Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.advisorΡετάλης, Συμεών
dc.contributor.authorΠαπασταματίου, Ελένη
dc.date.accessioned2021-07-22T10:27:24Z
dc.date.available2021-07-22T10:27:24Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.urihttps://dione.lib.unipi.gr/xmlui/handle/unipi/13595
dc.identifier.urihttp://dx.doi.org/10.26267/unipi_dione/1018
dc.description.abstractΣτην παρούσα ερευνητική διπλωματική εργασία αξιοποιήθηκε το εκπαιδευτικό πρόγραμμα της παγκόσμιας μαθησιακής κοινότητας του Οργανισμού Project Zero της Παιδαγωγικής Σχολής του Πανεπιστημίου Harvard. Συγκεκριμένα, παρουσιάζεται μία εναλλακτική προσέγγιση του προγράμματος Out Of Eden Learn (OOEL), όπως αυτό υλοποιήθηκε στο πλαίσιο του προγράμματος «Εργαστήρια Δεξιοτήτων», μέσα από έναν οδηγό ο οποίος είναι συνδεδεμένος με τους σκοπούς και τους στόχους του προγράμματος σπουδών για την Δ’ Δημοτικού. Στην έρευνα πήραν μέρος μαθητές και εκπαιδευτικοί από δώδεκα (12) Νηπιαγωγεία και τριάντα (30) Δημοτικά Σχολεία από όλες τις περιοχές της Ελλάδας. Σε διάρκεια έξι (6) εβδομάδων χορηγήθηκαν στους εκπαιδευτικούς αρχικά και στη συνέχεια στους μαθητές, δραστηριότητες που σχεδιάστηκαν με βάση τις αρχές του προγράμματος. Ως βασικές αρχές του προγράμματος θεωρήθηκαν: α) η παρατεταμένη παρατήρηση “slow looking”, β) η ανταλλαγή ιστοριών “exchange stories” και γ) η διαπολιτισμική διασύνδεση τοπικών και οικουμενικών ζητημάτων “connect to bigger human stories”. Κατά τη διάρκεια του προγράμματος οι εκπαιδευτικοί είχαν τη δυνατότητα να επικοινωνούν μεταξύ τους, να ανταλλάσσουν απόψεις και να μοιράζονται ιδέες για την καλύτερη εφαρμογή του προγράμματος. Αξίζει να σημειωθεί ότι ένα μεγάλο μέρος των δραστηριοτήτων πραγματοποιήθηκε διαδικτυακά λόγω της πανδημίας του COVID-19 και της απαγόρευσης της λειτουργίας όλων των σχολικών δομών με φυσική παρουσία. Στο τέλος του προγράμματος χορηγήθηκε στους εκπαιδευτικούς ένα ερωτηματολόγιο, προκειμένου να αξιολογηθεί κατά πόσο εφαρμόσιμη και εφικτή είναι η ενσωμάτωση της πιλοτικής εφαρμογής του προγράμματος στο σχολικό αναλυτικό πρόγραμμα και να ανιχνευθούν οι ανάγκες των εκπαιδευτικών. Ύστερα από την αξιολόγηση των απαντήσεων των εκπαιδευτικών σχεδιάστηκε ένα οδηγός διασύνδεσης των δραστηριοτήτων του προγράμματος ΟΟΕL με το αναλυτικό πρόγραμμα ο οποίος είναι στοχευμένος για την Δ’ Δημοτικού. Στον οδηγό αυτόν περιγράφονται αναλυτικά οι δραστηριότητες που θα ακολουθήσουν εκπαιδευτικοί και μαθητές, καθώς και οι προεκτάσεις των δραστηριοτήτων και οι επιμέρους στόχοι, αλλά και στοιχεία πιο ειδικά όπως οι θεματικές περιοχές, η προτεινόμενη διδακτική ώρα και η δομή της τάξης. Στο τέλος, παρατίθενται τα συμπεράσματα που από τη στατιστική ανάλυση των δεδομένων που συγκεντρώθηκαν από τη διεξαγωγή της πειραματικής διαδικασίας.el
dc.format.extent144el
dc.language.isoelel
dc.publisherΠανεπιστήμιο Πειραιώςel
dc.rightsΑναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/*
dc.titleΕναλλακτική προσέγγιση του προγράμματος Out Of Eden Learn - Σχεδιασμός οδηγού διασύνδεσης του προγράμματος OOEL με το αναλυτικό πρόγραμμα σπουδών της Δ’ Δημοτικούel
dc.typeMaster Thesisel
dc.contributor.departmentΣχολή Τεχνολογιών Πληροφορικής και Επικοινωνιών. Τμήμα Ψηφιακών Συστημάτωνel
dc.description.abstractENIn this research dissertation, the educational program of the global learning community of the Project Zero Organization of the Pedagogical School of Harvard University was used. In particular, an alternative approach to the Out Of Eden Learn (OOEL) programme, as implemented under the Skills Workshops programme, is presented through a guide linked to the objectives of the fourth grade curriculum. Students and teachers from twelve (12) Kindergartens and thirty (30) Primary schools from all regions of Greece took part in the survey. Over a period of six (6) weeks, teachers were initially and subsequently given activities designed on the basis of the principles of the programme. The main principles of the programme were considered: (a) the prolonged observation of "slow looking", (b) the exchange of stories and (c) the intercultural interconnection of local and universal issues "connect to bigger human stories". During the course of the programme teachers were able to communicate with each other, exchange views and share ideas for better implementation of the programme. It is worth noting that a large part of the activities took place online due to the COVID-19 pandemic and the ban on the operation of all school structures with a physical presence. At the end of the programme, teachers were given a questionnaire to assess the feasibility of integrating the pilot implementation of the programme into the school curriculum and to detect teachers' needs. Following the evaluation of the teachers' responses, a guide was designed to link the activities of the OOEL programme with the curriculum targeted for the 4th Grade. This guide describes in detail the activities to be followed by teachers and students, as well as the extensions of the activities and the individual objectives, as well as more specific elements such as the thematic areas, the proposed teaching time and the structure of the classroom. In the end, the conclusions drawn from the statistical analysis of the data collected from the conduct of the experimental procedure are set out.el
dc.contributor.masterΗλεκτρονική Μάθησηel
dc.subject.keywordΠανεπιστήμιο Χάρβαρντel
dc.subject.keywordΠρόγραμμα Out Of Eden Learn (OOEL)el
dc.subject.keywordΟργανισμός Project Zeroel
dc.subject.keywordΠρωτοβάθμια εκπαίδευσηel
dc.subject.keywordΔευτεροβάθμια εκπαίδευσηel
dc.subject.keywordΟδηγός υλοποίησηςel
dc.subject.keywordΔιασύνδεση με το αναλυτικό πρόγραμμαel
dc.date.defense2021-07-19


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Thumbnail

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στις ακόλουθες συλλογές

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα
Εκτός από όπου διευκρινίζεται διαφορετικά, το τεκμήριο διανέμεται με την ακόλουθη άδεια:
Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα

Βιβλιοθήκη Πανεπιστημίου Πειραιώς
Επικοινωνήστε μαζί μας
Στείλτε μας τα σχόλιά σας
Created by ELiDOC
Η δημιουργία κι ο εμπλουτισμός του Ιδρυματικού Αποθετηρίου "Διώνη", έγιναν στο πλαίσιο του Έργου «Υπηρεσία Ιδρυματικού Αποθετηρίου και Ψηφιακής Βιβλιοθήκης» της πράξης «Ψηφιακές υπηρεσίες ανοιχτής πρόσβασης της βιβλιοθήκης του Πανεπιστημίου Πειραιώς»