Αρχικές δημόσιες εγγραφές στο Χρηματιστήριο Αθηνών
Master Thesis
Author
Κοντάκου, Σταυρούλα Α.
Date
2007-02-16View/ Open
Subject
Χρηματιστήριο Αξιών Αθηνών ; ΜετοχέςAbstract
Η εργασία αυτή έχει σκοπό να εξετάσει την εισαγωγή των εταιρειών και την
πορεία των μετοχών τους στο Χρηματιστήριο Αθηνών για πρώτη φορά με Δημόσια
Προσφορά κατά τη χρονική περίοδο 2003–2006 (30/06/06). Πιο συγκεκριμένα
εξετάζονται οι νέες συνθήκες εισαγωγής στην ενιαία αγορά του Χρηματιστηρίου, όπως
αυτή διαμορφώθηκε μετά την αλλαγή του Κανονισμού του στις 25 Νοεμβρίου 2005.
Αντικείμενο μελέτης αποτελούν επίσης η εξέταση του φαινομένου της
υποτιμολόγησης των Δημοσίων Προσφορών των μετοχών των νεοεισαχθεισών
εταιρειών και η απόδοση των τιμών των μετοχών αυτών, από την ημερομηνία
εισαγωγής τους και κατά την πρώτη ημέρα, τον πρώτο και δεύτερο μήνα και ένα έτος
αργότερα από την έναρξη διαπραγμάτευσής τους. Συγκεκριμένα η εργασία αναπτύσσεται ως εξής: Στο δεύτερο κεφάλαιο
παρουσιάζονται τα κίνητρα που έχει μία εταιρεία προκειμένου για την εισαγωγή των
μετοχών της στο Χ.Α. Στο τρίτο κεφάλαιο περιγράφονται οι προϋποθέσεις που πρέπει
να πληροί μία εταιρεία προκειμένου να αιτηθεί την εισαγωγή της, όπως αυτές
διαμορφώνονται με το νέο Κανονισμό του Χ.Α. Στο τέταρτο κεφάλαιο αναλύεται η
διαδικασία εισαγωγής με Δημόσια Προσφορά. Στο πέμπτο κεφάλαιο παρουσιάζονται
οι υποχρεώσεις και τα κόστη εισαγωγής και διαπραγμάτευσης των νεοεισαχθεισών
εταιρειών στο Χ.Α. Στο έκτο κεφάλαιο γίνεται μία συνοπτική παρουσίαση των μελετών
και θεωριών που έχουν αναπτυχθεί σχετικά με το φαινόμενο της υποτιμολόγησης των
αρχικών εισαγωγών με Δημόσια Προσφορά. Στο έβδομο κεφάλαιο παρουσιάζεται το
εξεταζόμενο δείγμα των τιμών των μετοχών που εισήχθησαν στο Χ.Α. κατά την
περίοδο 2003–2006 με Δημόσια Προσφορά και η μεθοδολογία αποτίμησης των
αποδόσεών τους. Στο όγδοο κεφάλαιο παρουσιάζονται τα εμπειρικά αποτελέσματα
της ανάλυσης του δείγματος. Τέλος, στο ένατο κεφάλαιο αναλύονται τα
συμπεράσματα που διεξάγονται από τη μελέτη των στοιχείων αυτών και η
επικρατούσα κατάσταση στο Χ.Α. την εξεταζόμενη περίοδο.