Το στρατηγικό μάνατζμεντ ως μοχλός ανάπτυξης της διοίκησης ολικής ποιότητας: μελέτη περίπτωσης
Προβολή/ Άνοιγμα
Λέξεις κλειδιά
Στρατηγικό μάνατζμεντ ; Διοίκηση oλικής ποιότητας ; Ανταγωνιστικό πλεονέκτημα ; Φαρμακευτικός κλάδοςΠερίληψη
Τα τελευταία χρόνια το ενδιαφέρον στον χώρο λειτουργίας των επιχειρήσεων εστιάζεται στην επιδίωξη της βιώσιμης λειτουργίας των επιχειρήσεων. Αναγνωρίζοντας τις τεράστιες προκλήσεις για την αειφόρο λειτουργία των επιχειρήσεων, θεωρείται πλέον σημαντική η υιοθέτηση βιώσιμων πρακτικών, που μπορούν να ανταποκριθούν στις προκλήσεις και τις ανάγκες της εποχής μας. Στο πλαίσιο αυτό δίνεται έμφαση στην προώθηση του στρατηγικού μάνατζμεντ, καθώς θεωρείται ότι η εφαρμογή των βασικών αρχών του αποτελεί προϋπόθεση, για να μπορέσουν οι σύγχρονες επιχειρήσεις να ανταποκριθούν στις απαιτήσεις του διαρκώς μεταβαλλόμενου περιβάλλοντος.
Με βάση τη στρατηγική, που καλούνται να ακολουθήσουν οι επιχειρήσεις, θεωρείται σημαντική η υιοθέτηση των βασικών αρχών της ποιότητας, η οποία βασίζεται στη δέσμευση και τη συμμετοχή της διοίκησης, στον προσδιορισμό των νομοθετικών απαιτήσεων, στις απαιτήσεις των ενδιαφερόμενων μερών (stakeholders), καθώς και στην ενίσχυση της εμπιστοσύνης και της εμπλοκής του προσωπικού. Οι έννοιες της συνολικής ποιότητας και της συνολικής διαχείρισης της ποιότητας χρησιμοποιούνται σε γενικές γραμμές αδιακρίτως με τη στρατηγική της ποιότητας. Είναι σαφές, επίσης, ότι πλέον η παγκόσμια αγορά αποτελεί έναν ανταγωνιστικό και διαρκώς μεταβαλλόμενο χώρο, όπου τόσο η καινοτομία όσο και η ποιότητα διαδραματίζουν σημαντικό ρόλο για τη βιώσιμη λειτουργία των επιχειρήσεων και μπορεί να ενισχύσει το ανταγωνιστικό τους πλεονέκτημα και να συμβάλει στη βιώσιμη ανάπτυξη της.
Κατανοώντας, λοιπόν, τον ρόλο της στρατηγικής και του ρόλου της ποιότητας μέσω της υιοθέτησης των βασικών αρχών της Διοίκησης Ολικής Ποιότητας, επιλέχτηκε να υλοποιηθεί η συγκεκριμένη εργασία, εστιάζοντας το ενδιαφέρον στη διερεύνηση και παράλληλα στην αξιολόγηση του ρόλου τους στη λειτουργία των επιχειρήσεων, που δραστηριοποιούνται στον φαρμακευτικό κλάδο. Αξιοποιώντας τη μελέτη περίπτωσης, στην εργασία αυτή δόθηκε η δυνατότητα κατανόησης της σημασίας του στρατηγικού μάνατζμεντ στην ενίσχυση του ανταγωνιστικού πλεονεκτήματος της φαρμακευτικής εταιρείας Genesis Pharma.