Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.advisorΦιλιππάκης, Μιχαήλ
dc.contributor.authorΣπέντζου, Αιμιλία
dc.date.accessioned2021-10-18T06:51:44Z
dc.date.available2021-10-18T06:51:44Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.urihttps://dione.lib.unipi.gr/xmlui/handle/unipi/13741
dc.identifier.urihttp://dx.doi.org/10.26267/unipi_dione/1164
dc.description.abstractΗ παρούσα διπλωματική εργασία βασίζεται στον σχεδιασμό και την υλοποίηση ενός ηλεκτρονικού περιβάλλοντος που πραγματεύεται τις στρατηγικές πρόσθεσης νοερού λογισμού με υπέρβαση της δεκάδας στην A’ Δημοτικού. Σε αυτή την τάξη, οι μαθητές καλούνται να μάθουν τον μηχανισμό της πρόσθεσης και γι’ αυτό, διδάσκονται στρατηγικές, ώστε να εκτελούν τις προσθέσεις εύκολα και σωστά. Στόχος είναι οι μαθητές να μάθουν να προσθέτουν με ευχέρεια μέχρι τον αριθμό 20, ξεπερνώντας σιγά-σιγά τα εποπτικά υλικά και εκτελώντας προσθέσεις νοερά, είτε ανακαλώντας άμεσα από τη μνήμη τους αθροίσματα (ανακλητικές νοερές στρατηγικές πρόσθεσης) είτε αξιοποιώντας τα απομνημονευμένα αθροίσματα για τον υπολογισμό άλλων αθροισμάτων (νοερές κατασκευαστικές στρατηγικές πρόσθεσης). Ωστόσο, οι στρατηγικές που οι μαθητές διδάσκονται δεν είναι πάντα εύκολο να τις κατανοήσουν και να τις χρησιμοποιήσουν, διότι σε αυτή την ηλικία, πολλά παιδιά έχουν ανάγκη την άμεση αισθητοποίηση και του οπτικοποίηση των ποσοτήτων, με τη βοήθεια εποπτικού υλικού ή ακόμα και τη χρήση των δακτύλων τους. Προκειμένου οι μαθητές να ξεκινούν από οικείες τεχνικές μάθησης και σταδιακά να προχωρούν και να κατακτούν αφηρημένες μαθηματικές έννοιες, στην εργασία αυτή εφαρμόζεται το θεωρητικό μοντέλο των τριών σταδίων γνωστικής ανάπτυξης του Jerome Bruner. Σύμφωνα με αυτό, οι μαθητές διέρχονται από πολλαπλά στάδια αναπαραστάσεων μαθηματικών εννοιών, μέχρι να κατανοήσουν και να μπορούν να εφαρμόζουν τις διδαχθείσες μαθηματικές έννοιες. Συγκεκριμένα, στο πρώτο στάδιο γνωστικής ανάπτυξης, στο πρακτικό, οι μαθητές μαθαίνουν να υπολογίζουν με τη βοήθεια αντικειμένων, στο εικονιστικό στάδιο με εικόνες και στο συμβολικό στάδιο με σύμβολα, αριθμούς και γράμματα. Η σημασία των πολλαπλών μαθηματικών αναπαραστάσεων έγκειται στο γεγονός ότι οι μαθητές ενισχύονται σημαντικά στην ομαλή μετάβαση από το ένα στάδιο γνωστικής ανάπτυξης στο άλλο, κατανοώντας σε βάθος και εννοιολογικά την κάθε στρατηγική και ανακαλύπτοντας τις σχέσεις των αριθμών, γεγονός που θα αποδειχθεί πολύ βοηθητικό για την εκτέλεση των πράξεων και στις υπόλοιπες δεκάδες μέχρι τον αριθμό 100. Στην παρούσα έρευνα λοιπόν τίθενται τα ερευνητικά ερωτήματα: α) αν βελτιώθηκαν οι επιδόσεις των μαθητών σε ασκήσεις μετά την παρακολούθηση του ηλεκτρονικού μαθήματος και β) σε ποιον βαθμό οι μαθητές μπόρεσαν να κατανοήσουν και να χρησιμοποιήσουν τις στρατηγικές νοερού λογισμού που διδάχθηκαν στο ηλεκτρονικό μάθημα. Το ηλεκτρονικό μάθημα δομείται σε τρεις ενότητες που η καθεμία αντιπροσωπεύει το κάθε στάδιο γνωστικής ανάπτυξης, ενώ παράλληλα η κάθε στρατηγική διέρχεται και από τα τρία στάδια πρακτικής, εικονιστικής και συμβολικής αναπαράστασης.el
dc.format.extent110el
dc.language.isoelel
dc.publisherΠανεπιστήμιο Πειραιώςel
dc.rightsΑναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/*
dc.titleΔημιουργία και υλοποίηση ενός ηλεκτρονικού περιβάλλοντος για τη διδασκαλία στρατηγικών πρόσθεσης νοερού λογισμού, βασισμένο στα στάδια γνωστικής ανάπτυξης του Jerome Brunerel
dc.typeMaster Thesisel
dc.contributor.departmentΣχολή Τεχνολογιών Πληροφορικής και Επικοινωνιών. Τμήμα Ψηφιακών Συστημάτωνel
dc.description.abstractENThis thesis is based on the design and implementation of a digital environment, which deals with mental computation strategies at First (1st) Grade of Primary School for adding by exceeding ten. At First Grade, students are asked to learn the mechanism of addition and thus, they are taught strategies in order to perform additions easily and correctly. The aim is the students to learn to add fluently until number 20, slowly overcoming the supervisory materials and performing mental additions either by recalling sums (from their memory) directly (recalling mental addition strategies) or by using memorized sums for computing other sums (constructing mental addition strategies). However, the strategies that the students are taught are not always easy to be understood and used, because, at this age, many children need immediate sensing and visualization of quantities with the aid of supervisory materials or even with the use of their fingers. In this thesis, the theoretical model of Jerome Bruner regarding the three stages of cognitive development is applied, so students can start from familiar cognitive techniques and gradually move forward and acquire abstract mathematical concepts. According to this theoretical model, students go through multiple stages of representation of mathematical concepts until they understand and are able to apply the taught mathematical concepts. More particularly, at the first stage of cognitive development, the enactive representation (action-based stage), the young students learn to calculate with the aid of objects, at the iconic representation (image-based stage), they calculate with the help of images and at the symbolic representation (language-based stage), they learn to calculate with symbols, numbers and letters. The importance of multiple mathematical representations lies in the fact that young students are greatly enhanced in normal transition from the one cognitive development stage to the other, understanding in depth and conceptually each strategy and discovering the relations of numbers, which will prove to be very helpful for performing mathematical operations with the following ten, up to number 100. In this study, the following research questions arise: a) Whether the performance of the students in exercises following the attendance of e-course improved and b) To what extent the young students could understand and use the mental computation strategies that they were taught at e-course. E-course is structured in three sections, each one of them represents each stage of cognitive development and at the same time, each strategy goes through all three stages of enactive, iconic and symbolic representation.el
dc.contributor.masterΗλεκτρονική Μάθησηel
dc.subject.keywordBrunerel
dc.subject.keywordΠρόσθεσηel
dc.date.defense2021-10-07


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Thumbnail

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στις ακόλουθες συλλογές

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα
Εκτός από όπου διευκρινίζεται διαφορετικά, το τεκμήριο διανέμεται με την ακόλουθη άδεια:
Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα

Βιβλιοθήκη Πανεπιστημίου Πειραιώς
Επικοινωνήστε μαζί μας
Στείλτε μας τα σχόλιά σας
Created by ELiDOC
Η δημιουργία κι ο εμπλουτισμός του Ιδρυματικού Αποθετηρίου "Διώνη", έγιναν στο πλαίσιο του Έργου «Υπηρεσία Ιδρυματικού Αποθετηρίου και Ψηφιακής Βιβλιοθήκης» της πράξης «Ψηφιακές υπηρεσίες ανοιχτής πρόσβασης της βιβλιοθήκης του Πανεπιστημίου Πειραιώς»