Εμφάνιση απλής εγγραφής

Μεταφορές κι επενδύσεις: η περίπτωση των δεξαμενόπλοιων

dc.contributor.advisorΣαμπράκος, Ευάγγελος
dc.contributor.authorΜπαντζή, Μαρία
dc.date.accessioned2020-12-18T12:18:24Z
dc.date.available2020-12-18T12:18:24Z
dc.date.issued2020-11
dc.identifier.urihttps://dione.lib.unipi.gr/xmlui/handle/unipi/13133
dc.identifier.urihttp://dx.doi.org/10.26267/unipi_dione/556
dc.description.abstractΣτην παρούσα μελέτη παρουσιάζεται η σύγκριση ενός δεξαμενόπλοιου, το οποίο έχει ήδη στην κατοχή της η εμπορική εταιρεία ΕΚΟ ΑΒΕΕ εδώ και είκοσι πέντε χρόνια με την αγορά ενός μεταχειρισμένου πενταετίας προηγμένης τεχνολογίας, για την κάλυψη των αναγκών της. Η ΕΚΟ ΑΒΕΕ θα είναι η μελέτη περίπτωσης της συγκεκριμένης διατριβής. Σκοπός είναι μέσα από τις ανάγκες της συγκεκριμένης εταιρείας να καταλήξουμε στην καλύτερη λύση επένδυσης, η οποία θα ενσωματώνει τεχνικές αξιολόγησης επενδύσεων . Είναι ορθό να τονίσουμε πως η διαδικασία της αξιολόγησης επενδύσεων αποτελεί μία πολύ σύνθετη διαδικασία η οποία από τη φύση της μπορεί να περιέχει μεγάλο βαθμό αβεβαιότητας και ρίσκου. Στο πρώτο μέρος της μελέτης παρουσιάζονται θεωρητικά στοιχεία για την ανάλυση της «ναυτιλιακής βιομηχανίας» ή γενικότερα της «ναυτιλίας», ώστε να κατανοήσουμε καλύτερα τη πορεία της και πως έχει γίνει αναπόσπαστο κομμάτι του ανθρώπινου παράγοντα. Θα επεκταθούμε στην έννοια των πλοίων, των χαρακτηριστικών τους, των απαιτούμενων διαδικασιών που εξασφαλίζουν την ασφαλή μεταφορά, καθώς και των ανθρώπων που μετέχουν σε αυτές, ώστε να έχουμε μια πλήρη εικόνα. Αναλύεται εκτενέστερα η έννοια του δεξαμενόπλοιου, καθώς είναι και το αντικείμενο της επένδυσής μας. Στο δεύτερο μέρος παρουσιάζονται οι ναυτιλιακοί κύκλοι, οι οποίοι θεωρούνται απαραίτητοι για τη διαδοχική ανάπτυξη του κλάδου της ναυτιλιακής βιομηχανίας. Μέσα από αυτούς ισορροπείται η προσφορά και η ζήτηση των μεταφορών. Οι δυσμενείς οικονομικές συνθήκες ή η ανάπτυξη επηρεάζουν άμεσα το τομέα της ναυτιλίας. Έρχονται με τη σειρά τους τα ναυτιλιακά έξοδα, τα οποία θα είναι η βάση μας για τη χρηματοοικονομική ανάλυση των δεξαμενόπλοιων που θα μελετήσουμε στο τρίτο μέρος της εργασίας. Είναι απαραίτητο να διαχωρίσουμε τα έξοδα ενός πλοίου, στην περίπτωσή μας δεξαμενόπλοιου, για να καταλήξουμε στο κατάλληλο συμπέρασμα της επένδυσης, με τη χρήση τεχνικών αξιολόγησης. Στο τρίτο μέρος, θα παρουσιαστεί η οικονομική εκτίμηση της ζητούμενης επένδυσης. Η υπό μελέτη επένδυση θα εξεταστεί αναλύοντας τα κόστη του ήδη υπάρχων πλοίου και του νέου υποψήφιου που επιβαρύνουν τον πλοιοκτήτη, καθώς και τα κέρδη. Με τη χρηματοοικονομική ανάλυση που θα παρουσιαστεί θα αναδειχθεί η αποδοτικότερη επένδυση.el
dc.format.extent94el
dc.language.isoelel
dc.publisherΠανεπιστήμιο Πειραιώςel
dc.rightsAttribution-NoDerivatives 4.0 Διεθνές*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nd/4.0/*
dc.titleΜεταφορές κι επενδύσεις: η περίπτωση των δεξαμενόπλοιωνel
dc.title.alternativeTransport and investment: the case of tankersel
dc.typeMaster Thesisel
dc.contributor.departmentΣχολή Οικονομικών, Επιχειρηματικών και Διεθνών Σπουδών. Τμήμα Οικονομικής Επιστήμηςel
dc.description.abstractENThis study presents the comparison between tankers, one owned by the trading company EKO SA for twenty-five years and a second hand one, five-years old of advanced technology, which could be purchased order EKO SA decides which one meet its needs. EKO SA will be the study case of this dissertation. Our purpose is through the company’s needs to come up with the best investment solution, which will include investment’s valuation techniques. It is important to stress that investment’s evaluation process is a very complex procedure and -by its nature- may contain a high degree of uncertainty and risk. The first part of this study presents theoretical data for the analysis of the "shipping industry" or "shipping" in general, in order we understand as best is possible, its route and how same has become an integral part of the human factor. We will refer on vessels’ types, their characteristics, the requested procedures which ensure safe cargoes’ transportation and safety of people who are involved, order we achieve to have a full picture. Tanker’s concept will be detailed analyzed as this will be the subject of our investment. Within the second part of this study we will present the shipping cycles as considered necessary for the successful development of the shipping industry. Through these cycles transportations’ offer and request are balanced. Adverse economic conditions or economic growth affects directly the shipping sector. In addition are the shipping costs, which are our basis for tankers’ financial analysis and will be studied within the third part of this dissertation. It is very important to separate vessel’s costs, in our case tankers, in order we achieve the appropriate investments’ conclusion using evaluation techniques. Finally in the third part, the financial estimation of the requested investment will be presented. The under study investment will be examined by analyzing and comparing the costs of the existing vessel and the potential’s one which are on ship owner’s account, as well as the profits. The financial analysis which will be presented, will show us the most profitable investment.el
dc.contributor.masterΟικονομική και Επιχειρησιακή Στρατηγικήel
dc.subject.keywordΝαυτιλίαel
dc.subject.keywordΔεξαμενόπλοιοel
dc.subject.keywordΕπένδυσηel
dc.subject.keywordΝαυτιλιακός κύκλοςel
dc.subject.keywordΚόστηel
dc.subject.keywordΤαμειακές ροέςel
dc.date.defense2020-11-30


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Thumbnail

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στις ακόλουθες συλλογές

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Attribution-NoDerivatives 4.0 Διεθνές
Εκτός από όπου διευκρινίζεται διαφορετικά, το τεκμήριο διανέμεται με την ακόλουθη άδεια:
Attribution-NoDerivatives 4.0 Διεθνές

Βιβλιοθήκη Πανεπιστημίου Πειραιώς
Επικοινωνήστε μαζί μας
Στείλτε μας τα σχόλιά σας
Created by ELiDOC
Η δημιουργία κι ο εμπλουτισμός του Ιδρυματικού Αποθετηρίου "Διώνη", έγιναν στο πλαίσιο του Έργου «Υπηρεσία Ιδρυματικού Αποθετηρίου και Ψηφιακής Βιβλιοθήκης» της πράξης «Ψηφιακές υπηρεσίες ανοιχτής πρόσβασης της βιβλιοθήκης του Πανεπιστημίου Πειραιώς»