Εκπαιδευτικά βιντεοπαιχνίδια στη διεθνή πολιτική
Προβολή/ Άνοιγμα
Λέξεις κλειδιά
Εκπαίδευση ; Διαδικτυακά παιχνίδια ; Διεθνής πολιτική ; Διεθνείς σχέσειςΠερίληψη
Η εργασία αφορά στη μελέτη περιπτώσεων διαδικτυακών ψηφιακών παιχνιδιών και την αποτελεσματικότητά τους ως εκπαιδευτικό εργαλείο στο πλαίσιο της διεθνούς πολιτικής. Κύριο μέλημα της εργασίας είναι η διερεύνηση του κατά πόσο τα διαδικτυακά παιχνίδια μπορούν να χρησιμοποιηθούν από έναν εκπαιδευτικό για τη διδασκαλία των μαθητών, είτε στη σχολική αίθουσα, είτε ως σχολική εργασία για το σπίτι. Στην εργασία παρουσιάζονται τα οφέλη του ψηφιακού παιχνιδιού ως εκπαιδευτικού εργαλείου γενικότερα, αλλά και ειδικότερα, στο πλαίσιο της διεθνούς πολιτικής, εκ των οποίων συμπεραίνεται ότι οι εκπαιδευτικοί μπορούν να εκμεταλλευτούν τα πλεονεκτήματα του διαδικτυακού παιχνιδιού για την διδασκαλία των μαθητών. Στο κεντρικό μέρος της εργασίας αναλύονται επτά παιχνίδια, παλαιότερης ή πιο πρόσφατης χρονολογίας, εκπαιδευτικού ή ψυχαγωγικού περιεχομένου, δωρεάν ή εμπορικά, τα οποία είναι το FreeCiv, μια εκπαιδευτική έκδοση του γνωστού παιχνιδιού Civilization, το Balance of Power, το Diplomacy, το Statecraft, το Peacemaker, το Mass Effect: Andromeda και το Humankind. Τα παιχνίδια αυτά αξιολογούνται συγκριτικά με τις παρατηρήσεις και τα συμπεράσματα άλλων παρόμοιων ερευνών. Τα ευρήματα δείχνουν πως οι μαθητές, εκτός από τα οφέλη της ενεργής συμμετοχής τους και την αλληλοεπίδραση τους με τους υπόλοιπους μαθητές στο μάθημα λόγω της ενθάρρυνσής τους από το παιχνίδι, μπορούν να διδαχθούν μεγάλο μέρος των θεωριών της διεθνούς πολιτικής, μαθαίνοντας είτε από πρώτο χέρι, είτε συμπληρωματικά, εφόσον έχουν πρώτα διδαχθεί την ύλη με τους παραδοσιακούς τρόπους διδασκαλίας. Σαφώς, απαραίτητη είναι η προετοιμασία του εκπαιδευτικού και η τεχνική υποστήριξη από το εκπαιδευτικό ίδρυμα, καθώς και ο ανάλογος τεχνολογικός εξοπλισμός από την πλευρά των μαθητών.