dc.contributor.advisor | Φαφαλιού, Ειρήνη | |
dc.contributor.author | Σπανού, Αλίκη - Μαρία | |
dc.date.accessioned | 2020-11-19T09:49:23Z | |
dc.date.available | 2020-11-19T09:49:23Z | |
dc.date.issued | 2020-11 | |
dc.identifier.uri | https://dione.lib.unipi.gr/xmlui/handle/unipi/13041 | |
dc.identifier.uri | http://dx.doi.org/10.26267/unipi_dione/464 | |
dc.description.abstract | Η διπλωματική εργασία έχει σκοπό τη διερεύνηση του τρόπου με τον οποίο αντιλαμβάνονται τον μετασχηματισμό των τραπεζικών δραστηριοτήτων, λόγω της ανάπτυξης του FInTech και της τεχνητής νοημοσύνης, οι απασχολούμενοι σε χρηματοπιστωτικά ιδρύματα σε σχέση με την εξυπηρέτηση των εταιρικών πελατών. Για τους σκοπούς της παρούσας διπλωματικής εργασίας χρησιμοποιήθηκε δείγμα από υπαλλήλους χρηματοπιστωτικών οργανισμών. Συγκεκριμένα, το ερωτηματολόγιο διανεμήθηκε σε υπαλλήλους τραπεζικών ιδρυμάτων, θυγατρικών εταιρειών και ιδιωτικών εταιρειών διαχείρισης κόκκινων δανείων. Συνολικά, το ερωτηματολόγιο απεστάλη ηλεκρονικά σε 150 υπαλλήλους και απάντησαν οι 71. Με βάση τα δεδομένα του ερωτηματολογίου και της σχετικής στατιστικής ανάλυσης (δείκτης α Cronbach) , η αξιοπιστία του ερωτηματολογίου θεωρείται ικανοποιητική.
Με βάση τα αποτελέσματα της έρευνας, η χρήση νέων χρηματοπιστωτικών τεχνολογιών αναμένεται να βελτιώσει την εξυπηρέτηση των εταιρικών πελατών, τον τρόπο λειτουργίας των τραπεζών, την ταχύτητα υλοποίησης των αιτημάτων, την ικανοποίηση των πελατών, τον αριθμό των πελατών και να απλουστεύσει τις διαδικασίες. Ωστόσο, οι διαδικασίες ενδέχεται να δυσκολέψουν, κυρίως λόγω της πολυπλοκότητας των νέων συστημάτων. Η διαχείριση κρίσεων, συμπεριλαμβανομένης και αυτής του COVID – 19 αναμένεται να βελτιωθεί. Σε γενικές γραμμές τα παραπάνω αποτελέσματα συνάδουν με τη σχετική βιβλιογραφία.
Επιπλέον, οι άνδρες αναμένουν ότι η χρήση νέων χρηματοπιστωτικών τεχνολογιών θα βελτιώσει την εξυπηρέτηση των εταιρικών πελατών πολύ περρισότερο σε σχέση με τις γυναίκες. Η ηλικιακή ομάδα δεν επηρεάζει την άποψη των ερωτώμενων για τη χρήση νέων τεχνολογιών. Οι υπάλληλοι με χαμηλή βαθμίδα εκπαίδευσης θεωρούν ικανοποιητική την εκπαίδευση στις νέες τεχνολογίες. Τέλος, οι κάτοχοι διδακτορικών διπλωμάτων θεωρούν πολύ ικανοποιητική την αποδοχή των νέων τεχνολογιών σε σχέση με τους υπαλλήλους που έχουν χαμηλότερη βαθμίδα εκπαίδευσης.
Τα αποτελέσματα της εργασίας συμβάλλουν στην κατανόηση τρόπου με τον οποίο αντιλαμβάνονται οι απασχολούμενοι σε χρηματοπιστωτικά ιδρύματα τον μετασχηματισμό των τραπεζικών δραστηριοτήτων, λόγω της ανάπτυξης του FInTech και της τεχνητής νοημοσύνης. | el |
dc.format.extent | 100 | el |
dc.language.iso | el | el |
dc.publisher | Πανεπιστήμιο Πειραιώς | el |
dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/ | * |
dc.title | Tεχνητή νοημοσύνη και χρηματοπιστωτικές τεχνολογικές εξελίξεις: διερευνητική μελέτη του μετασχηματισμού των τραπεζικών δραστηριοτήτων για την εξυπηρέτηση των εταιρικών πελατών | el |
dc.type | Master Thesis | el |
dc.contributor.department | Σχολή Οικονομικών, Επιχειρηματικών και Διεθνών Σπουδών. Τμήμα Οικονομικής Επιστήμης | el |
dc.description.abstractEN | The overarching research objective of this study is to investigate how employees of financial institutions respond to the transformation of the banking activities as a result of the introduction of FInTech and artificial intelligence.
To achieve this objective a questionnaire was developed and sample of employees of financial institutions was collected. The questionnaire was distributed to Departments and employees who work for banks, their subsidiaries as well as debt management companies. The questionnaire was sent to 150 employees and 71 responded. Based on data and statistical analysis (Cronbach's a index), the reliability of the questionnaire is satisfactory.
The results of this dissertation indicate that the use of new financial technologies is expected to improve corporate customer service, to change the way banks operate, to facilitate the handling of customer requests, to improve customer satisfaction, to increase the number of customers and to simplify internal processes. On the other hand, internal processes may become more difficult to understand and communicate, due to the complexity of the new systems. Moreover, respondents expect that the management of external crises, including that of COVID – 19, will be enhanced. Overall, the aforementioned results are consistent with available literature.
Furthermore, male employees expect the use of new financial technologies to improve customer services more than female employees and age does not influence respondents' views. Employees with low educational attaintment believe that the level of training in new financial technologies is satisfactory. In addition, employees with high educational attaintment believe that the adoption of new technologies is satisfactory compered to employees with low educational attaintment.
In summary the results of this study enhance our understanding how employees of financial institutions respond to the transformation of the banking activities as a result of the introduction of FInTech and artificial intelligence. | el |
dc.contributor.master | Οικονομική και Επιχειρησιακή Στρατηγική | el |
dc.subject.keyword | Τεχνητή νοημοσύνη | el |
dc.subject.keyword | Χρηματοπιστωτικές τεχνολογίες | el |
dc.subject.keyword | Fintech | el |
dc.subject.keyword | Μετασχηματισμός τραπεζικού συστήματος | el |
dc.subject.keyword | Τραπεζικό σύστημα | el |
dc.subject.keyword | Χρηματοπιστωτικές τεχνολογικές εξελίξεις | el |
dc.subject.keyword | Χρηματοοικονομικές τεχνολογίες | el |
dc.subject.keyword | Εξέλιξη τραπεζικού συστήματος | el |
dc.date.defense | 2020-11-05 | |