Ελληνική βιομηχανία μόδας και εισαγόμενος ανταγωνισμός
Προβολή/ Άνοιγμα
Λέξεις κλειδιά
Μόδα πολυτελείας ; Προϊόν μόδας ; Τάσεις της μόδας ; Πρόβλεψη των τάσεων ; Αγορά μόδας ; Στρατηγική επέκτασης ; Διεθνοποίηση ; Καταναλωτής πολυτελούς μόδας ; Ψηφιακή πολυτέλεια ; Ηλεκτρονικό εμπόριο ; Υψηλή ραπτική ; Ready-to-wear ; Σχεδιαστής μόδας ; Fast fashion ; Τμηματοποίηση αγοράς μόδας ; Μέσα κοινωνικής δικτύωσηςΠερίληψη
Η μόδα αποτελεί μία παγκόσμια βιομηχανία, που μπορεί να χαρακτηριστεί συναρπαστική, δυναμική, γοητευτική και δημιουργική. Στη μόδα δεν υπάρχουν πλέον γεωγραφικά σύνορα. Η παγκοσμιοποίηση, η ανάπτυξη της τεχνολογίας και η μεταβλητότητα που χαρακτηρίζει το χώρο της μόδας, έχουν συμβάλλει στη διεθνοποίησή της. Στην εποχή μας, προκειμένου να αναπτυχθεί μία εταιρεία μόδας, θα πρέπει να διευρύνει τις δραστηριότητές της, εκτός των συνόρων της μέχρι τώρα δραστηριότητάς της. Αυτό, βέβαια, απαιτεί την εφαρμογή στρατηγικών που θα της εξασφαλίσουν μία σταδιακή και με διάρκεια εξέλιξη. Οι στρατηγικές αυτές είναι ακόμη πιο περίπλοκες, όταν πρόκειται για εταιρείες πολυτελούς μόδας, καθώς πρέπει να μελετηθούν ποικίλοι παράγοντες, που μπορεί να επηρεαστούν, αποτρέποντας μία επιτυχή επέκταση.
Δυστυχώς, στη χώρα μας, η βιομηχανία της μόδας δεν γνωρίζει την άνθιση και την πορεία που της αρμόζει. Παρόλο που η Ελλάδα διαθέτει αξιόλογους σχεδιαστές μόδας πολυτελείας, ελάχιστες είναι οι προσπάθειες που έχουν γίνει μέχρι τώρα, για επέκταση στην παγκόσμια αγορά πολυτελούς μόδας.
Στην παρούσα, λοιπόν, εργασία θα μελετηθεί η κατάσταση της ελληνικής μόδας πολυτελείας, μέσω έρευνας που έχει διεξαχθεί σε επιτυχημένους σχεδιαστές του χώρου. Επιπλέον, θα αναλυθεί η περίπτωση διεθνών οίκων, σχετικά με θέματα διεθνοποίησης, προκειμένου να κατανοηθούν επιτυχημένες πρακτικές επέκτασης στον παγκόσμιο χώρο της μόδας πολυτελείας. Έχουν επίσης αναλυθεί διάφορες σημαντικές έννοιες της βιομηχανίας της μόδας, ώστε να γίνει κατανοητή η γενικότερη λειτουργία του σαγηνευτικού αυτού χώρου.