Αγορές αγαθών δικτύου και κρατική πολιτική
Προβολή/ Άνοιγμα
Λέξεις κλειδιά
Δικτυακές εξωτερικότητες ; Συμβατότητα - ασυμβατότητα δικτύου ; Τυποποίηση προϊόντων ; Οικονομίες κλίμακας ; Εγκλωβισμός χρηστών ; Αντιμονοπωλιακή πολιτική ; Δικτυακή οικονομία ; Ανταγωνισμός ; Πληροφοριακά αγαθά ; Δίκη MicrosoftΠερίληψη
Η παρούσα διπλωματική εργασία πραγματεύεται τις αρχές της μικροοικονομικής θεωρίας, σχετικά με την οικονομία του διαδικτύου και των διαδικτυακών προϊόντων που προσφέρουν οι εταιρείες πληροφορικής στους χρήστες. Στην εργασία γίνεται μία προσέγγιση πάνω στις οικονομίες του διαδικτύου και στις δικτυακές εξωτερικότητες, οι οποίες δημιουργούνται μέσω των μηχανισμών που προσπαθούν να επιβάλλουν οι εταιρείες λογισμικού, όπως η συμβατότητα, η τυποποίηση προϊόντων και η καθιέρωση προτύπων
για την εδραίωσή τους έναντι των αντιπάλων τους στο αγοραστικό κοινό.Μελετάται η μορφή των στρατηγικών στις δικτυακές οικονομίες όπως τα Oneside-market και Two-side-market και η σχέσεις που έχουν με το μονοπώλιο και το ολιγοπώλιο, σε συνάρτηση με την ισορροπία της αγοράς, πάνω στην ποσότητα και την τιμή. Γίνεται αναφορά στις κοινωνικές επιπτώσεις, που προκύπτουν από τον αθέμιτο ανταγωνισμό και το ρόλο που διαδραματίζει η κρατική πολιτική στη διαμόρφωση της συμβατότητας στο δίκτυο, με αναφορά στην αντιμονοπωλιακή δίκη της Microsoft, όπου αναλύονται οι κατηγορίες, τα ευρήματα, η υπερασπιστική γραμμή που ακολούθησε και η απόφαση του δικαστηρίου. Με το μαθηματικό μοντέλο που ακολουθεί, εξετάζονται σε θεωρητικό επίπεδο οι περιπτώσεις συμβατότητας των καταναλωτών, ως προς την επιλογή αγαθών και κατά πόσο αυτά είναι συμβατά ή όχι με τη χρησιμότητα, η περίπτωση που η συμβατότητα ορίζεται από το κράτος, καθώς και οι ισορροπίες Nash που δημιουργούνται στο δίκτυο.