Αξιολόγηση υπηρεσιών εταιριών 3 PLs
Προβολή/ Άνοιγμα
Λέξεις κλειδιά
Εφοδιαστική αλυσίδα ; 3PL ; ΑξιολόγησηΠερίληψη
Στην προσπάθειά τους οι εταιρείες σήμερα να μπορέσουν να παραμείνουν ανταγωνιστικές, επενδύουν στη βελτίωση της εφοδιαστικής τους αλυσίδας. Σε αυτό το πλαίσιο προβαίνουν στη χρήση των παρόχων υπηρεσιών logistics τρίτου μέρους (3rd Party Logistics ή αλλιώς 3PL). Τα πλεονεκτήματα που απορρέουν από τη χρήση 3PL είναι η βελτιωμένη εξυπηρέτηση πελατών, η μεγαλύτερη ευελιξία, η εστίαση ενός οργανισμού στις κύριες λειτουργίες του, καθώς και η βελτίωση των μη ανταγωνιστικών δομών κόστους με αποτέλεσμα τη μείωση του κόστους. Σημαντικό στοιχείο στη χρήση των παρόχων αυτών είναι η αξιολόγησή τους, για την οποία έχουν αναπτυχθεί κατά καιρούς αρκετά μοντέλα, κριτήρια και δείκτες, όπως η ταχύτητα, η ακρίβεια παράδοσης, η τιμή υπηρεσιών, η ακεραιότητα, η καινοτομία, η δημιουργία νέας αξίας.
Στόχος της παρούσας έρευνας είναι να εξεταστεί η άποψη 20 εταιρειών όσον αφορά στη συνεργασία τους με παρόχους 3PLs σε επίπεδο χαρακτηριστικών, κριτηρίων αξιολόγησης, αλλά και συνολικής ικανοποίησης. Με τη μέθοδο της ποσοτικής έρευνας με ερωτηματολόγιο σε ένα δείγμα 20 εταιρειών, προέκυψαν τα εξής: α) δίνεται περισσότερο έμφαση στις διαπροσωπικές σχέσεις, τη συμπεριφορά των 3PLs απέναντι στις εταιρείες, την έννοια της καινοτομίας σε επίπεδο χαρακτηριστικών, β) δίνεται έμφαση στις τιμές, στη συμφωνία με τους κανονισμούς, στην ελαχιστοποίηση των σφαλμάτων, στο χαμηλό κόστος, στην εξοικονόμηση κόστους που προσφέρει, καθώς και στην ακρίβεια παράδοσης και την παράδοση σε πραγματικό χρόνο σε επίπεδο κριτηρίων αξιολόγησης, γ) υψηλότερη βαθμολογία συνολικής ικανοποίησης συγκέντρωσαν τα χαρακτηριστικά που σχετίζονται με την αποθήκη, τη διαχείριση και την πληροφόρηση αλλά και τις διαπροσωπικές σχέσεις. Ωστόσο, εξαιτίας του μικρού δείγματος, κρίνεται απαραίτητη η περαιτέρω διερεύνηση του συγκεκριμένου ζητήματος.