Ανάλυση των λειτουργιών της Ελληνικής Συνομοσπονδίας Εμπορίου & Επιχειρηματικότητας με την χρήση των συστημικών μεθοδολογιών DCSYM και VSM Analysis
Analysis of the functions of the Hellenic Confederation of Commerce and Entrepreneurship using the systemic methodologies DCSYM and VSM
View/ Open
Abstract
Η οργανωσιακή κουλτούρα έχει αποτελέσει, κατά τη διάρκεια των τελευταίων δεκαετιών, πολύ σημαντικό θέμα, το οποίο απασχολεί τον επιχειρηματικό κλάδο. Όντας μάλιστα μια άυλη έννοια, διαδραματίζει πολύ σημαντικό ρόλο στις επιχειρήσεις επηρεάζοντας τους εργαζομένους και τις οργανωσιακές λειτουργίες. Καθώς όμως η κουλτούρα δεν είναι ο μόνος παράγοντας που καθορίζει την επιτυχία ή την αποτυχία μια επιχείρησης, η θετική κουλτούρα μπορεί να αποτελέσει ισχυρό ανταγωνιστικό πλεονέκτημα έναντι των επιχειρήσεων με τις οποίες ανταγωνίζεται.
Στο πλαίσιο της παρούσας μελέτης θα οριστεί η έννοια της επιχειρηματικής κουλτούρας και θα αποδειχθεί πως επηρεάζει, θετικά ή αρνητικά τις επιχειρήσεις και πιο συγκεκριμένα τις επιδόσεις τους. Κάθε επιχείρηση διέπεται από τη δική της εταιρική κουλτούρα η οποία αναφέρεται σε ένα κοινό σύστημα αξιών, πεποιθήσεων και κανόνων συμπεριφοράς μεταξύ των εργαζομένων της. Τα άτομα μιας επιχείρησης διαφέρουν ως προς τους στόχους, τα κίνητρα, τις δράσεις και τις αντιδράσεις τους στο εργασιακό περιβάλλον και αυτές οι διαφορές τους προκύπτουν λόγω είτε δημογραφικών χαρακτηριστικών (ηλικία, φύλο, φυλή), είτε επάρκειας (ικανότητες, δεξιότητες), είτε ψυχολογικών παραγόντων (στάσεις, αξίες, προσωπικότητα). Η εταιρική κουλτούρα αφορά σε μία αίσθηση συλλογικής ταυτότητας της επιχείρησης, που δημιουργείται με την ύπαρξη ενός
συστήματος κοινών αξιών και πεποιθήσεων. Ένα τέτοιο σύστημα διαμορφώνει κάποιους κανόνες συμπεριφοράς από τους οποίους καθοδηγούνται οι δραστηριότητες των ατόμων.
Στην παρούσα εργασία θα μελετήσουμε τις λειτουργίες της ΕΣΕΕ και θα εστιάσουμε στην σημασία της πληροφόρησης για τον οργανισμό. Απώτερος σκοπός είναι να αλλάξει δομή ο οργανισμός και να δημιουργηθεί και να λειτουργήσει ένα νέο τμήμα- το κέντρο πληροφόρησης της Συνομοσπονδίας. Πριν εφαρμόσουμε τις συστημικές μεθοδολογίες και εξετάσουμε κατά πόσο είναι βιώσιμο αυτό το μοντέλο, είναι χρήσιμο να κατανοήσουμε την συστημική επιστήμη, την οργανωσιακή κουλτούρα του οργανισμού και την σημασία της πληροφόρησης και της διαχείρισης της γνώσης μέσα σε έναν οργανισμό.