Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.advisorΦλάμος, Αλέξανδρος
dc.contributor.authorΛύτρα, Χρυσούλα
dc.date.accessioned2020-12-17T12:04:05Z
dc.date.available2020-12-17T12:04:05Z
dc.date.issued2020-12
dc.identifier.urihttps://dione.lib.unipi.gr/xmlui/handle/unipi/13123
dc.identifier.urihttp://dx.doi.org/10.26267/unipi_dione/546
dc.description.abstractH κλιματική αλλαγή, η ατμοσφαιρική ρύπανση και η εξάντληση των ορυκτών καυσίμων έχουν οδηγήσει στην ανάγκη για μετάβαση σε ένα ενεργειακό σύστημα που θα βασίζεται στις Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας (ΑΠΕ). Ωστόσο, η μεταβλητότητα των ΑΠΕ θέτει σοβαρές προκλήσεις για την εξισορρόπηση της προσφοράς και της ζήτησης ηλεκτρικής ενέργειας στο δίκτυο, δημιουργώντας την ανάγκη για την εφαρμογή νέων μηχανισμών διαχείρισης της ζήτησης. Παράλληλα, η υψηλή διείσδυση των ΑΠΕ εγκυμονεί τον κίνδυνο αύξησης του κόστους προμήθειας ηλεκτρικής ενέργειας για τις κοινωνικά ευαίσθητες ομάδες που αδυνατούν να ακολουθήσουν τα νέα μοντέλα διαχείρισης της ζήτησης. Για την αντιμετώπιση τόσο των τεχνικών όσο και των κοινωνικοοικονομικών περιορισμών που εγείρονται, έχουν αναπτυχθεί διάφορα επιχειρηματικά μοντέλα και εργαλεία. Στην παρούσα διπλωματική εργασία διερευνάται η δυναμική της ευελιξίας ζήτησης και της ηλεκτροκίνησης, στη μείωση των αρνητικών επιπτώσεων και την ισοκατανομή των οφελών της μετάβασης σε ένα ενεργειακό σύστημα στηριζόμενο σε ΑΠΕ. Παρουσιάζονται οι διαφορετικές εφαρμογές αυτών των δύο εργαλείων διαχείρισης της ζήτησης και εξετάζονται ως προς τα οφέλη που προσφέρουν, τους περιορισμούς που προκύπτουν κατά την εφαρμογή τους και τους τρόπους που αυτοί δύνανται να ξεπεραστούν. Επιπλέον, γίνεται ανασκόπηση των Ευρωπαϊκών Οδηγιών που έχουν ωθήσει τις ευρωπαϊκές χώρες στην ενσωμάτωση τέτοιου είδους εφαρμογών στα εθνικά τους ρυθμιστικά πλαίσια, ενώ αξιολογείται μεμονωμένα για την κάθε χώρα το σε τι βαθμό αυτό έχει επιτευχθεί. Συγκεκριμένα παρουσιάζονται τα ρυθμιστικά πλαίσια που εφαρμόζονται στην παρούσα φάση σε 17 ευρωπαϊκές χώρες, συμπεριλαμβανομένης και της Ελλάδας, και γίνεται μια συγκριτική σύνοψη αυτών. Από αυτή τη σύνοψη εξάγονται συμπεράσματα για το ποιες εφαρμογές ευελιξίας ζήτησης και ποια μέτρα προώθησής της ηλεκτροκίνησης παρατηρούνται πιο συχνά ανά την Ευρώπη, αλλά και για το ποιες χώρες έχουν καταφέρει να τα ενσωματώσουν στο ενεργειακό τους σύστημα σε μεγαλύτερο βαθμό.el
dc.format.extent157el
dc.language.isoelel
dc.publisherΠανεπιστήμιο Πειραιώςel
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.titleΔιερεύνηση και συγκριτική ανάλυση ρυθμιστικών πλαισίων ευελιξίας ζήτησης ηλεκτρικής ενέργειας και προώθησης της ηλεκτροκίνησης στην Ευρώπηel
dc.typeMaster Thesisel
dc.contributor.departmentΣχολή Ναυτιλίας και Βιομηχανίας. Tμήμα Βιομηχανικής Διοίκησης και Tεχνολογίαςel
dc.description.abstractENClimate change, air pollution and the depletion of fossil fuels have led to the need for a transition to a renewable energy source (RES)-based energy system. However, the variability of RES poses serious challenges concerning the balance between supply and demand in the electricity grid, which triggers the need for the implementation of new demand-side management mechanisms. At the same time, the high penetration of RES to the electricity system carries the risk of the electricity supply costs increase for the vulnerable social groups who are unable to follow the new demand side management models. Various business models and tools have been developed in order to address both the technical and socio-economic constraints that arise. The present thesis investigates the dynamic of demand response and electromobility, for the reduction of the negative effects and the equal distribution of the benefits of the transition to a renewable energy source-based energy system. It presents the different applications of these two demand-side management tools and examines them in terms of the benefits they offer, the limitations that arise during their implementation and the ways in which they can be overcome. Furthermore, it reviews the European Directives that pushed the European countries to integrate such applications into their national regulatory frameworks and evaluates to which extent has each country achieved that. Specifically, it presents the regulatory frameworks that are presently applied in 17 European countries, including Greece, and makes a comparative summary. From this summary, conclusions can be drawn about which applications of demand response, and which electromobility promotion measures are most often observed in Europe, and about which countries have achieved to integrate them into their energy system to a greater extent.el
dc.contributor.masterΒιομηχανική Διοίκηση και Τεχνολογίαel
dc.subject.keywordΕνεργειακή μετάβασηel
dc.subject.keywordΑΠΕel
dc.subject.keywordΑπόκριση στη ζήτησηel
dc.subject.keywordΗλεκτροκίνησηel
dc.date.defense2020-12-11


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Thumbnail

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στις ακόλουθες συλλογές

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές
Εκτός από όπου διευκρινίζεται διαφορετικά, το τεκμήριο διανέμεται με την ακόλουθη άδεια:
Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές

Βιβλιοθήκη Πανεπιστημίου Πειραιώς
Επικοινωνήστε μαζί μας
Στείλτε μας τα σχόλιά σας
Created by ELiDOC
Η δημιουργία κι ο εμπλουτισμός του Ιδρυματικού Αποθετηρίου "Διώνη", έγιναν στο πλαίσιο του Έργου «Υπηρεσία Ιδρυματικού Αποθετηρίου και Ψηφιακής Βιβλιοθήκης» της πράξης «Ψηφιακές υπηρεσίες ανοιχτής πρόσβασης της βιβλιοθήκης του Πανεπιστημίου Πειραιώς»