Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.advisorΣαμπράκος, Ευάγγελος
dc.contributor.authorΑλλαντάλα, Μαρία
dc.date.accessioned2018-11-13T08:42:28Z
dc.date.available2018-11-13T08:42:28Z
dc.date.issued2018-09-01
dc.identifier.urihttps://dione.lib.unipi.gr/xmlui/handle/unipi/11557
dc.description.abstractΜε την τεχνική έννοια, ναυτιλία είναι η μέθοδος του ασφαλούς πλου, είναι δηλαδή η επιστήμη και η τέχνη της διακυβέρνησης του πλοίου για την εκτέλεση ναυσιπλοΐας (navigation) δηλ. ο ασφαλής προσδιορισμός του στίγματος, της πορείας και της απόστασης. Από την αρχαιότητα ακόμα, η Ελλάδα υπήρξε κομβικό σημείο όσο αφορά το εμπόριο μεταξύ των Ευρωπαϊκών λαών και των λαών της Μέσης Ανατολής, της Άπω Ανατολής και της Αφρικής. Ιδιαίτερη ακμάζουσα ναυτιλία παρατηρείται ανέκαθεν στην Αθήνα της κλασικής περιόδου όπου είναι ιστορικώς γνωστό ότι υπήρχε μια πολύ ισχυρή πολεμική αλλά και εμπορική ναυτιλία. Η εμπορική ναυτιλία ήταν αυτή η οποία γνώρισε την μεγαλύτερη άνθιση, καθώς οι ολοένα αυξανόμενες ανάγκες του Ελληνικού πληθυσμού ικανοποιούνταν ευκολότερα και πιο γρήγορα δια μέσου της θαλάσσιας οδού. Σημαντικό ρόλο σε αυτό διαδραμάτισε η μορφολογία του ελληνικού εδάφους με τα αμέτρητα νησιά, τα οποία δεν έχουν άλλη εναλλακτική για την πραγματοποίηση εμπορίου με την ηπειρωτική Ελλάδα αλλά και με τα άλλα νησιά. Επίσης πραγματοποιείται ανάλυση επί του θεσμικού και νομοθετικού πλαισίου της Ναυτιλίας, της ζήτησης και προσφοράς του Ναυτιλιακού προϊόντος, όπως και αναφορά στην ενδοχώρα των λιμένων, ανάλυση της λιμενικής υποδομής και μελέτη της συνεισφοράς της Ελληνικής Ναυτιλίας στην Ελληνική Οικονομία τα τελευταία χρόνια. Γίνεται εκτενής αναφορά στην διεθνή αγορά των ναύλων, στην επιχειρηματική κίνηση της κινεζικής Cosco επί του Λιμένος Πειραιώς, καθώς και μελέτη της Παγκόσμιας Ναυτιλίας. Επιπροσθέτως, το τελευταίο κεφάλαιο της διπλωματικής εργασίας επικεντρώθηκε στο πιο σημαντικό κομμάτι του κλάδου του άνθρακα που είναι το εμπόριο αυτού του ορυκτού πλούτου μέσω της θάλασσας. Γίνεται αναφορά στις διαδρομές που ακολουθούν οι εξαγωγές του άνθρακα δια θαλάσσης και τα γεωγραφικά σημεία του ναυτιλιακού εμπορίου του ενεργειακού εμπορίου. Εν συνέχεια, μέσω στατιστικών γραφημάτων απεικονίζονται οι εξαγωγές και εισαγωγές του γαιάνθρακα παρέχοντας την σχετική ανάλυση για το καθένα. Αποτέλεσε ιδιαίτερο η ιστορική αναδρομή του άνθρακα ως εμπορεύσιμο προϊόν της ναυτιλίας. Τονίζεται πως παρόλο που οι ανανεώσιμες πηγές ενέργειας και η πυρηνική ενέργεια είναι οι ταχύτερα αναπτυσσόμενες μορφές ενέργειας στον κόσμο, τα ορυκτά καύσιμα αναμένεται να συνεχίσουν να πληρούν μεγάλο μέρος της παγκόσμιας ζήτησης για ενέργεια. Τέλος, παρέχεται στατιστική ανάλυση της χρήσης και μελλοντικής εξέλιξης του άνθρακα, ηλεκτρικής ενέργειας, φυσικού αερίου και πετρελαίου καθώς και η σύγκριση αυτών μεταξύ τους.el
dc.format.extent147el
dc.language.isoelel
dc.publisherΠανεπιστήμιο Πειραιώςel
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.titleΕμπόριο και μεταφορά άνθρακαel
dc.typeMaster Thesisel
dc.contributor.departmentΣχολή Οικονομικών, Επιχειρηματικών και Διεθνών Σπουδών. Τμήμα Οικονομικής Επιστήμηςel
dc.description.abstractENMaritime comes from the Hellenic term «Ναυτιλία» which technically refers to sailing with safety. Practically embodies the science or the art of governing and navigating a ship through safely calculating her spot, course and distance. From the earliest history, Hellas played a crucial role, regarding its position, in international trade between Europe and Middle East, Asia and Africa. Particularly advanced, during the classic years, appeared to be the naval capabilities of Athens which was also categorized as an exceptional military and trade force. Trade through shipping advanced more rapidly than the other means of trade since the needs of Hellenic people proved to be fulfilled more efficiently by sea. The main reason seemed to be the Hellenic land configuration, which consists of many islands with no alternative means of trade than shipping between them or the mainland. Proceeding to the main body, there is the analysis of the field’s legislative framework and the shipping sector’s demand and supply. Also there is a detailed port’s infrastructure presentation and finally the shipping trade’s recent contribution to Hellenic economy and financial environment. The is an extensive report regarding international shipping rate status, the entrepreneurial of Chinese company Cosco activity in the port of Piraeus and also an attempt is made to study the international shipping as a whole. Additionally, the thesis’ final chapter consists of analyzing the trade methods and shipping of coal which is also the main mean used for its transportation. The chapter mentions the routes used in coal export through sea and in particular the main landmarks of shipping trade and power trade. Following that, there is the visual presentation through graphs and diagrams of mineral coal’s import and export rates. Through studying the sector’s history, very interesting fact appeared to be that despite the upcoming and rapid advance in the field of sustainable energy’s sources, coal trade contribution will continue to play a significant part in international power demand. To conclude, the research attempts to provide a statistical analysis about the current usage and future developments in the fields of coal trade, electricity, gas and oil as well as a combined one comparing them.el
dc.contributor.masterΟικονομική και Επιχειρησιακή Στρατηγικήel
dc.subject.keywordΆνθρακαςel
dc.subject.keywordΘαλάσσιες μεταφορέςel
dc.date.defense2018-11-06


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Thumbnail

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στις ακόλουθες συλλογές

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές
Εκτός από όπου διευκρινίζεται διαφορετικά, το τεκμήριο διανέμεται με την ακόλουθη άδεια:
Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές

Βιβλιοθήκη Πανεπιστημίου Πειραιώς
Επικοινωνήστε μαζί μας
Στείλτε μας τα σχόλιά σας
Created by ELiDOC
Η δημιουργία κι ο εμπλουτισμός του Ιδρυματικού Αποθετηρίου "Διώνη", έγιναν στο πλαίσιο του Έργου «Υπηρεσία Ιδρυματικού Αποθετηρίου και Ψηφιακής Βιβλιοθήκης» της πράξης «Ψηφιακές υπηρεσίες ανοιχτής πρόσβασης της βιβλιοθήκης του Πανεπιστημίου Πειραιώς»