Ορισμός του προορισμού στην κρουαζιέρα
View/ Open
Keywords
Κρουαζιέρα ; Ανταγωνισμός επιχειρήσεων ; ΤουρισμόςAbstract
Η παρούσα διπλωματική εργασία εκπονήθηκε με σκοπό την επισκόπηση της
σύγχρονης κρουαζιέρας σε παγκόσμιο και εθνικό επίπεδο, καθώς και την ανάδειξη
όλων εκείνων των στοιχείων που συνθέτουν το προφίλ του σύγχρονου Έλληνα
ταξιδιώτη κρουαζιέρας, πχ τα δημογραφικά στοιχεία, τα κίνητρα επιλογής της
κρουαζιέρας κ.α.
Η κρουαζιέρα, παγκοσμίως, ειδικότερα τα τελευταία χρόνια αλλάζει και
εξελίσσεται, καθώς οι νέες τάσεις και το προφίλ των ταξιδιωτών προσαρμόζονται
στη νέα ψηφιακή εποχή. Η εισβολή του internet και των μέσων κοινωνικής
δικτύωσης (social media), έκανε την κρουαζιέρα ένα τουριστικό προϊόν
ελκυστικότερο προς τις νεότερες ηλικίες, γεγονός που «ανάγκασε» τις εταιρίες
κρουαζιέρας να προσαρμόσουν τα προσφερόμενα πακέτα και, ιδίως, την
τιμολογιακή τους πολιτική.
Ωστόσο, παραμένει βασικός οικονομικός πυλώνας, δεδομένου ότι συμβάλλει με
καθοριστικό τρόπο στις εθνικές οικονομίες. Αυτό ισχύει και για τη χώρα μας, η
οποία έχει σημαντική παρουσία στον κλάδο της κρουαζιέρας, λόγω της
γεωγραφικής της θέσης, της πλούσιας ιστορίας της και της φυσικής της
διαμόρφωσης. Πέρα από την υφιστάμενη κατάσταση της κρουαζιέρας στην Ελλάδα,
τις τεχνικές δυσκολίες και το δύσκαμπτο νομικό και γραφειοκρατικό περιβάλλον,
θα αναλυθούν, ακόμη, και οι προοπτικές που διαφαίνονται για αυτόν κλάδο για το
μέλλον.
Εξάλλου, η κρουαζιέρα ως τουριστικό προϊόν είναι ξεχωριστή και ιδιόμορφη,
καθώς συνδυάζει την αναψυχή με τη συνεχή μετακίνηση από λιμάνι σε λιμάνι. Έτσι,
τόσο από πλευράς των ταξιδιωτών, όσο και από πλευράς των εταιριών, φαίνεται να
μη δίνεται έμφαση στους προορισμούς μεμονωμένα, αλλά ως ένα σύνολο που
συνθέτει ένα δρομολόγιο, η ελκυστικότητα του οποίου αποτελεί το βασικό κίνητρο για τους μεν, ώστε να επιλέξουν μία κρουαζιέρα, και σκοπό για τις δε, κατά τη
σχεδίαση και προώθηση μιας κρουαζιέρας.