Big data & digital transformation: ανάλυση, εφαρμογή και ωριμότητα οικονομίας και επιχειρήσεων στην ελληνική αγορά
Προβολή/ Άνοιγμα
Λέξεις κλειδιά
Big data ; Digital transformation ; Δείκτης ψηφιακής ωριμότητας ΣΕΒ ; Ψηφιακές στρατηγικές ; Ψηφιακή ωριμότητα ; COVID-19 ; Ελληνικοί κλάδοιΠερίληψη
Σκοπός της παρούσας διπλωματικής εργασίας, είναι η μελέτη των Μεγάλων Δεδομένων, η ανάλυση και η ανάπτυξη του πεδίου του ψηφιακού μετασχηματισμού και η κατανόηση του αντίκτυπου των ψηφιακών τεχνολογιών στην καινοτομία των επιχειρηματικών μοντέλων, μέσω μιας δομημένης ανασκόπησης και αναφορών σε 5 θεμελιώδους κλάδους για την ελληνική οικονομία. Ο ψηφιακός μετασχηματισμός και η επακόλουθη καινοτομία επιχειρηματικών μοντέλων έχουν αλλάξει θεμελιωδώς τις προσδοκίες και τις συμπεριφορές των καταναλωτών, ασκώντας τεράστια πίεση στις παραδοσιακές επιχειρήσεις.
Ο ψηφιακός μετασχηματισμός είναι η 4η Βιομηχανική Επανάσταση, η οποία πρόκειται να αλλάξει την κατανόησή μας για την επιχειρηματική δραστηριότητα, τη μάθηση και την ανάπτυξη με θεμελιώδη τρόπο –και με ασυναγώνιστη ταχύτητα. Ωστόσο, πολλές εταιρείες και ιδιώτες διστάζουν να αναγνωρίσουν τη σημασία και τον αντίκτυπο των τρεχουσών εξελίξεων. Οι τέσσερεις κυριότεροι λόγοι είναι: 1) ο εντυπωσιακός αντίκτυπος της προηγμένης ψηφιοποίησης δεν είναι ακόμη πλήρως αναγνωρισμένος, 2) υπάρχει έλλειψη φαντασίας και στρατηγικής, σε συνδυασμό με αυξανόμενη απρόβλεπτη ικανότητα, 3) υπάρχει έλλειψη ευελιξίας και ανεπαρκής ενθάρρυνση για καινοτομία και 4) υπάρχει έλλειψη κατάλληλων ικανοτήτων και ανεπαρκής κουλτούρα καινοτομίας.
Ο κύριος στόχος αυτής της εργασίας, είναι να εστιάσει την προσοχή σε πρακτικές και ερευνητικές απόψεις, σχετικά με το τι γνωρίζουμε και τι πρέπει ακόμα να μάθουμε για τις επιχειρήσεις και τη διαχείριση στην ψηφιακή εποχή. Οι οργανισμοί θα πρέπει να τροποποιήσουν το επιχειρηματικό τους σχέδιο ή την πολιτική τους, σε ένα νέο ψηφιακό επιχειρηματικό μοντέλο, προκειμένου να επιτύχουν τους στόχους τους.