Η ελεύθερη επιλογή σχολείου στην εκπαίδευση σε ευρωπαϊκό και διεθνές επίπεδο και ο ρόλος της στην ενίσχυση της επιχειρηματικότητας και της καινοτομίας
Προβολή/ Άνοιγμα
Λέξεις κλειδιά
Εκπαίδευση ; Ελεύθερη επιλογή σχολείου ; Καινοτομία ; ΕπιχειρηματικότηταΠερίληψη
Η παρούσα εργασία επιχειρεί να αναδείξει τις εκπαιδευτικές πολιτικές Ελεύθερης Επιλογής Σχολείου ως μοχλούς ενίσχυσης της επιχειρηματικότητας και της καινοτομίας, μέσα από παραδείγματα ευρωπαϊκού και διεθνούς επιπέδου. Η Ελεύθερη Επιλογή Σχολείου έχει οριστεί ως κάθε πολιτική που έχει σχεδιαστεί με σκοπό την ελάττωση των περιορισμών που τίθενται στις εκπαιδευτικές μονάδες και στους μαθητές από τις τρέχουσες παραμέτρους του εκπαιδευτικού συστήματος. Εξαιτίας του έντονου αξιακού και ιδεολογικού φορτίου της, η Ελεύθερη Επιλογή Σχολείου αποτελεί ένα φλέγον ζήτημα με φανατικούς πολέμιους και υποστηρικτές τόσο μεταξύ των πολιτικών κομμάτων όσο και μεταξύ των πολιτών. Εντούτοις, το γεγονός ότι οι διάφορες πολιτικές Ελεύθερης Επιλογής Σχολείου έχουν βρει πρακτική εφαρμογή εδώ και πάρα πολλά χρόνια σε πλήθος κρατών στην Ευρώπη και διεθνώς μπορεί να αναζωογονήσει με εμπειρικά δεδομένα τον δημόσιο διάλογο σχετικά με αυτό το ζήτημα, προωθώντας μια πιο ορθολογική και μεθοδική τακτική λήψης αποφάσεων. Η ανάπτυξη της επιχειρηματικότητας και η υποστήριξη της καινοτομίας ήταν ανέκαθεν δύο από τα σημαντικότερα προσδοκώμενα οφέλη της Ελεύθερης Επιλογής Σχολείου, παράλληλα με τις υψηλότερες επιδόσεις των μαθητών, την άρση του φυλετικού και κοινωνικοοικονομικού διαχωρισμού και την ενίσχυση της εμπλοκής των γονιών στο εκπαιδευτικό σύστημα. Αυτά τα δύο εφόδια που δύναται να παρέχει ένα εκπαιδευτικό σύστημα στους μαθητές μπορούν να τους καταστήσουν ικανούς να ανταπεξέλθουν σε ένα ενδεχόμενο διογκούμενο κύμα αυτοματοποίησης της εργασίας και να αποφύγουν τη μακροχρόνια τεχνολογική ανεργία. Ως εκ τούτου, η Ελεύθερη Επιλογή Σχολείου, που μπορεί να συμβάλλει καίρια σε αυτόν τον σκοπό, φαίνεται να μπορεί επίσης να συνεισφέρει και στην οικονομική ανάπτυξη μιας περιοχής ή ενός κράτους.