Εμφάνιση απλής εγγραφής

Πως λειτουργεί και ανταποκρίνεται η ελληνική εκπαίδευση στις νέες ανάγκες στην αγορά εργασίας. Η περίπτωση της Ελλάδας, Πορτογαλίας, Ιρλανδίας, Ισραήλ και Σουηδίας

dc.contributor.advisorΜιχελακάκης, Νικόλαος
dc.contributor.authorΒροντάκη, Αικατερίνη
dc.date.accessioned2021-11-26T07:42:56Z
dc.date.available2021-11-26T07:42:56Z
dc.date.issued2021-10
dc.identifier.urihttps://dione.lib.unipi.gr/xmlui/handle/unipi/13892
dc.identifier.urihttp://dx.doi.org/10.26267/unipi_dione/1315
dc.description.abstractΗ συγκεκριμένη διπλωματική εργασία βάζει στο επίκεντρο της σύγκρισης το ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα με κριτήριο την διασύνδεση της εκπαίδευσης με την αγορά εργασίας. Παράλληλα εξετάζονται σημαντικές όψεις και χαρακτηριστικά γνωρίσματα των εκπαιδευτικών συστημάτων των ακόλουθων χωρών: Πορτογαλία, Ιρλανδία, Σουηδία και Ισραήλ. Στις προαναφερόμενες χώρες η εκπαίδευση παρέχεται σε κρατικά ιδρύματα κατά κύριο λόγο. Στον ιδιωτικό τομέα τα κράτη αυτά διαφέρουν μεταξύ τους με σημείο αναφοράς τις διαφορετικές θέσεις, σχέσεις και συστήματα που επικρατούν στην ιδιωτική εκπαίδευση. Σε λιγότερο ανεπτυγμένες χώρες όπως η Ελλάδα η Ιρλανδία και η Πορτογαλία τα ιδιωτικά εκπαιδευτικά ιδρύματα έχουν ενισχυθεί σημαντικά τα τελευταία χρόνια. Η προαναφερόμενη δήλωση σχετίζεται με το γεγονός ότι έχει αυξηθεί το ενδιαφέρον για ανώτατες σπουδές. Σε χώρες όπως η Σουηδία η ιδιωτική εκπαίδευση είναι διαφορετική και αυτό γιατί τα ιδιωτικά εκπαιδευτικά ιδρύματα χρηματοδοτούνται από το κράτος. Πολλές χώρες παρουσιάζουν σημαντικές διαφοροποιήσεις ως προς τα εκπαιδευτικά συστήματα που επικρατούν. Τα τελευταία χρόνια σε όλες τις χώρες που εξετάζουμε τα εκπαιδευτικά συστήματα της ανώτατης εκπαίδευσης έχουν διευρυνθεί με σημαντική αύξηση των φοιτητών. Στις Σκανδιναβικές χώρες όπως είναι η Σουηδία η προσβασιμότητα στην ανώτατη εκπαίδευση είναι και η μεγαλύτερη σε όλο τον κόσμο. Βέβαια αξίζει να 4 ειπωθεί ότι η προσβασιμότητα που διακρίνει την Ελληνική ανώτατη εκπαίδευση κατατάσσεται μεταξύ των υψηλότερων στην Ευρώπη, αλλά και στον κόσμο. Η μεγάλη διαφοροποίηση που υφίσταται μεταξύ της Σουηδίας και των υπολοίπων υπό εξέταση χωρών έγκειται στο γεγονός ότι οι Σκανδιναβικές χώρες επενδύουν σε μεγάλο βαθμό στην εκπαίδευση, την έρευνα και την καινοτομία συγκριτικά με τις υπόλοιπες χώρες. Παρά τις χαμηλές δαπάνες στην Ελλάδα ο τομέας της έρευνας και ο αριθμός των ερευνητών δεν υστερεί από τις υπόλοιπες χώρες, απεναντίας παρουσιάζεται μεγαλύτερος από την Πορτογαλία και την Ιρλανδία.el
dc.format.extent74el
dc.publisherΠανεπιστήμιο Πειραιώςel
dc.titleΠως λειτουργεί και ανταποκρίνεται η ελληνική εκπαίδευση στις νέες ανάγκες στην αγορά εργασίας. Η περίπτωση της Ελλάδας, Πορτογαλίας, Ιρλανδίας, Ισραήλ και Σουηδίαςel
dc.title.alternativeHow Greek education works and responds to new needs in the labor market. The case of Greece, Portugal, Ireland, Israel and Swedenel
dc.typeMaster Thesisel
dc.contributor.departmentΣχολή Οικονομικών, Επιχειρηματικών και Διεθνών Σπουδών. Τμήμα Οικονομικής Επιστήμηςel
dc.description.abstractENThis dissertation focuses on the comparison of the Greek educational system with the criterion of the interconnection of education with the labor market. At the same time, important aspects and features of the educational systems of the following countries are examined: Portugal, Ireland, Sweden and Israel. In the above-mentioned countries, education is provided mainly to state institutions. In the private sector, these countries differ from each other by reference to the different positions, relationships and systems that prevail in private education. In less developed countries such as Greece, Ireland and Portugal, private educational institutions have been significantly strengthened in recent years. The above statement is related to the fact that there has been an increased interest in higher education. In countries like Sweden, private education is different because private educational institutions are funded by the state. Many countries have significant differences in the prevailing education systems. In recent years in all the countries we consider the higher education systems have expanded with a significant increase in students. In Nordic countries such as Sweden, access to higher education is also the highest in the world. Of course, it is worth mentioning that the accessibility that distinguishes Greek higher education is 6 ranked among the highest in Europe, but also in the world. The big difference between Sweden and the other countries in question is that the Nordic countries invest heavily in education, research and innovation compared to other countries. Despite the low costs in Greece, the research sector and the number of researchers do not lag behind the other countries, on the contrary, it is higher than Portugal and Ireland.el
dc.contributor.masterΟικονομική της Εκπαίδευσης και Διαχείριση Εκπαιδευτικών Μονάδωνel
dc.subject.keywordΑγορά εργασίαςel
dc.subject.keywordΕκπαίδευσηel
dc.subject.keywordΕπαγγελματική εκπαίδευσηel
dc.subject.keywordΚατάρτισηel
dc.subject.keywordΑνάπτυξηel
dc.subject.keywordΑνεργίαel
dc.subject.keywordΔιασύνδεση εκπαίδευσης και αγοράς εργασίαςel
dc.date.defense2021-11-22


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Thumbnail

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στις ακόλουθες συλλογές

Εμφάνιση απλής εγγραφής


Βιβλιοθήκη Πανεπιστημίου Πειραιώς
Επικοινωνήστε μαζί μας
Στείλτε μας τα σχόλιά σας
Created by ELiDOC
Η δημιουργία κι ο εμπλουτισμός του Ιδρυματικού Αποθετηρίου "Διώνη", έγιναν στο πλαίσιο του Έργου «Υπηρεσία Ιδρυματικού Αποθετηρίου και Ψηφιακής Βιβλιοθήκης» της πράξης «Ψηφιακές υπηρεσίες ανοιχτής πρόσβασης της βιβλιοθήκης του Πανεπιστημίου Πειραιώς»