Ικανοποίηση ασθενών από τις παρεχόμενες υπηρεσίες υγείας: η περίπτωση της 1ης Τοπικής Μονάδας Υγείας (ΤΟΜΥ) Ναυπλίου
Patient satisfaction from the provided health services: the case of the 1st Local Health Unit (TOMY) of Nafplion
Προβολή/ Άνοιγμα
Λέξεις κλειδιά
Ικανοποίηση ασθενών ; Ποιότητα ; Υπηρεσίες υγείαςΠερίληψη
Σκοπός της παρούσας έρευνας είναι η διερεύνηση της ικανοποίησης των ασθενών από την προσφορά των υπηρεσιών υγείας που παρέχονται στη Τοπική Μονάδα Υγείας (ΤΟΜΥ) κατά την λειτουργία της. Η αξιολόγηση της ικανοποίησης των ασθενών σε σχέση με συγκεκριμένους προσδιοριστικούς παράγοντες που μπορεί να αξιοποιηθεί για τον εντοπισμό και την αντιμετώπιση πιθανών δυσχερειών στην λειτουργία της δομής. Για τη μέτρηση της ικανοποίησης των χρηστών επιλέχθηκε η μέθοδος της τυχαίας δειγματοληψίας. Η ικανοποίηση μετρήθηκε χρησιμοποιώντας τη πεντάβαθμη κλίμακα Likert, στην οποία το 1 αντιπροσώπευε το «καθόλου ικανοποιημένος» και το 5 το «απόλυτα ικανοποιημένος». Ταυτόχρονα, υποβλήθηκε μια ανοικτή ερώτηση, προκειμένου να καταγραφεί μια γενικότερη θετική εντύπωση των χρηστών για τις υπηρεσίες που προσφέρει η υπηρεσία της ΤΟΜΥ Ναυπλίου. Τα ερωτηματολόγια διανεμήθηκαν σε 68 επισκέπτες της ΤΟΜΥ κατά το χρονικό διάστημα κατά την περίοδο του Ιανουαρίου 2020 όπου υπάρχει μεγαλύτερος όγκος ραντεβού. Όπως παρατηρήθηκε από την μελέτη, οι ερωτώμενοι/ασθενείς προσδίδουν μεγαλύτερη σημασία στον ευκολότερο προγραμματισμό ραντεβού, ακολουθεί το ωράριο λειτουργίας στην ΤΟΜΥ, ενώ η θερμοκρασία στην αίθουσα αναμονής θεωρείται ως λιγότερο σημαντικός παράγοντας.