Crowdfunding και νεοφυείς επιχειρήσεις : μια διερευνητική μελέτη
Crowdfunding and start-up enterprises: an investigation study
Προβολή/ Άνοιγμα
Λέξεις κλειδιά
Crowdfunding ; Πλήθος ; Ηλεκτρονικές πλατφόρμες ; Νεοφυείς επιχειρήσεις ; Εναλλακτική χρηματοδότησηΠερίληψη
Ο πληθοπορισμός (crowdfunding) είναι μια πρακτική συγκέντρωσης κεφαλαίων, που άρχισε να αναπτύσσεται ραγδαία τα τελευταία χρόνια με την εξέλιξη της τεχνολογίας και κυρίως μέσω της δημιουργίας των κοινωνικών δικτύων. Παράλληλα, η οικονομική κρίση του 2008, σε διεθνές επίπεδο περιόρισε τα διαθέσιμα κονδύλια προς τις επιχειρήσεις, ιδίως προς αυτές που είναι μικρότερες, με αποτέλεσμα όλο και περισσότερα άτομα και οργανισμοί να καταφεύγουν στην αναζήτηση οικονομικής στήριξης από το πλήθος προκειμένου να καταφέρουν να πραγματοποιήσουν τα επιχειρηματικά τους σχέδια.
Η παρούσα εργασία αρχικά πραγματοποιεί μια βιβλιογραφική ανασκόπηση στην έννοια του πληθοπορισμού (crowdfunding) σε διεθνές επίπεδο, αναφέρεται στoν τρόπο που λειτουργεί, καθώς και στις πλέον σύγχρονες εξελίξεις, ενώ αποτυπώνεται εν συντομία η επικρατούσα κατάσταση στην Ελλάδα σχετικά με το συγκεκριμένο θέμα. Ακόμη, παρουσιάζεται η έννοια των νεοφυών επιχειρήσεων, η συμβολή τους στην οικονομία, καθώς και οι δυνατότητες χρηματοδότησής τους. Στη συνέχεια, ακολουθεί εμπειρική διερεύνηση μέσω ερωτηματολογίου, προκειμένου να διαπιστωθεί η υφιστάμενη κατάσταση και οι μελλοντικές προοπτικές που παρουσιάζει ο κλάδος του crowdfunding στην Ελλάδα. Ο τομέας της οικονομίας στον οποίο επιλέγεται να διεξαχθεί η εμπειρική διερεύνηση είναι η πληροφορική και νέες τεχνολογίες, λαμβάνοντας υπόψη ότι πρόκειται για έναν ιδιαίτερα δυναμικό κλάδο με σημαντικές δυνατότητες ανάπτυξης.