dc.contributor.advisor | Καρκαλάκος, Σωτήριος | |
dc.contributor.author | Λάζιου, Σωτηρία | |
dc.date.accessioned | 2020-04-07T07:55:18Z | |
dc.date.available | 2020-04-07T07:55:18Z | |
dc.date.issued | 2020-02 | |
dc.identifier.uri | https://dione.lib.unipi.gr/xmlui/handle/unipi/12675 | |
dc.identifier.uri | http://dx.doi.org/10.26267/unipi_dione/98 | |
dc.description.abstract | Τα γενόσημα είναι φαρμακευτικά προϊόντα που αντικαθιστούν το πρωτότυπο φάρμακο. Μπαίνουν στην αγορά αφού λήξει η πατέντα του πρωτότυπου φαρμάκου και δεν χρειάζεται άδεια από την εταιρεία που παράγει το πρωτότυπο φάρμακο. Συνήθως οι εταιρείες που παράγουν το πρωτότυπο φάρμακο, παράγουν και το γενόσημο.
Το κόστος παραγωγής τους είναι μικρό γιατί δεν επιβαρύνεται με το κόστος Έρευνας και Ανάπτυξης, ούτε με το κόστος των δοκιμών που απαιτούνται να γίνουν σε ένα πρωτότυπο φάρμακο.
Σύμφωνα με τον Π.Ο.Υ. είναι η λύση στη μείωση της φαρμακευτικής δαπάνης και της βιωσιμότητας του Συστήματος υγείας. Στόχος είναι η διεύρυνση του μεριδίου αγοράς των γενοσήμων. Κάθε χώρα χαράσσει τη δική της πολιτική ως προς τον τρόπο προώθησης των γενοσήμων και την τιμολόγηση. Η αύξηση της ζήτησης δημιούργησε νέες ευκαιρίες ανάπτυξης στις φαρμακοβιομηχανίες. Ανάμεσά τους υπάρχουν πολλές ελληνικές βιομηχανίες.
Οι ελληνικές βιομηχανίες έχουν αναπτύξει πολλά γνωστά γενόσημα, αλλά το μερίδιο αγοράς των γενοσήμων είναι μόλις 32%. Σε αυτό συμβάλει ο ανταγωνισμός των πρωτότυπων φαρμάκων τα οποία είναι σε χαμηλές τιμές. Επίσης οι Έλληνες δεν είναι πεπεισμένοι για την ασφάλεια και την αποτελεσματικότητα των γενόσημων φαρμακευτικών προϊόντων.
Μέσα στα επόμενα χρόνια αναμένεται να αυξηθεί το μερίδιο αγοράς γενοσήμων στην Ελλάδα στο 65%. Για την επίτευξη αυτού του σκοπού έχουν ληφθεί μέτρα προώθησης των γενόσημων, καθώς και μια τιμολογιακή πολιτική που προστατεύει και μειώνει διαρκώς τη τιμή των γενοσήμων. | el |
dc.format.extent | 101 | el |
dc.language.iso | el | el |
dc.publisher | Πανεπιστήμιο Πειραιώς | el |
dc.title | Γενόσημα και βιοοικονομία | el |
dc.type | Master Thesis | el |
dc.contributor.department | Σχολή Οικονομικών, Επιχειρηματικών και Διεθνών Σπουδών. Τμήμα Οικονομικής Επιστήμης | el |
dc.description.abstractEN | Generic are called the pharmaceutical products the replace the prototype after the patent expire. They don’t need specific trials before launching in the market. Also there is very low cost on Research and Development. In many cases manufacturers of the prototype medicine, produce generics too. It doesn’t need to be licensed for entering in the market.
WHO promotes generics as the solution for the sustainability of Health System because the reduce the medical cost. The aim is the expansion of generic market share.
Every country applies its own policy for generic marketing and pricing, in order to increase generic sales and reduce medical cost.
The demand raise created opportunities for pharmaceutical industries to enter in new markets. Among them many Greek industries created alliances and collaborations and expanded in new markets.
Although the generic share in Greek market is 32%, there are many popular Greek generic products. Due to competitive prices of prototype medicines and the skepticism of Greek patients the generics are not accepted yet.
Within next few years is expected the generic market share to increase to 65%. In order to achieve this goal, the Greek government created generic marketing strategies, as well as pricing policies for more competitive generics. | el |
dc.corporate.name | Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών - Τμήμα Βιολογίας | el |
dc.contributor.master | Βιοοικονομία | el |
dc.subject.keyword | Γενόσημα φάρμακα | el |
dc.subject.keyword | Βιο-ομοειδή φάρμακα | el |
dc.subject.keyword | Φαρμακοβιομηχανία | el |
dc.subject.keyword | Φαρμακευτική δαπάνη | el |
dc.subject.keyword | Βιώσιμο σύστημα | el |
dc.date.defense | 2020-03-24 | |