Ανάλυση συμπεριφοράς καταναλωτή
Master Thesis
Συγγραφέας
Καραγιασσώτη, Παναγιώτα Ειρήνη
Ημερομηνία
2019Επιβλέπων
Κυριαζής, ΔημοσθένηςΠροβολή/ Άνοιγμα
Λέξεις κλειδιά
Ανάλυση ; Συμπεριφορά καταναλωτή ; Marketing ; Collaborative filtering ; Recommendation system ; e-ShopΠερίληψη
Η παρούσα εργασία έχει ως σκοπό την παρουσίαση της λειτουργικότητας ενός συστήματος συστάσεων στα πλαίσια των ηλεκτρονικών αγορών. Σκοπός είναι ανάμεσα σε πολλά υποψήφια είδη που δυνητικά θα αγοράσει ο χρήστης και δεν έχει αγοράσει ξανά στο παρελθόν, το σύστημα να προτείνει σε αυτόν ένα συγκεκριμένο πλήθος (κορυφαίο πλήθος). Με τη χρήση της μεθόδου συνεργατικής διήθησης, υπολογίζεται η πιθανότητα επιλογής του είδους από τον τρέχων χρήστη και στη συνέχεια εμφανίζονται οι πιο πιθανές επιλογές ως προτάσεις στη σελίδα όπου βρίσκεται. Βασικό πλεονέκτημα της μεθόδου είναι ότι λειτουργεί εξίσου καλά τόσο σε περιπτώσεις με περιορισμένο περιεχόμενο, τόσο και σε άλλες όπου καθίσταται δύσκολη η ανάλυση των αντικειμένων. Η ανάπτυξη της πλατφόρμας του ηλεκτρονικού καταστήματος έγινε με την χρήση του μοντέλου MVC – Model/View/Controller, όπου αποτελεί τη δημοφιλέστερη μέθοδο, καθώς καταφέρνει να διαχωρίσει τις εξαρτήσεις μεταξύ των διαφορετικών τμημάτων του κώδικα. Επιπρόσθετα με τη χρήση της μεθόδου Weighted Slope One, στην πλατφόρμα, συμπεραίνεται ότι για να λειτουργήσει ορθότερα το σύστημα συστάσεων θα πρέπει ο χρήστης να έχει βαθμολογήσει κάποιο προϊόν της κατηγορίας, καθώς και να υπάρχουν άλλα προϊόντα που έχουν βαθμολογηθεί από άλλους χρήστες.