Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.advisorΠολλάλης, Ιωάννης
dc.contributor.authorΓιαννακούλης, Ιωάννης
dc.date.accessioned2020-12-18T11:59:08Z
dc.date.available2020-12-18T11:59:08Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.urihttps://dione.lib.unipi.gr/xmlui/handle/unipi/13132
dc.identifier.urihttp://dx.doi.org/10.26267/unipi_dione/555
dc.description.abstractΣυνολικά η παρούσα εργασία διακρίνεται σε δυο κύρια μέρη, με το πρώτο να αποτελεί το θεωρητικό της μέρος και το δεύτερο να αποτελεί το ερευνητικό μέρος. Το πρώτο μέρος, αποτελείται συνολικά από τρία κεφάλαια, τα οποία στο σύνολό τους αναλύουν και παρουσιάζουν την έννοια το περιεχόμενο και τη δυναμική της εφοδιαστικής αλυσίδας. Πιο συγκεκριμένα, το πρώτο κεφάλαιο αναφέρεται στην επιχειρησιακή στρατηγική στο σύνολό της, ως αναπόσπαστο στοιχείο της επιτυχίας της εφοδιαστικής αλυσίδας. Αναλύεται η έννοια της επιχειρησιακής στρατηγικής, ενώ παρουσιάζονται και οι παράμετροι που θα πρέπει να μελετώνται, προκειμένου οι επιχειρήσεις να διαμορφώνουν το πιο κατάλληλο και αποτελεσματικό σχέδιο δράσης. Στο κεφάλαιο αυτό επίσης, γίνεται ευρεία και ενδελεχής αναφορά και στα διαθέσιμα είδη επιχειρησιακών στρατηγικών που μπορούν να υιοθετηθούν από τον εκάστοτε οργανισμό, ανάλογα με τις ικανότητες και τους πόρους που διαθέτουν και ανάλογα με τις ανάγκες που έχουν, αλλά και τα αποτελέσματα που επιθυμούν να επιτύχουν. Συνεχίζοντας τη βιβλιογραφική επισκόπηση αναφορικά με την εφοδιαστική αλυσίδα, το δεύτερο κεφάλαιο προβαίνει στην ανάλυση του τρόπου διαχείρισης της εφοδιαστικής αλυσίδας των επιχειρήσεων. Προσδιορίζεται η έννοια της εφοδιαστικής αλυσίδας, καθώς και οι βασικές αρχές που τη διέπουν. Επίσης, αναλύονται τα επιχειρησιακά συστήματα της εφοδιαστικής αλυσίδας με αναφορά στις διεργασίες, στη στρατηγική, αλλά και στην επέκτασή της στις ηλεκτρονικές αγορές, ενώ προσδιορίζεται και ο τρόπος μέτρησης της απόδοσης της εφοδιαστικής αλυσίδας. Στο δεύτερο αυτό κεφάλαιο επίσης, αναλύονται οι στρατηγικές που υιοθετούνται σε επίπεδο εφοδιαστικής αλυσίδας, ενώ αναφορά γίνεται τόσο στη σχέση της με την ποιότητα, όσο και στο ανθρώπινο δυναμικό με το οποίο θα πρέπει να στελεχώνονται οι υπηρεσίες της εφοδιαστικής αλυσίδας. Το τρίτο κεφάλαιο της εργασίας αναλύει τη σχέση που υπάρχει ανάμεσα στην εφοδιαστική αλυσίδα και τη δημιουργία ανταγωνιστικού πλεονεκτήματος, με την αλληλεπίδραση αυτή να οδηγεί τόσο στην ανάπτυξη της αλυσίδας αξίας, όσο και στην επίτευξη ανταγωνιστικών επιδόσεων. Η επίτευξη ενός ανταγωνιστικού πλεονεκτήματος κρίνεται απαραίτητη προκειμένου οι οργανισμοί να μπορούν να ανταπεξέρχονται στις συνεχείς μεταβολές που λαμβάνουν χώρα στο γενικότερο επιχειρηματικό περιβάλλον. Παράλληλα, εξαιρετικά σημαντικό είναι το γεγονός ότι απαιτείται να πραγματοποιείται συνεχής και συνεπής μέτρηση της αποδοτικότητας που επιτυγχάνει η εφοδιαστική αλυσίδα ενός οργανισμού, ώστε να αξιολογείται το σύνολο της διαδικασίας και η υλοποίηση ή μη των επιδιωκόμενων ή μη στόχων. Το δεύτερο μέρος της εργασίας αποτελεί το ερευνητικό κομμάτι, το οποίο διακρίνεται με τη σειρά του σε τρία κεφάλαια. Το τέταρτο κεφάλαιο αναφέρεται στη μεθοδολογία της έρευνας που χρησιμοποιείται για την υλοποίηση της εργασίας, της οποίας η ερευνητική διαδικασία έχει έναν διαφορετικό, περισσότερο βιβλιογραφικό χαρακτήρα, χωρίς όμως να παραβλέπονται οι βασικές αρχές και κυρίως χωρίς να μην τηρούνται τα στάδια και οι διαδικασίες εκείνες που ισχύουν σε κάθε ερευνητική προσπάθεια. Στη συνέχεια, στο πέμπτο κεφάλαιο μελετώνται οι περιπτώσεις τριών διαφορετικών επιχειρηματικών οντοτήτων, μιας αλυσίδας super market, μιας εταιρείας ζυμαρικών και ενός ιδιωτικού νοσοκομείου. Επιλέχθηκαν να μελετηθούν αυτοί οι οργανισμοί με στόχο να καταστεί κατανοητό πόσο σημαντικός είναι ο ρόλος της εφοδιαστικής αλυσίδας, σε όλα τα είδη των επιχειρήσεων, αλλά και η δημιουργία ανταγωνιστικού πλεονεκτήματος. Η εργασία ολοκληρώνεται με το έκτο κεφάλαιο, στο οποίο διατυπώνονται αρχικά τα βασικότερα συμπεράσματα που εξάγονται τόσο από το θεωρητικό όσο και από το ερευνητικό μέρος της εργασίας, ενώ κατόπιν, παρατίθενται μια σειρά από προτάσεις που αφορούν στο στρατηγικό σχεδιασμό μιας αποτελεσματικής και με στόχευση στην απόκτηση ανταγωνιστικού πλεονεκτήματος εφοδιαστικής αλυσίδας.el
dc.format.extent83el
dc.language.isoelel
dc.publisherΠανεπιστήμιο Πειραιώςel
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.titleΕφοδιαστική αλυσίδα και στρατηγικήel
dc.typeMaster Thesisel
dc.contributor.departmentΣχολή Οικονομικών, Επιχειρηματικών και Διεθνών Σπουδών. Τμήμα Οικονομικής Επιστήμηςel
dc.description.abstractENOverall, the present thesis is divided into two main parts, with the first being its theoretical part and the second being the research part. The first part consists of a total of three chapters, which in their entirety analyze and present the meaning, content and dynamics of the supply chain. More specifically, the first chapter refers to the business strategy as a whole, as an integral part of the success of the supply chain. The concept of business strategy is analyzed, while the parameters that should be studied in order for companies to formulate the most appropriate and effective action plan are presented. This chapter also makes extensive and thorough reference to the types of business strategies that can be adopted by the organization, depending on the capabilities and resources they have and depending on the needs they have, but also the results they want to achieve . Continuing the literature overview of the supply chain, the second chapter analyzes how to manage the supply chain of companies. The concept of supply chain is defined, as well as the basic principles that govern it. Also, the business systems of the supply chain are analyzed with reference to the processes, the strategy, but also to its expansion in the electronic markets, while the way of measuring the performance of the supply chain is determined. This second chapter also analyzes the strategies adopted at the supply chain level, while referring to both its relationship with quality and the human resources with which the supply chain services should be staffed. The third chapter of the thesis analyzes the relationship between the supply chain and the creation of a competitive advantage, with this interaction leading both to the development of the value chain and to the achievement of competitive performance. Achieving a competitive advantage is essential for organizations to be able to cope with the constant changes that take place in the overall business environment. At the same time, it is extremely important that a continuous and consistent measurement of the efficiency achieved by the supply chain of an organization is required, in order to evaluate the whole process and the implementation or not of the desired or not objectives. The second part of the thesis is the research part, which in turn is divided into three chapters. The fourth chapter refers to the research methodology used for the implementation of the thesis, the research process of which has a different, more bibliographic character, but without ignoring the basic principles and especially without observing those stages and procedures that apply in any research endeavor. Then, in the fifth chapter, the cases of three different business entities, a supermarket chain, a pasta company and a private hospital are studied. These organizations were selected to be studied in order to understand how important the role of the supply chain is, in all types of companies, but also to create a competitive advantage. The thesis concludes with the sixth chapter, which first formulates the main conclusions drawn from both the theoretical and the research part of the work, and then, a series of proposals concerning the strategic planning of an effective and aimed at obtaining competitive advantage of the supply chain.el
dc.contributor.masterΟικονομική και Επιχειρησιακή Στρατηγικήel
dc.subject.keywordΕπιχειρησιακή στρατηγικήel
dc.subject.keywordΕφοδιαστική αλυσίδαel
dc.subject.keywordΑνταγωνιστικό πλεονέκτημαel
dc.subject.keywordLogisticsel
dc.subject.keywordΕσωτερικό περιβάλλονel
dc.subject.keywordΕξωτερικό περιβάλλονel
dc.date.defense2020-12-18


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Thumbnail

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στις ακόλουθες συλλογές

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές
Εκτός από όπου διευκρινίζεται διαφορετικά, το τεκμήριο διανέμεται με την ακόλουθη άδεια:
Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές

Βιβλιοθήκη Πανεπιστημίου Πειραιώς
Επικοινωνήστε μαζί μας
Στείλτε μας τα σχόλιά σας
Created by ELiDOC
Η δημιουργία κι ο εμπλουτισμός του Ιδρυματικού Αποθετηρίου "Διώνη", έγιναν στο πλαίσιο του Έργου «Υπηρεσία Ιδρυματικού Αποθετηρίου και Ψηφιακής Βιβλιοθήκης» της πράξης «Ψηφιακές υπηρεσίες ανοιχτής πρόσβασης της βιβλιοθήκης του Πανεπιστημίου Πειραιώς»