Σύνοψη μεταμοντερνισμού: βασικά χαρακτηριστικά μεταμοντέρνου μάρκετινγκ & συμπεριφοράς καταναλωτή.
Master Thesis
Συγγραφέας
Βασιλείου, Ανθή Π.
Ημερομηνία
2002-12-01Προβολή/ Άνοιγμα
Θεματική επικεφαλίδα
Μάρκετινγκ ; Καταναλωτική συμπεριφορά ; ΜεταμοντερνισμόςΠερίληψη
Αντικείμενο της παρούσας μελέτης αποτελεί μία ουσιαστική προσέγγιση στη φιλοσοφία του μεταμοντερνισμού και στην επιρροή της στους ποικίλους τομείς δράσης της κοινωνίας. Ειδικότερα, η συγκεκριμένη διπλωματική εργασία εστιάζεται στην υιοθέτηση της μεταμοντέρνας σκέψης από τις επιστήμες του μάρκετινγκ και της συμπεριφοράς καταναλωτή, με απώτερο σκοπό τη διερεύνηση και εξακρίβωση του κατά πόσο ο σύγχρονος καταναλωτής συμπεριφέρεται, διενεργεί και πράττει σύμφωνα με τη μεταμοντέρνα θεώρηση των πραγμάτων. Αρχικά, το πρώτο μέρος της εργασίας πραγματοποιεί αναφορά στις θεμελιώδεις αρχές και τα βασικά χαρακτηριστικά της φιλοσοφίας του μεταμοντέρνου κινήματος. Στη συνέχεια, αναφέρεται στην εφαρμογή της συγκεκριμένης φιλοσοφίας στους ποικίλους τομείς της ανθρώπινης δραστηριότητας (φιλοσοφία, τέχνες, πολιτική, οικονομία, επιστήμες), διενεργώντας παράλληλα εκτενή αναφορά στις απόψεις των βασικότερων αντιπροσώπων της μεταμοντέρνας σκέψης. Στο δεύτερο μέρος της εργασίας γίνεται λόγος για την ιστορική πορεία και την εξέλιξη των επιστημών του μάρκετινγκ και της συμπεριφοράς καταναλωτή. Στη συνέχεια, παρατίθεται σύγκριση μεταξύ θετικιστικών και μεταμοντέρνων θεωριών του μάρκετινγκ, ενώ ταυτόχρονα διενεργείται κάποιο είδος εισαγωγής στις θεμελιώδεις αρχές που διέπουν τη μεταμοντέρνα θεώρηση αυτής της επιστήμης. Το τρίτο μέρος της εργασίας ασχολείται με την πολυπλοκότητα και την αντιφατικότητα που παρουσιάζουν τα μεταμοντέρνα μοντέλα έρευνας καταναλωτή και πρακτικές μάρκετινγκ. Από την άλλη πλευρά, η επόμενη ενότητα της μελέτης επικεντρώνεται, αποκλειστικά και μόνο, στα διακριτά χαρακτηριστικά και τη ζωή του μεταμοντέρνου καταναλωτή. Στη συνέχεια, με τη βοήθεια της ποιοτικής μεθοδολογίας της ομάδας συγκέντρωσης πραγματοποιείται προσπάθεια επαλήθευσης του αν και κατά πόσο ο σύγχρονος καταναλωτής είναι μεταμοντέρνος στη φύση του.