Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.advisorΠαρασκευά, Φωτεινή
dc.contributor.authorΜπαχούμα, Παναγιώτα
dc.date.accessioned2020-02-05T12:22:18Z
dc.date.available2020-02-05T12:22:18Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.urihttps://dione.lib.unipi.gr/xmlui/handle/unipi/12607
dc.identifier.urihttp://dx.doi.org/10.26267/unipi_dione/30
dc.description.abstractΣτην εποχή μας συνηθίζεται ακόμη ο παραδοσιακός τρόπος διδασκαλίας με αποτέλεσμα να μην καλλιεργούνται δύο από τις βασικότερες δεξιότητες του 21ου αιώνα, όπως η δημιουργικότητα και η συνεργατικότητα. Για να προωθηθούν αυτές οι δεξιότητες σχεδιάστηκε και στήθηκε στο διαδίκτυο ένα e-course μικτής μάθησης για μαθητές της ΣΤ’ Δημοτικού με τη βοήθεια του διαδικτυακού εργαλείου Weebly. Βασικό θεωρητικό μοντέλο ήταν η προσαρμογή του Design Thinking σε μαθητές δημοτικού, η μέθοδος The Launch Cycle. Οι ενότητες και οι δραστηριότητες του μαθήματος διαρθρώθηκαν με βάση τα στάδια του και ενορχηστρώθηκε με τη δημιουργική στρατηγική The 6 Thinking Hats, για να προάγει τη δημιουργικότητα μεταξύ των μαθητών. Αναλυτικότερα, χρησιμοποιήθηκαν οι ακολουθίες των καπέλων που αφορούν την Επίλυση Προβλήματος και τη Γρήγορη Αξιολόγηση. Οι μαθητές εργάστηκαν σε ομάδες, οι οποίες οργανώθηκαν με τη χρήση των συνεργατικών στρατηγικών Brainstorming και Jigsaw, ώστε να αναπτυχθεί η συνεργατικότητά τους. Το μάθημα υλοποιήθηκε στην εκπαιδευτική αίθουσα με τη βοήθεια συσκευών i-Pad 2.0. Η μελέτη εφαρμόστηκε σε ένα μικρό δείγμα μαθητών (18) της ΣΤ’ τάξης της Πρωτοβάθμιας σχολικής εκπαίδευσης με τη μορφή της ανάλυσης περίπτωσης (case study). Για τη συλλογή των δεδομένων δημιουργήθηκαν ρουμπρίκες προ-ελέγχου και μετά-ελέγχου. Από την ποιοτική και ποσοτική ανάλυση των δεδομένων που συγκεντρώθηκαν στην αρχική και στην τελική φάση της διαδικασίας, φαίνεται πως οι εκπαιδευόμενοι έμειναν κυρίως στο ίδιο επίπεδο δημιουργικότητας που είχαν πριν το μάθημα, η συνεργατικότητα μεταξύ τους αυξήθηκε και το μάθημα ήταν αρκετά αποτελεσματικό. Η συμβολή της παρούσας μελέτης επικεντρώνεται λοιπόν στα αποτελέσματα που προέκυψαν, με σκοπό να καταδειχθεί ένας εναλλακτικός τρόπος μάθησης βασισμένος στον συνδυασμό της νέας μεθόδου του The Launch Cycle και των The 6 Thinking Hats, με τη χρήση της τεχνολογίας σχετικά με τη δημιουργικότητα και τη συνεργατικότητα και τους τρόπους που θα μπορούσε αυτή να βελτιωθεί μελλοντικά.el
dc.format.extent141el
dc.language.isoelel
dc.publisherΠανεπιστήμιο Πειραιώςel
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.titleΤεχνολογικά υποστηριζόμενη μάθηση - παρεμβάσεις στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση για την ανάπτυξη δεξιοτήτων στον 21ο αιώνα: δημιουργία ενός e-course χρησιμοποιώντας τη μέθοδο του Design Thinking για την καλλιέργεια δεξιοτήτων του 21ου αιώναel
dc.typeMaster Thesisel
dc.contributor.departmentΣχολή Τεχνολογιών Πληροφορικής και Επικοινωνιών. Τμήμα Ψηφιακών Συστημάτωνel
dc.description.abstractENIn our time, the traditional way of teaching is still commonplace so that two of the most basic skills of the 21st century, such as creativity and co-operation, are not cultivated. To promote these skills, an online mixed learning e-course for elementary students was designed and launched online with the help of the Weebly online tool. The basic theoretical model was the adaptation of Design Thinking to elementary students, The Launch Cycle method. The modules and activities of the course were structured according to its stages and orchestrated by The 6 Thinking Hats creative strategy to promote creativity among students. In more detail, the hat sequences for Problem Solving and Quick Evaluation were used. The students worked in groups organized using the Brainstorming and Jigsaw collaborative strategies to develop their partnerships. The lesson was implemented in the classroom with the help of i-Pad 2.0 devices. The study was applied to a small sample of students (18) in the Primary School Class F in the form of a case study. Pre-control and post-control rubrics were created for data collection. From the qualitative and quantitative analysis of the data gathered at the beginning and the end of the process, it appears that the trainees remained largely at the same level of creativity as they had before the lesson, the co-operation between them increased and the lesson was quite effective. The contribution of the present study therefore focuses on the results obtained, in order to demonstrate an alternative way of learning based on the combination of the new method of The Launch Cycle and The 6 Thinking Hats, using technology related to creativity and collaboration and ways that this could be improved in the future.el
dc.contributor.masterΗλεκτρονική Μάθησηel
dc.subject.keywordΗλεκτρονική μάθησηel
dc.subject.keywordDesign thinkingel
dc.subject.keywordΔημιουργικότηταel
dc.subject.keywordΣυνεργατικότηταel
dc.subject.keywordΨηφιακές κατασκευέςel
dc.subject.keywordSTEAMel
dc.subject.keywordThe Launch Cycleel
dc.subject.keywordThe 6 Thinking Hatsel
dc.subject.keyworde-Courseel
dc.subject.keywordΜικτή μάθησηel
dc.date.defense2020-01-31


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Thumbnail

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στις ακόλουθες συλλογές

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές
Εκτός από όπου διευκρινίζεται διαφορετικά, το τεκμήριο διανέμεται με την ακόλουθη άδεια:
Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές

Βιβλιοθήκη Πανεπιστημίου Πειραιώς
Επικοινωνήστε μαζί μας
Στείλτε μας τα σχόλιά σας
Created by ELiDOC
Η δημιουργία κι ο εμπλουτισμός του Ιδρυματικού Αποθετηρίου "Διώνη", έγιναν στο πλαίσιο του Έργου «Υπηρεσία Ιδρυματικού Αποθετηρίου και Ψηφιακής Βιβλιοθήκης» της πράξης «Ψηφιακές υπηρεσίες ανοιχτής πρόσβασης της βιβλιοθήκης του Πανεπιστημίου Πειραιώς»