Επιτυχημένη διεθνοποίηση μιας μικρομεσαίας ελληνικής επιχείρησης και ο ρόλος της γλώσσας
View/ Open
Keywords
Μικρομεσαίες επιχειρήσεις ; Ελλάδα ; Ελληνική οικονομία ; Διεθνοποίηση ; Μοντέλα διεθνοποίησηςAbstract
Σκοπός της Διπλωματικής Εργασίας είναι η καταγραφή μιας επιτυχημένης διεθνοποίησης μιας Μικρομεσαίας επιχείρησης εστιάζοντας στην κουλτούρα και συγκεκριμένα στο γλωσσικό περιορισμό που μπορεί να υπάρχει στη διαδικασία αυτή.
Αρχικά επιδιώχθηκε μια θεωρητική προσέγγιση του θέματος περιγράφοντας τις θεωρίες διεθνοποίησης. Οι θεωρητικές προσεγγίσεις όλων των γνωστών επιστημόνων στο χώρο της διοίκησης και όχι μόνο, εμπλούτισαν τις γνώσεις μας και οριοθέτησαν το περιεχόμενο της παρούσας εργασίας. Στη συνέχεια καθορίστηκαν τα κίνητρα για τους οποία μια επιχείρηση επιθυμεί να διεθνοποιηθεί. Δίπλα στους λόγους δεν μπορούσαν να απουσιάζουν τα προβλήματα που αντιμετωπίζει μια επιχείρηση κατά την διεθνοποίηση της καθώς και μορφές διεθνοποιήσεις.
Βέβαια η παρούσα διπλωματική εργασία επικεντρώνεται στο ρόλο της κουλτούρας και κατά πόσο μια επιχείρηση αντιμετωπίζει πρόβλημα στη διεθνοποίηση της μέσω αυτής. Στο σημείο αυτό η εργασία αλλάζει μορφή και περνάει στο δεύτερο μέρος, το πρακτικό. Διερευνάται πώς η οικονομική δραστηριότητα των επιχειρήσεων, όπου κύριος σκοπός είναι η αύξηση του κύκλου εργασιών και η μεγιστοποίηση του κέρδους, επηρεάζει τις γλωσσικές επιλογές στη διεκπεραίωση της προφορικής και γραπτής επικοινωνίας. Προσπαθεί να εξακριβώσει κατά πόσο η αγγλική γλώσσα ως παγκόσμια γλώσσα του εμπορίου επαρκεί ώστε να διεθνοποιηθεί μια επιχείρηση.
Για την εύρεση αυτών των στοιχείων, προτιμήθηκε η ποιοτική μέθοδος συλλογής στοιχείων και συγκεκριμένα οι συνεντεύξεις. Ως μελέτη περίπτωσης στραφήκαμε σε μια ανερχόμενη μικρό-μεσαία επιχείρηση στο κλάδο του οίνου η οποία τα τελευταία χρόνια δραστηριοποιείται επιτυχώς σε αρκετές χώρες.
Τα συμπεράσματα που προέκυψαν μέσα από τη διαδικασία της συνέντευξης μελετήθηκαν και παρατίθενται αναλυτικά στο πρακτικό μέρος.