Εμφάνιση απλής εγγραφής

Το διεθνές καθεστώς ασφάλειας (security) στη θαλάσσια μεταφορά και η περίπτωση της τρομοκρατίας

dc.contributor.advisorΣαμιώτης, Γεώργιος
dc.contributor.authorΜαργέλη, Νικολέτα
dc.date.accessioned2018-12-03T11:25:50Z
dc.date.available2018-12-03T11:25:50Z
dc.date.issued2018-09
dc.identifier.urihttps://dione.lib.unipi.gr/xmlui/handle/unipi/11733
dc.description.abstractΗ τρομοκρατία είναι ένα φαινόμενο που αφορά όλα τα κράτη, τις κυβερνήσεις και τους πολίτες παγκοσμίως. Μετά την τρομοκρατική επίθεση της 11ης Σεπτεμβρίου, κρίθηκε απαραίτητο να παρθούν προληπτικά μέτρα και να θεσπιστούν κανόνες σε παγκόσμιο επίπεδο ώστε να διασφαλιστεί η ασφάλεια. Δεδομένου ότι το μεγαλύτερο μέρος του εμπορίου γίνεται δια θαλάσσης ήταν αναπόφευκτο να θεσπιστούν κανόνες που αφορούν την ασφάλεια των θαλάσσιων μεταφορών. Ένα τρομοκρατικό χτύπημα στο ναυτιλιακό χώρο έχει τεράστιες επιπτώσεις σε οικονομικό και περιβαλλοντικό επίπεδο παγκοσμίως. Όλα τα πλοία μπορούν να χρησιμοποιηθούν ως μέσο τρομοκρατικής επίθεσης ανά πάσα στιγμή και αυτό αποδεικνύεται από συμβάντα του παρελθόντος. Με το θεσμικό πλαίσιο που διέπει την ασφάλεια στην θαλάσσια μεταφορά έχουν ασχοληθεί ο Παγκόσμιος Ναυτικός Οργανισμός, η Ευρωπαϊκή Ένωση, τα Ηνωμένα Έθνη κά. Ο Κώδικας ISPS και η Διεθνής Σύμβαση για την καταστολή Παράνομων Πράξεων στη ναυσιπλοΐα (SUA) είναι να τα δύο βασικότερα κείμενα για την ασφάλεια στην θαλάσσια μεταφορά. Ο Κώδικας ISPS αναφέρεται στους κανόνες ασφαλείας που αφορούν τα πλοία και τις λιμενικές εγκαταστάσεις με υποχρεωτική εφαρμογή από το 2004 ενώ η Διεθνής Σύμβαση για την καταστολή Παράνομων Πράξεων στη ναυσιπλοΐα (SUA) έχει την αρχή της από το 1980 όταν οι ανησυχίες για τις παράνομες πράξεις εναντίον της ασφαλείας των πλοίων αυξήθηκαν λόγω τρομοκρατικών, πειρατικών περιστατικών κ.ά. Επιπλέον η ΕΕ, έχει εκδώσει Κανονισμούς και Οδηγίες όπου υιοθετεί να παραπάνω στην ουσία, η οποία συμβάλλει στην ενίσχυση της ασφαλείας σε πλοία και λιμενικές εγκαταστάσεις. Βασική συνέπεια της Τρομοκρατίας είναι η δημιουργία ενός καθεστώτος φόβου και ανασφάλειας σε διεθνές επίπεδο. Επιπλέον, η συμμόρφωση με τους κανόνες από την πλευρά των ναυτιλιακών εταιρειών, των λιμενικών εγκαταστάσεων και των κρατών αποδεικνύεται τρομερά δαπανηρή. Τα μέτρα αλλά και ο τρόπος που επιλέγουν οι εταιρείες και οι οργανισμοί να συμμορφωθούν θα πρέπει να γίνεται έτσι ώστε να λαμβάνεται υπόψιν ο ανθρώπινος παράγοντας και η διευκόλυνση των εργασιών χωρίς αύξηση γραφειοκρατικών διαδικασιών.el
dc.format.extent84el
dc.language.isoelel
dc.publisherΠανεπιστήμιο Πειραιώςel
dc.titleΤο διεθνές καθεστώς ασφάλειας (security) στη θαλάσσια μεταφορά και η περίπτωση της τρομοκρατίαςel
dc.title.alternativeThe international maritime security and the case of terrorismel
dc.typeMaster Thesisel
dc.contributor.departmentΣχολή Ναυτιλίας και Βιομηχανίας. Τμήμα Ναυτιλιακών Σπουδώνel
dc.description.abstractENTerrorism is a phenomenon that concerns all states, governments and citizens worldwide. Following the terrorist attack of 11th September, it was necessary preventive measures to be taken and the global community establish rules at to ensure security. Given the fact that most of the world trade is done by the sea, maritime security was inevitable. A terrorist strike in the maritime area has enormous economic and environmental implications worldwide. All ships can be used as a mean of terrorist attack at any time and this is proven by past events. The legal framework on maritime security has been define by the Global Maritime Organization, the European Union, and the United Nations etc. The ISPS Code and the International Convention for the Suppression of Unlawful Acts in Navigation (SUA) are the two main texts for maritime security. The ISPS Code refers to the security rules for ships and port facilities with mandatory enforcement since 2004 while the International Convention for the Suppression of Unlawful Acts in Navigation (SUA) has been in force since 1980 when the concerns about illegal acts against the safety of ships have increased due to terrorism or piratical incidents and so on. In addition, the EU has issued Regulations and Directives where it adopts the above and contributes to enhancing safety on ships and port facilities. The main consequence of Terrorism is the creation of a regime of fear and insecurity worldwide. Additionally, compliance with the rules by shipping companies, port facilities and states can be proven too costly. Also, the measures and the way companies and organizations choose to comply with should take into account the human factor and try to simplify proceduresel
dc.contributor.masterΝαυτιλίαel
dc.subject.keywordΤρομοκρατίαel
dc.subject.keywordΚώδικας ISPSel
dc.subject.keywordΣύμβαση SUAel
dc.subject.keywordΑσφάλειαel
dc.date.defense2018-11-13


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Thumbnail

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στις ακόλουθες συλλογές

Εμφάνιση απλής εγγραφής


Βιβλιοθήκη Πανεπιστημίου Πειραιώς
Επικοινωνήστε μαζί μας
Στείλτε μας τα σχόλιά σας
Created by ELiDOC
Η δημιουργία κι ο εμπλουτισμός του Ιδρυματικού Αποθετηρίου "Διώνη", έγιναν στο πλαίσιο του Έργου «Υπηρεσία Ιδρυματικού Αποθετηρίου και Ψηφιακής Βιβλιοθήκης» της πράξης «Ψηφιακές υπηρεσίες ανοιχτής πρόσβασης της βιβλιοθήκης του Πανεπιστημίου Πειραιώς»