Εμφάνιση απλής εγγραφής

Συνεργατικά - διαδικτυακά εργαλεία στην εκπαίδευση

dc.contributor.advisorΔουληγέρης, Χρήστος
dc.contributor.authorΣεραλίδου, Ελένη
dc.date.accessioned2021-10-27T11:26:18Z
dc.date.available2021-10-27T11:26:18Z
dc.date.issued2021-02
dc.identifier.urihttps://dione.lib.unipi.gr/xmlui/handle/unipi/13772
dc.identifier.urihttp://dx.doi.org/10.26267/unipi_dione/1195
dc.description.abstractΣτην παρούσα διδακτορική διατριβή προσεγγίζονται διάφοροι τρόποι μάθησης και ενίσχυσης της γνώσης υπό το πρίσμα της σύγχρονης τεχνολογικής εξέλιξης, δεδομένου ότι οι επιρροές στη μάθηση και στον τρόπο διδασκαλίας από τις νέες τεχνολογικές τάσεις είναι πλέον εμφανείς. Κινητήριος δύναμη αποτελεί η διερεύνηση του εύρους και του βάθους της κατάκτησης της γνώσης όταν η μάθηση επιτυγχάνεται με προσεγγίσεις διδασκαλίας που συνδυάζουν διαθέσιμα εργαλεία και τεχνικές μάθησης. Μια τέτοιου είδους μελέτη αποκαλύπτει πτυχές και ιδιαιτερότητες που μπορεί να οδηγήσουν στην ανάπτυξη νέων τεχνικών και εργαλείων μετάδοσης και κατάκτησης της γνώσης. Στο πλαίσιο αυτό, πραγματοποιείται αρχικά η θεωρητική προσέγγιση των διαφορετικών τρόπων, θεωριών και τύπων της σύγχρονης μάθησης, με έμφαση στη συνεργασία και την αξιοποίηση νέων τεχνολογιών. Συγκεκριμένα για τη συνεργασία, τα θέματα που καλύπτονται αφορούν τη συνεργασία μεταξύ των εκπαιδευτικών και μεταξύ των μαθητών με τους εκπαιδευτικούς, εστιάζοντας και αξιοποιώντας διάφορα θεωρητικά πλαίσια και τεχνικές υποστήριξης και ενίσχυσης της μάθησης. Επιπλέον, η εκτενής βιβλιογραφική έρευνα για τις σύγχρονες συνεργατικές τάσεις και τα σύγχρονα συνεργατικά περιβάλλοντα στην εκπαίδευση, που πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο της παρούσας διατριβής, οδήγησε στην παραγωγή μιας σειράς εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων που αξιοποιούν τα διαθέσιμα εκπαιδευτικά περιβάλλοντα και πλαισιώνονται από τις κατάλληλες θεωρίες μάθησης. Συνεχίζοντας στο ίδιο πλαίσιο, σχεδιάστηκαν, υλοποιήθηκαν, αξιολογήθηκαν ή/και εφαρμόστηκαν εκπαιδευτικές εφαρμογές για την υποστήριξη και την προώθηση της συνεργασίας και της μάθησης στην εκπαιδευτική διαδικασία κατά τη διάρκεια εκπόνησης της παρούσας διατριβής. Οι εφαρμογές αυτές, κατά το σχεδιασμό τους, πλαισιώθηκαν από θεωρίες μάθησης και θεωρητικά πλαίσια ώστε να είναι κατάλληλες για την εκπαίδευση. Επιπρόσθετα, δημιουργήθηκε σχετικό εκπαιδευτικό υλικό για κάθε μία από τις εφαρμογές που υλοποιήθηκαν προκειμένου να καλυφθούν οι εκπαιδευτικές ανάγκες διαφόρων μαθημάτων όλων των βαθμίδων της εκπαίδευσης. Το εκπαιδευτικό υλικό αφορά στο περιεχόμενο της κάθε εφαρμογής, που έρχεται σε απόλυτη συμφωνία με την επίσημη διδακτέα ύλη για κάθε περίπτωση, καθώς και στην δημιουργία εκπαιδευτικών σεναρίων και φύλλων εργασίας όπου οι διδασκόμενοι δημιουργούν τις δικές τους εφαρμογές. Οι εκπαιδευτικές εφαρμογές, η αξιολογήσή τους και το συνοδευτικό εκπαιδευτικό υλικό περιγράφονται αναλυτικά ανά περίπτωση. Πιο συγκεκριμένα, η παρούσα διατριβή εστιάζει στα μαθήματα της Πληροφορικής, χωρίς να αποκλείει την επέκταση και σε άλλα εκπαιδευτικά αντικείμενα, και στην υποστήριξη και πλαισίωσή τους με κατάλληλα εκπαιδευτικά λογισμικά και εκπαιδευτικά σενάρια που εντοπίστηκαν ή σχεδιάστηκαν και υλοποιήθηκαν γι’ αυτό το σκοπό.el
dc.format.extent272el
dc.language.isoelel
dc.publisherΠανεπιστήμιο Πειραιώςel
dc.rightsΑναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα*
dc.rightsΑναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/*
dc.titleΣυνεργατικά - διαδικτυακά εργαλεία στην εκπαίδευσηel
dc.title.alternativeCollaborative - Internet tools in educationel
dc.typeDoctoral Thesisel
dc.contributor.departmentΣχολή Τεχνολογιών Πληροφορικής και Επικοινωνιών. Τμήμα Πληροφορικήςel
dc.description.abstractENThis doctoral dissertation approaches various ways of learning and enhancing knowledge in the light of modern technological development, as the influences on learning and teaching from new technological trends are now evident. The driving force is to explore the breadth and depth of knowledge acquisition when learning is achieved through teaching approaches that combine available tools and learning techniques. Such a study reveals aspects and peculiarities that can lead to the development of new techniques and tools for the transmission and acquisition of knowledge. In this context, the theoretical approach of the different ways, theories and types of modern learning is carried out, with emphasis on collaboration and the use of new technologies. Specifically for the collaboration, the topics covered relate to the collaboration between teachers and between students and teachers, focusing on and exploiting various theoretical frameworks and techniques to support and enhance learning. In addition, the extensive bibliographic research on contemporary collaborative trends and contemporary collaborative environments in education, conducted in the context of this dissertation, has led to the production of a series of educational activities that exploit the available educational environments and are framed by appropriate learning theories. Continuing in the same context, educational applications were designed, created, evaluated and / or implemented to support and promote collaboration and learning in the educational process during the preparation of this dissertation. These applications, during their design, were framed by learning theories and theoretical frameworks to be suitable for education. In addition, relevant educational material was created for each of the applications implemented in order to meet the educational needs of various courses at all levels of education. The educational material concerns the content of each application, which comes in perfect agreement with the official curriculum for each case, as well as the creation of educational scenarios and worksheets where students create their own applications. The educational applications, their evaluation and the accompanying educational material are described in detail on a case by case basis. More specifically, this dissertation focuses on the courses of Informatics, without excluding the extension to other educational subjects, and on their support and framing with appropriate educational software and educational scenarios that were identified or designed and implemented for this purpose.el
dc.subject.keywordΣυνεργατικά εργαλείαel
dc.subject.keywordΔιαδικτυακά εργαλείαel
dc.subject.keywordΕκπαίδευσηel
dc.subject.keywordΕκπαιδευτικές εφαρμογέςel
dc.date.defense2021-02-10


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Thumbnail

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στις ακόλουθες συλλογές

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα
Εκτός από όπου διευκρινίζεται διαφορετικά, το τεκμήριο διανέμεται με την ακόλουθη άδεια:
Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα

Βιβλιοθήκη Πανεπιστημίου Πειραιώς
Επικοινωνήστε μαζί μας
Στείλτε μας τα σχόλιά σας
Created by ELiDOC
Η δημιουργία κι ο εμπλουτισμός του Ιδρυματικού Αποθετηρίου "Διώνη", έγιναν στο πλαίσιο του Έργου «Υπηρεσία Ιδρυματικού Αποθετηρίου και Ψηφιακής Βιβλιοθήκης» της πράξης «Ψηφιακές υπηρεσίες ανοιχτής πρόσβασης της βιβλιοθήκης του Πανεπιστημίου Πειραιώς»