Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.advisorΚότιος, Άγγελος
dc.contributor.authorΣιδέρη, Όλγα
dc.date.accessioned2020-06-24T07:41:44Z
dc.date.available2020-06-24T07:41:44Z
dc.date.issued2020-06
dc.identifier.urihttps://dione.lib.unipi.gr/xmlui/handle/unipi/12771
dc.identifier.urihttp://dx.doi.org/10.26267/unipi_dione/194
dc.description.abstractΤο Ευρωπαϊκό οικοδόμημα, τα τελευταία έτη έχει κληθεί να αντιμετωπίσει, εκτός από πλήθος οικονομικών κρίσεων και σημαντικές κοινωνικές αλλαγές, οι οποίες επηρεάζουν σε μεγάλο βαθμό τη δομή και και τη συνοχή της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Ο E. Durkheim σε έργο του, έχει τονίσει τη σημαντικότητα ύπαρξης κοινωνικής συνοχής στο πλαίσιο της κοινωνίας, προκειμένου να προληφθούν “καταστάσεις ανομίας” όπως χαρακτηριστικά αναφέρει. Βιώνοντας, εν μέρει μια σύγχρονη κατάσταση ανομίας με έμφαση στα ζητήματα οικονομικής και κοινωνικής φύσεως, η διατήρηση των ισορροπιών και η ύπαρξη συνοχής αποτελούν ένα μεγάλο διακύβευμα. Με στόχο την ανάπτυξη και τη διατήρηση της συνοχής, ο τομέας της εκπαίδευσης βρέθηκε στο επίκεντρο της πολιτείας, προκειμένου να παράσχει εξειδικευμένο εργατικό δυναμικό, το οποίο με τη σειρά του θα διασφαλίσει την οικονομική ανάπτυξη και την κοινωνική συνοχή. Θέτοντας ως προτεραιότητες την οικονομία, ο τομέας της εκπαίδευσης καλείται να προσπελάσει τη συνεχή μεταβολή των κοινωνικοοικονομικών συνθηκών και να εστιάσει στην αποτελεσματικότητα της Δια Βίου Μάθησης ως μοχλό επανεκκίνησης της οικονομίας. Η Ευρώπη, έχοντας κομβικό ρόλο στη διαμόρφωση πολιτικών, αντιλήφθηκε νωρίς την αναγκαιότητα τυπικών και άτυπων μορφών εκπαίδευσης δίνοντας ιδιαίτερη σημασία στη συνεχιζόμενη επαγγελματική κατάρτιση. Οι πρώιμες παρεμβάσεις της Ευρώπης σε επίπεδο πολιτικών εδραιώθηκαν με τη Συνθήκη της Λισαβόνας, όπου η Δια Βίου Μάθηση, απέκτησε συγκεκριμένο πλαίσιο. Η Ευρωπαϊκή Ένωση, επισημαίνοντας πάντα το οικονομικό πρόσημο, συνέδεσε την αγορά εργασίας με την εκπαίδευση, δίνοντας έμφαση στην ποιότητα, την πιστοποίηση προσόντων και τις δυνατότητες που προκύπτουν από την κατάκτηση δεξιοτήτων. Η πολιτική της όμως, αν και σε μεγάλο μέρος βασίζεται σε μοντέλα αγοράς, είχε ολιστικό χαρακτήρα, καθώς εκτός από την επένδυση στο ανθρώπινο δυναμικό, εστίασε και στο ρόλο της πολιτείας. Προκειμένου να εξασφαλίσει τη μέγιστη συμμετοχή σε εκπαιδευτικά προγράμματα ή και να διαμορφώσει εκ νέου το ανύπαρκτο, σε κάποιες περιπτώσεις, πλαίσιο της Δια Βίου Μάθησης, ενσωμάτωσε στα πλαίσια μια περιφερειακής πολιτικής εργαλεία, τα οποία θα διατίθενται υποστηρικτικά σε άλλες πολιτικές της Ευρωπαϊκής Ένωσης, όπως για παράδειγμα η εκπαίδευση. Σκοπός του εγχειρήματος, παρέμεινε η ύπαρξη συνοχής και η άμβλυνση των ανισοτήτων μεταξύ των κρατών σε οικονομικό και κοινωνικό επίπεδο. Η παρούσα μελέτη εκτός από τη διαμόρφωση και εξέλιξη πολιτικών, πραγματεύεται το ρόλο της οικονομίας και της ανάπτυξης στον τομέα της εκπαίδευσης, ενώ μέσα από προγενέστερες έρευνες εξετάζει το ζήτημα της χαμηλής συμμετοχής των ενηλίκων σε προγράμματα Δια Βίου Μάθησης, εστιάζοντας στην Ελληνική περιφέρεια.el
dc.format.extent102el
dc.language.isoelel
dc.publisherΠανεπιστήμιο Πειραιώςel
dc.titleΗ συμβολή της πολιτικής συνοχής της Ευρωπαϊκής Ένωσης στην εκπαίδευση και κατάρτιση: αξιολόγηση δράσεων και προγραμμάτων για τη δια βίου μάθησηel
dc.typeMaster Thesisel
dc.contributor.departmentΣχολή Οικονομικών, Επιχειρηματικών και Διεθνών Σπουδών. Τμήμα Διεθνών και Ευρωπαϊκών Σπουδώνel
dc.description.abstractENIn recent years, the European edifice has been called upon dealing not only with multiple economic crises but also with significant social changes, which greatly affect the structure and coherence of the European Union. E. Durkheim has empha-sized the importance of social cohesion in his work, in the context of society, in order to prevent "situations of lawlessness" as he distinctively mentions. As we experience a partial contemporary state of lawlessness, emphasizing on economic and social issues, the maintenance of balance and cohesion are at stake. Aiming at the development and maintenance of cohesion, the education sector has been a fundamental state concern, in order to provide specialized labor, which in turn will ensure financial development and social cohesion. By prioritizing the economy, the education sector is called upon to surpass the ongoing changes of socio-economic conditions and to focus on the effectiveness of Lifelong Learning as a trigger to re-vive the economy. Europe, which has a key role in shaping policies, soon realized the need for formal and informal forms of education, paying particular attention to con-tinuing vocational training. Europe's early political interventions were consolidated by the Lisbon Treaty, where Lifelong Learning acquired a specific framework. The European Union, always highlighting the financial context, linked the la-bor market to education by emphasizing the quality, qualifications and opportunities that result from the acquisition of skills. However, its policy, despite being extensively based on market models, was holistic, as it invested in human resources, in addition to focusing on the role of the state. In order to ensure the maximum participation in edu-cational programs or to reform the non-existent, in some cases, Lifelong Learning framework, it has incorporated a regional policy tool, which will be available to sup-port other European Union policies, for example education. The aim of the project was to maintain cohesion and alleviate economic and social inequalities among states. This study, in addition to forming and developing policies, addresses the role of the economy and development in the field of education, while through previous research examines the issue of low adult participation in Lifelong Learning programs, focusing on the Greek region.el
dc.contributor.masterΔιεθνείς κι Ευρωπαϊκές Πολιτικές στην Εκπαίδευση, Κατάρτιση και Έρευναel
dc.subject.keywordΠολιτική συνοχήςel
dc.subject.keywordΑπασχόλησηel
dc.subject.keywordΑγορά εργασίαςel
dc.subject.keywordΑνεργίαel
dc.subject.keywordΚατάρτισηel
dc.subject.keywordΔια βίου μάθησηel
dc.date.defense2020-06


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Thumbnail

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στις ακόλουθες συλλογές

Εμφάνιση απλής εγγραφής


Βιβλιοθήκη Πανεπιστημίου Πειραιώς
Επικοινωνήστε μαζί μας
Στείλτε μας τα σχόλιά σας
Created by ELiDOC
Η δημιουργία κι ο εμπλουτισμός του Ιδρυματικού Αποθετηρίου "Διώνη", έγιναν στο πλαίσιο του Έργου «Υπηρεσία Ιδρυματικού Αποθετηρίου και Ψηφιακής Βιβλιοθήκης» της πράξης «Ψηφιακές υπηρεσίες ανοιχτής πρόσβασης της βιβλιοθήκης του Πανεπιστημίου Πειραιώς»