dc.contributor.advisor | Μιχελακάκης, Νικόλαος | |
dc.contributor.author | Βροντάκη, Αικατερίνη | |
dc.date.accessioned | 2021-11-26T07:42:56Z | |
dc.date.available | 2021-11-26T07:42:56Z | |
dc.date.issued | 2021-10 | |
dc.identifier.uri | https://dione.lib.unipi.gr/xmlui/handle/unipi/13892 | |
dc.identifier.uri | http://dx.doi.org/10.26267/unipi_dione/1315 | |
dc.description.abstract | Η συγκεκριμένη διπλωματική εργασία βάζει στο επίκεντρο της σύγκρισης το
ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα με κριτήριο την διασύνδεση της εκπαίδευσης με την
αγορά εργασίας. Παράλληλα εξετάζονται σημαντικές όψεις και χαρακτηριστικά
γνωρίσματα των εκπαιδευτικών συστημάτων των ακόλουθων χωρών: Πορτογαλία,
Ιρλανδία, Σουηδία και Ισραήλ. Στις προαναφερόμενες χώρες η εκπαίδευση παρέχεται
σε κρατικά ιδρύματα κατά κύριο λόγο. Στον ιδιωτικό τομέα τα κράτη αυτά διαφέρουν
μεταξύ τους με σημείο αναφοράς τις διαφορετικές θέσεις, σχέσεις και συστήματα που
επικρατούν στην ιδιωτική εκπαίδευση. Σε λιγότερο ανεπτυγμένες χώρες όπως η
Ελλάδα η Ιρλανδία και η Πορτογαλία τα ιδιωτικά εκπαιδευτικά ιδρύματα έχουν
ενισχυθεί σημαντικά τα τελευταία χρόνια. Η προαναφερόμενη δήλωση σχετίζεται με
το γεγονός ότι έχει αυξηθεί το ενδιαφέρον για ανώτατες σπουδές. Σε χώρες όπως η
Σουηδία η ιδιωτική εκπαίδευση είναι διαφορετική και αυτό γιατί τα ιδιωτικά
εκπαιδευτικά ιδρύματα χρηματοδοτούνται από το κράτος. Πολλές χώρες
παρουσιάζουν σημαντικές διαφοροποιήσεις ως προς τα εκπαιδευτικά συστήματα που
επικρατούν. Τα τελευταία χρόνια σε όλες τις χώρες που εξετάζουμε τα εκπαιδευτικά
συστήματα της ανώτατης εκπαίδευσης έχουν διευρυνθεί με σημαντική αύξηση των
φοιτητών. Στις Σκανδιναβικές χώρες όπως είναι η Σουηδία η προσβασιμότητα στην
ανώτατη εκπαίδευση είναι και η μεγαλύτερη σε όλο τον κόσμο. Βέβαια αξίζει να
4
ειπωθεί ότι η προσβασιμότητα που διακρίνει την Ελληνική ανώτατη εκπαίδευση
κατατάσσεται μεταξύ των υψηλότερων στην Ευρώπη, αλλά και στον κόσμο. Η
μεγάλη διαφοροποίηση που υφίσταται μεταξύ της Σουηδίας και των υπολοίπων υπό
εξέταση χωρών έγκειται στο γεγονός ότι οι Σκανδιναβικές χώρες επενδύουν σε
μεγάλο βαθμό στην εκπαίδευση, την έρευνα και την καινοτομία συγκριτικά με τις
υπόλοιπες χώρες. Παρά τις χαμηλές δαπάνες στην Ελλάδα ο τομέας της έρευνας και ο
αριθμός των ερευνητών δεν υστερεί από τις υπόλοιπες χώρες, απεναντίας
παρουσιάζεται μεγαλύτερος από την Πορτογαλία και την Ιρλανδία. | el |
dc.format.extent | 74 | el |
dc.publisher | Πανεπιστήμιο Πειραιώς | el |
dc.title | Πως λειτουργεί και ανταποκρίνεται η ελληνική εκπαίδευση στις νέες ανάγκες στην αγορά εργασίας. Η περίπτωση της Ελλάδας, Πορτογαλίας, Ιρλανδίας, Ισραήλ και Σουηδίας | el |
dc.title.alternative | How Greek education works and responds to new needs in the labor market. The case of Greece, Portugal, Ireland, Israel and Sweden | el |
dc.type | Master Thesis | el |
dc.contributor.department | Σχολή Οικονομικών, Επιχειρηματικών και Διεθνών Σπουδών. Τμήμα Οικονομικής Επιστήμης | el |
dc.description.abstractEN | This dissertation focuses on the comparison of the Greek educational system
with the criterion of the interconnection of education with the labor market. At the
same time, important aspects and features of the educational systems of the following
countries are examined: Portugal, Ireland, Sweden and Israel. In the above-mentioned
countries, education is provided mainly to state institutions. In the private sector,
these countries differ from each other by reference to the different positions,
relationships and systems that prevail in private education. In less developed countries
such as Greece, Ireland and Portugal, private educational institutions have been
significantly strengthened in recent years. The above statement is related to the fact
that there has been an increased interest in higher education. In countries like Sweden,
private education is different because private educational institutions are funded by
the state. Many countries have significant differences in the prevailing education
systems. In recent years in all the countries we consider the higher education systems
have expanded with a significant increase in students. In Nordic countries such as
Sweden, access to higher education is also the highest in the world. Of course, it is
worth mentioning that the accessibility that distinguishes Greek higher education is
6
ranked among the highest in Europe, but also in the world. The big difference
between Sweden and the other countries in question is that the Nordic countries invest
heavily in education, research and innovation compared to other countries. Despite
the low costs in Greece, the research sector and the number of researchers do not lag
behind the other countries, on the contrary, it is higher than Portugal and Ireland. | el |
dc.contributor.master | Οικονομική της Εκπαίδευσης και Διαχείριση Εκπαιδευτικών Μονάδων | el |
dc.subject.keyword | Αγορά εργασίας | el |
dc.subject.keyword | Εκπαίδευση | el |
dc.subject.keyword | Επαγγελματική εκπαίδευση | el |
dc.subject.keyword | Κατάρτιση | el |
dc.subject.keyword | Ανάπτυξη | el |
dc.subject.keyword | Ανεργία | el |
dc.subject.keyword | Διασύνδεση εκπαίδευσης και αγοράς εργασίας | el |
dc.date.defense | 2021-11-22 | |