Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.advisorΚαρπούζης, Κώστας
dc.contributor.authorΠαπαδοπούλου, Αικατερίνη
dc.date.accessioned2020-02-04T10:15:40Z
dc.date.available2020-02-04T10:15:40Z
dc.date.issued2020-01-31
dc.identifier.urihttps://dione.lib.unipi.gr/xmlui/handle/unipi/12601
dc.identifier.urihttp://dx.doi.org/10.26267/unipi_dione/24
dc.description.abstractΤις τελευταίες δεκαετίες η τεχνολογία έχει γίνει αναπόσπαστο κομμάτι της ζωής των ανθρώπων, όλων των ηλικιών, καθώς τους βελτιώνει το βιοτικό τους επίπεδο και εξυπηρετεί πολλές ανάγκες τους όπως αυτές για επικοινωνία, ψυχαγωγία, πληροφόρηση, και άλλες. Αυτό ισχύει πολύ περισσότερο για τα παιδιά τα οποία γεννήθηκαν και μεγάλωσαν σε μία εποχή στην οποία η τεχνολογία υπήρχε παντού γύρω τους. Έχουν συνηθίσει την ευκολία της πρόσβασης στη γνώση μέσω του Διαδικτύου, την γρήγορη εναλλαγή των εικόνων στα βίντεο, αλλά και τις απεριόριστες δυνατότητες μάθησης, τις οποίες παρέχει γενικότερα η τεχνολογία. Ωστόσο, η χρήση της στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση βρίσκεται ακόμη σε πολύ πρώιμο στάδιο. Η έλλειψη τεχνολογικού εξοπλισμού αλλά και κατάρτισης στους εκπαιδευτικούς για την χρήση του και την εκπαιδευτική του αξιοποίηση είναι οι βασικοί λόγοι αυτού. Ως εκ τούτου, το μάθημα των Φυσικών επιστημών συχνά λαμβάνει έναν θεωρητικό χαρακτήρα, με τους μαθητές να μαθαίνουν τους νόμους και τις έννοιες της Φυσικής χωρίς να τους εφαρμόζουν πειραματικά και να τους κατανοούν με αποτέλεσμα η γνώση να είναι στείρα. Επιπλέον, οι μαθητές από την στιγμή που επικοινωνούν με το περιβάλλον τους, το παρατηρούν και σχηματίζουν ιδέες και αντιλήψεις για τον τρόπο που λειτουργεί ο κόσμος και για τις Φυσικές έννοιες, οι οποίες πολύ συχνά είναι λανθασμένες. Για τον λόγο αυτό, είναι επιτακτική η ανάγκη ανάδειξης των ιδεών αυτών και αλλαγής ή προσαρμογής τους με τις επιστημονικές ιδέες και έννοιες. Από την άλλη πλευρά, η Εκπαιδευτική Ρομποτική παρουσιάζει θεαματική ανάπτυξη τα τελευταία χρόνια λόγω της σχετικά οικονομικής επιλογής που παρουσιάζει και της προτίμησής της από τους μαθητές. Επιπλέον, προσφέρει απεριόριστες δυνατότητες βιωματικής και διαδραστικής μάθησης, τον συνδυασμό του παιχνιδιού με την εκπαίδευση, την εφαρμογή πολύ δημιουργικών και καινοτομικών στρατηγικών διδασκαλίας όπως είναι αυτή της συνεργατικής, του STEM και της μεθοδολογίας Project-Based Learning. Στηρίζεται στην κονστρουκτιβιστική θεωρία αγωγής, με τον εκπαιδευτικό σε ρόλο διαμεσολαβητή να θέτει στους μαθητές την επίλυση αυθεντικών προβλημάτων με σκοπό την απόκτηση δεξιοτήτων του 21ου αιώνα. Η παρούσα διπλωματική εργασία συντάχθηκε στο πλαίσιο του Μεταπτυχιακού Προγράμματος του Πανεπιστημίου Πειραιά με τίτλο: «Ηλεκτρονική Μάθηση». Η έρευνα έλαβε χώρα σε ένα τμήμα της Ε’ Δημοτικού Δημόσιου Σχολείου της Αθήνας με τη συμμετοχή 16 μαθητών. Βασική της επιδίωξη αποτέλεσε ο σχεδιασμός, η υλοποίηση και η αξιολόγηση μίας διδακτικής παρέμβασης για την Φυσική στο πλαίσιο της εκπαιδευτικής ρομποτικής και του προγραμματισμού για τις έννοιες της Ταχύτητας, της Δύναμης, της Μάζας και του Βάρους και της Τριβής. Για τον λόγο αυτό σχεδιάστηκαν αντίστοιχα τέσσερα πρωτότυπα φύλλα εργασίας, σύμφωνα με την διερευνητική επιστημονική μέθοδο, το STEM, το PBL και την συνεργατική μάθηση. Το βασικό ερευνητικό ερώτημα της εργασίας είναι η επίδραση της εκπαιδευτικής ρομποτικής σε συνδυασμό με την τυπική εκπαίδευση στην επίδοση των μαθητών στις Φυσικές επιστήμες, καθώς και ποια είναι τα συναισθήματα των μαθητών όταν εργάζονται με το συγκεκριμένο τρόπο στο μάθημα της Φυσικής. Επίσης, ένα δευτερεύον ερευνητικό ερώτημα αποτελεί ο παράγοντας του φύλου στην επίδοση των μαθητών στην Φυσική. Τα αποτελέσματα της έρευνας δεν έδειξαν να υπάρχει σημαντική στατιστική διαφορά ανάμεσα στην επίδοση της ομάδας ελέγχου και αυτής της ομάδας παρέμβασης, αλλά ούτε και ανάμεσα στα δύο φύλα. Ωστόσο, τα συναισθήματά των μαθητών για αυτή την παρέμβαση ήταν χαρά και ενθουσιασμός και η προτίμησή της σε σχέση με την τυπική διδασκαλία ήταν υψηλή.el
dc.format.extent166el
dc.language.isoelel
dc.publisherΠανεπιστήμιο Πειραιώςel
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.titleΣχεδιασμός και εφαρμογή διδακτικής ερευνητικής παρέμβασης με πρωτότυπα φύλλα εργασίας για την Φυσική της Ε΄ Δημοτικού σε συνδυασμό με την εκπαιδευτική ρομποτικήel
dc.typeMaster Thesisel
dc.contributor.departmentΣχολή Τεχνολογιών Πληροφορικής και Επικοινωνιών. Τμήμα Ψηφιακών Συστημάτωνel
dc.description.abstractENIn the last decades, technology has become an integral part of people’s lives. It improves people’s living standards and satisfies many of their needs such as communication, entertainment, information and more. This fact applies also for children who were born and raised at a time when technology was everywhere around them. They have become accustomed to the ease of access to knowledge through the Internet, the rapid rotation of images in videos and the unlimited learning possibilities that technology provides. However, the use of technology in primary and secondary education is still at a primary stage. Main reasons for the latter are the lack of technological equipment and teachers’ training. Hence, the procedure of science learning often involves theoretical knowledge by memorizing laws and concepts of Physics, without any experiments or understanding. As a result, knowledge becomes sterile. In addition, children tend to form ideas and perceptions about the world which are often wrong. For this reason, it is imperative to highlight these misinterpretations and change or adapt them to scientific ideas and concepts. On the other hand, Educational Robotics has been showing spectacular growth in recent years because it is a relatively economic choice and students are very fond of it. In addition, it offers unlimited possibilities for experiential and interactive learning. It combines education with fun and implement very creative and innovative teaching strategies, such as collaborative learning strategy, STEM and PBL methodology. It is based on the constructivist theory of education, in which the teacher assist the learner in pursuing new knowledge and placing what they have learned into the context of their own lives asking them to solve authentic problems, in order to acquire important skills of the 21st century. This diploma thesis was written as part of the Postgraduate Program of the University of Piraeus entitled: "E-Learning". The intervention took place at a public Primary School of Athens with the participation of 16 pupils of the 5th grade. The main goal of this research is to design, implement and evaluate a teaching intervention for Physics using educational robotics and programming for the concepts of Speed, Power, Mass, Weight and Friction. For this reason, four original worksheets were designed according to the exploratory scientific method, STEM, PBL and cooperative learning. The main research objective is the effect of educational robotics combined with formal education on the performance of students in the course of Physics and their feelings about this intervention. A secondary one is the factor of the sex on the performance of the students in Physics. The research results showed no significant statistical difference between the learning outcomes of the control group and the learning outcomes of the intervention team. Furthermore, there was no significant statistical difference between the two sexes. However, students' feelings about this intervention were joy and excitement.el
dc.contributor.masterΗλεκτρονική Μάθησηel
dc.subject.keywordJigsawel
dc.subject.keywordΦύλλα εργασίαςel
dc.subject.keywordΦυσική της Ε' Δημοτικούel
dc.subject.keywordΕκπαιδευτική ρομποτικήel
dc.subject.keywordSTEMel
dc.subject.keywordLego WeDo 2.0el
dc.date.defense2020-01-31


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Thumbnail

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στις ακόλουθες συλλογές

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές
Εκτός από όπου διευκρινίζεται διαφορετικά, το τεκμήριο διανέμεται με την ακόλουθη άδεια:
Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές

Βιβλιοθήκη Πανεπιστημίου Πειραιώς
Επικοινωνήστε μαζί μας
Στείλτε μας τα σχόλιά σας
Created by ELiDOC
Η δημιουργία κι ο εμπλουτισμός του Ιδρυματικού Αποθετηρίου "Διώνη", έγιναν στο πλαίσιο του Έργου «Υπηρεσία Ιδρυματικού Αποθετηρίου και Ψηφιακής Βιβλιοθήκης» της πράξης «Ψηφιακές υπηρεσίες ανοιχτής πρόσβασης της βιβλιοθήκης του Πανεπιστημίου Πειραιώς»