Ο ρόλος των αεροπορικών επιχειρήσεων Ελλάδας - Κύπρου στον κυπριακό τουρισμό
Προβολή/ Άνοιγμα
Λέξεις κλειδιά
Αεροπορικές εταιρείες ; Ελλάδα ; Κύπρος ; Ανταγωνισμός ; Αερομεταφορές ; Τουριστική ανάπτυξηΠερίληψη
Στην παρούσα διπλωματική εργασία έχει ερευνηθεί διεξοδικά η προσπάθεια των αεροπορικών εταιρειών να αυξήσουν τα κέρδη τους, με την εκτέλεση δρομολογίων Κύπρου – Ελλάδας, στα μέσα μιας τεράστιας οικονομικής κρίσης, αποδεικνύοντας πως ο ανταγωνισμός τους, επέφερε πολλαπλά οφέλη, ελκύοντας τους Κύπριους αλλά και τους Ελλαδίτες να επισκεφτούν την αντίστοιχη χώρα, μιας και οι πτήσεις γινόντουσαν ολοένα και πυκνότερες, σε πιο προσιτές τιμές για τους καταναλωτές.
Στο πρώτο κεφάλαιο γίνεται μια αναφορά για τον τουρισμό γενικά σε Ελλάδα και Κύπρο, καθώς και ο σκοπός της εργασίας, ο οποίος είναι η έρευνα για τον καθοριστικό ρόλο του ανταγωνισμού των αεροπορικών εταιρειών που συνδέουν τις δύο χώρες. Για το σκοπό αυτό, αναφέρονται επίσης κάποια θεωρητικά στοιχεία και ορισμοί, ως προς το τι είναι οι αεροπορικές εταιρείες και ο ανταγωνισμός, με το τέλος του κεφαλαίου να θέλει να αναλύσει αριθμητικά και συμπερασματικά τις πτήσεις και τον τουρισμό των δύο χωρών.
Στο δεύτερο κεφάλαιο, παρουσιάζονται οι αερομεταφορές που συνδέουν μέχρι στιγμής τις δύο χώρες, καθώς και κάποια βασικά στοιχεία για την καθεμιά από αυτές, φτάνοντας στο τρίτο κεφάλαιο, όπου αναλύεται ο τρόπος με τον οποίο οργανώνονται οι εν λόγω εταιρείες, όσον αφορά την διαθεσιμότητα αεροσκαφών αλλά και την στόχευση της κάθε εταιρείας.
Στο τέταρτο κεφάλαιο, θα αναφερθούν οι συνθήκες κάτω από τις οποίες ανταγωνίζονται οι εταιρείες, περιγράφοντας διεξοδικά τις ώρες απογείωσης και άφιξης, το προσφερόμενο προϊόν και υπηρεσίες, τα προγράμματα συλλογής μιλιών, καθώς επίσης και την μέση τιμή που καθορίζει η κάθε εταιρείας, μιας και είναι ο σημαντικότερος παράγοντας επιλογής πτήσης και κατ επέκταση εταιρείας από το καταναλωτικό κοινό.
Φτάνοντας στο τελευταίο μέρος της εργασίας, παρουσιάζεται το ερωτηματολόγιο που εκπονήθηκε από τον φοιτητή σε συνεννόηση με τον επιβλέπων καθηγητή, με πρωταρχικό στόχο την εύρεση των κριτηρίων επιλογής πτήσεων από τους καταναλωτές, αποδεικνύοντας παράλληλα την θετική αποτελεσματικότητα που επέφερε ο ανταγωνισμός, ως προς την αύξηση του τουρισμού.