Voyage optimization and post voyage analysis in VLCC market
Master Thesis
Συγγραφέας
Αγγουριδάκης, Ορέστης Παντελής Εμμ.
Ημερομηνία
2017-10Επιβλέπων
Παντουβάκης, ΆγγελοςΠροβολή/ Άνοιγμα
Λέξεις κλειδιά
Routing ; Πλοία ; Δρομολόγηση πλοίου ; Ανάλυση ταξιδιών ; Voyage optimization ; Ενεργειακή απόδοσηΠερίληψη
Οι διαρκώς μεταβαλλόμενοι ναύλοι, οι αυστηρότεροι περιβαλλοντικοί κανονισμοί ,οι κυμαινόμενες τιμές των καυσίμων και οι προσδοκίες για μείωση των εκπομπών αερίων θερμοκηπίου καθιστούν την παρούσα κατάσταση ιδιαίτερα κρίσιμη για τη ναυτιλιακή βιομηχανία. Στο πλαίσιο αυτό, το ενδιαφέρον για λύσεις για τη μείωση της κατανάλωσης καυσίμων πλοίων αυξήθηκε τα τελευταία χρόνια, σε συνδυασμό με τις τεχνολογικές βελτιώσεις στην ενεργειακή απόδοση των πλοίων. Η εργασία αυτή αποσκοπεί στη συμβολή στις γνώσεις που απαιτούνται για τη μείωση της κατανάλωσης καυσίμων από τη ναυτιλία. Αυτό επιτυγχάνεται εστιάζοντας στην εφαρμογή των τεχνολογιών πάνω στην βελτιστοποίηση και στο τρόπο σχεδιασμού της πορείας ενός καραβιού. Η παρούσα εργασία επικεντρώνεται στο πλοίο ως ενεργειακό σύστημα και στην συμβολή του προγραμματισμού του ταξιδιού στην ενεργειακή αποδοτικότητά του μέσω της ελαχιστοποίησης της κατανάλωσης καυσίμου και της πιο ασφαλούς πλεύσης. Οι οικονομικές πτυχές και κάποιες τεχνικές πτυχές (όπως η συντήρηση και ο δεξαμενισμός του πλοίου) δεν είναι άγνωστες, αλλά δεν αποτελούν το επίκεντρο αυτής της διατριβής.
Στο πρώτο κεφάλαιο θα κάνουμε μια εισαγωγή ορίζοντας την έννοια της βελτιστοποίησης του ταξιδιού και κάνοντας μια ιστορική αναδρομή. Στην συνέχεια θα ορίσουμε την έννοια του ανθρακικού αποτυπώματος και των κυριότερων δεικτών παρακολούθησης της αποδοτικότητας του πλοίου (SEEMP, EEDI,EEOI). Στο δεύτερο κεφάλαιο θα τονίσουμε την ανάγκη που υπάρχει για βελτιστοποίηση και θα περιγράψουμε τους παράγοντες που επηρεάζουν την υπολογισμό του βέλτιστου δρομολογίου για το πλοίο.
Με την βοήθεια προγενέστερων ερευνών στο τρίτο κεφάλαιο θα αναλύσουμε όλα τα δεδομένα και θα τονίσουμε γιατί είναι σημαντική η βελτιστοποίηση του ταξιδιού πριν και κατά την διάρκεια αυτού, τόσο για το επιχειρηματικό όσο και για το λειτουργικό κομμάτι του πλοίου.
Στο δεύτερο σκέλος, θα περιγράψουμε τον τρόπο λειτουργίας και την μεθοδολογία που θα ακολουθήσουμε με βάση το υπολογιστικό πρόγραμμα VVOS (Vessel Voyage Optimization Solution). Στην συνέχεια, θα παραθέσουμε όλα τα δεδομένα που έχουμε συλλέξει από ελληνική πλοιοκτήτρια εταιρεία από παρελθοντικά ταξίδια 10 πλοίων VLCCs. Μετ’ έπειτα, θα αναλύσουμε όλα τα δεδομένα που προήλθαν από την έρευνα στα συγκεκριμένα ταξίδια και θα καταλήξουμε με ένα συμπερασματικό κεφάλαιο, συγκρίνοντας τα συνολικά οφέλη από την χρήση των προγραμμάτων αυτών για την βελτιστοποίηση του ταξιδιού.