Στερεοτυπικά στοιχεία βάσει φύλου στη συσκευασία προϊόντος
View/ Open
Keywords
Στερεότυπα ; Συσκευασία ; ΠροϊόνAbstract
Ο βασικός σκοπός της παρούσας διπλωματικής εργασίας ήταν να διερευνηθεί το κατά πόσο υπάρχουν στερεοτυπικά στοιχεία βάση φύλου στη συσκευασία προϊόντος και σε τι βαθμό επηρεάζουν τον καταναλωτή στην πρόθεση αγοράς, με βασικές μεταβλητές το σχήμα και το χρώμα του προϊόντος.
Η έρευνα βασίστηκε στην χρήση online ομάδων εστίασης (focus groups) όπου έγιναν βασικές ερωτήσεις για την συλλογή των δεδομένων πάνω στα προϊόντα σαμπουάν και κολόνιες. Με τη μέθοδο της ποιοτικής έρευνας από 25 συμμετέχοντες άνδρες και γυναίκες, τα δεδομένα που συλλέχθηκαν υποδηλώνουν ότι όντως υπάρχουν στερεοτυπικά στοιχεία στις συσκευασίες προϊόντων που τα κάνουν να επιλέγονται από άντρες ή γυναίκες αντίστοιχα και επηρεάζουν την απόφαση τους.
Όσον αφορά τους ερευνητικούς στόχους, συμπεράναμε πως η απόφαση του καταναλωτή για την αγορά του προϊόντος επηρεάζεται σε μεγάλο βαθμό από τους δύο παράγοντες που μελετήσαμε δηλαδή το χρώμα και το σχήμα του προϊόντος. Αυτό φυσικά δεν είναι ένα συμπέρασμα που αφορά το 100% των καταναλωτών. Η πλειοψηφία των συμμετεχόντων φάνηκε να διέκρινε στερεότυπα στις συσκευασίες που μελετήθηκαν ωστόσο δεν αποτέλεσαν τον μοναδικό παράγοντα για την τελική επιλογή τους. Ακόμη, στο φύλο που απευθύνονται τα προϊόντα προστέθηκαν τα unisex προϊόντα κάτι το οποίο δεν αποτελούσε αρχικό μέρος της έρευνας.
Τέλος, όσον αφορά τη συσκευασία του προϊόντος βρέθηκε ότι οι στερεοτυπικές αντιλήψεις μειώνονται όσο εξελίσσεται η κοινωνία και τα νέα παιδιά έχουν ανοιχτούς ορίζοντες για να δεχθούν νέες αλλαγές και να καταρρίψουν τα παλιά δεδομένα.