάποια γενικά συμπεράσματα.