Αξιολόγηση ξενοδοχείων (Tripadvisor) και λήψη αποφάσεων
Προβολή/ Άνοιγμα
Λέξεις κλειδιά
Social media ; Word of Mouth (WoM) ; Web 2.0 ; Tripadvisor ; Internet marketingΠερίληψη
Στις μέρες μας παρατηρείται η όλο και συνεχώς αυξανόμενη χρήσης των social media σε κάθε πτυχή της σύγχρονης ζωής. Το αποτέλεσμα είναι να δημιουργηθούν social media που απευθύνονται σε κάθε χρήστη είτε αυτός θέλει να προγραμματίσει ένα ταξίδι και θέλει κάποιες συμβουλές, είτε απλά για να γνωρίσει άτομο έξω από το φυσικό του κοινωνικό περιβάλλον. Συνεπώς γίνεται αντιληπτή η σημασία που έχουν τα social media, καθώς είναι αναμενόμενο να ασκούν με τη σειρά τους επιρροή σε εκείνους που τα χρησιμοποιούν. Η σημασία τους γίνεται μεγαλύτερη όταν αναφερόμαστε στον τουρισμό, διότι είναι τέτοια η φύση του τουρισμού που ο ταξιδιώτης, όπως γίνεται αντιληπτό, δε γνωρίζει τον τόπο αλλά και τα αξιοθέατα που θέλει να επισκεφθεί. Έτσι με τη χρήση των social media παρέχεται στον ταξιδιώτη ψηφιακό υλικό (φωτογραφίες και βίντεο), με αποτέλεσμα να αποφασίζει πριν το ταξίδι τον τόπο και τα μέρη που θα επισκεφθεί, αλλά και πως θα σχεδιάσει το ταξίδι του συνολικά. Όταν όμως ο χρήστης καλείται να διαλέξει σε ποιο ξενοδοχείο θα διαμείνει στις διακοπές του, πρέπει να αποφασίσει μέσω των φωτογραφιών, αλλά μία φωτογραφία δε μπορεί να δώσει πληροφορίες για όλες τις πτυχές της ξενοδοχειακής μονάδας όπως παραδείγματος χάριν την καθαριότητα. Τα social media λοιπόν καλούνται να δώσουν τη λύση, καθώς περιέχουν σχόλια ταξιδιωτών που έχουν ήδη επισκεφθεί το υποψήφιο ξενοδοχείο και εκφράζουν τη γνώμη τους ελεύθερα για την διαμονή τους αναφέροντας τυχόν παραλείψεις του ξενοδοχείου ή οτιδήποτε άλλο θεωρούν αυτοί ως άξιο αναφοράς.
Το μεγαλύτερο μέρος των μελετών εστιάζουν στο πόσο μεγάλο ρόλο παίζουν τα social media στο σχεδιασμό ενός ταξιδιού ενώ η συγκεκριμένη μελέτη θα εστιάσει στον τρόπο που αξιολογούν οι ταξιδιώτες και πιο συγκεκριμένα στο trip advisor και αν αυτές οι αξιολογήσεις παίζουν ρόλο στη διαμόρφωση των αποφάσεων ενός ξενοδοχείου