Ένα εκπαιδευτικό σενάριο για την εξοικείωση με το εργαλείο εκπαιδευτικής ρομποτικής Lego Mindstorms Education EV3 και το προγραμματιστικό του περιβάλλον
An educational scenario for the familiarization with the educational robotics tool Lego Mindstorms Education EV3 and its programming environment
Προβολή/ Άνοιγμα
Λέξεις κλειδιά
Lego Mindstorms Education EV3 ; Εκπαιδευτική ρομποτική ; Educational robotics ; Εκπαιδευτικά σενάρια ; Learning scenariοs ; Lego Mindstorms Education EV3 softwareΠερίληψη
Η εκπαιδευτική ρομποτική είναι μια καινοτόμος μαθησιακή μέθοδος, η οποία τα τελευταία χρόνια εντάσσεται όλο και περισσότερο στην παγκόσμια αλλά και στην ελληνική εκπαιδευτική κοινότητα. Η δυνατότητα της εκπαιδευτικής ρομποτικής να μετατρέπει τη μάθηση σε μια ευχάριστη, παιγνιώδη και ενδιαφέρουσα διαδικασία, αναπτύσσοντας ταυτόχρονα στους εκπαιδευόμενους κρίσιμες δεξιότητες του μέλλοντος, την μετατρέπουν σε πόλο έλξης μεγάλου αριθμού μαθητών κάθε χρόνο.
Καθίσταται φανερό ότι είναι αναγκαία η ύπαρξη κατάλληλα εκπαιδευμένου και τεχνολογικά καταρτισμένου εκπαιδευτικού προσωπικού που θα μπορέσει να φέρει εις πέρας τη διδασκαλία του σύνθετου αυτού αντικειμένου. Τα τελευταία χρόνια, αρκετοί πανεπιστημιακοί και εκπαιδευτικοί φορείς μέσα από ποικίλλα προγράμματα συμβάλλουν στην επιμόρφωση των εκπαιδευτικών σε μια σειρά από εργαλεία εκπαιδευτικής ρομποτικής.
Το παρόν εκπαιδευτικό σενάριο απευθύνεται κυρίως σε εκπαιδευτικούς που θέλουν να γνωρίσουν το εκπαιδευτικό πακέτο Ρομποτικής Lego Mindstorms Education EV3 και το Προγραμματιστικό Περιβάλλον Lego Mindstorms Education EV3 Software με απώτερο σκοπό να αποκτήσουν βασικές γνώσεις εκπαιδευτικής ρομποτικής και προγραμματισμού. Εισάγει την έννοια της εκπαιδευτικής ρομποτικής με την κατασκευή ενός ρομπότ αξιοποιώντας το εκπαιδευτικό πακέτο Lego Mindstorms Education EV3 και με τον προγραμματισμό του με τη χρήση βασικών ρομποτικών εντολών από το Lego Mindstorms Education EV3 Software.
Οι εκπαιδευόμενοι πρέπει να κατασκευάσουν και να προγραμματίσουν βήμα-βήμα ένα ρομπότ μεταφορέα με σκοπό να μεταφέρει με τη σειρά δύο προκαθορισμένα αντικείμενα σε δύο προκαθορισμένες περιοχές. Καλούνται έτσι να αντιμετωπίσουν και να επιλύσουν ένα πραγματικό πρόβλημα εμπνευσμένο από καθημερινές διαδικασίες της παραγωγής, όπως η μεταφορά προϊόντων.