Εμφάνιση απλής εγγραφής

Επιτάχυνση του αλγορίθμου Smith-Waterman για ανίχνευση ηχητικών εφέ με χρήση GPU

dc.contributor.advisorΨαράκης, Μιχαήλ
dc.contributor.authorΠασχάλης, Θεόδωρος
dc.date.accessioned2017-12-20T09:33:08Z
dc.date.available2017-12-20T09:33:08Z
dc.date.issued2017-07
dc.identifier.urihttps://dione.lib.unipi.gr/xmlui/handle/unipi/10334
dc.description.abstractΗ αναγνώριση προτύπων σε ένα μεγάλο πλήθος δεδομένων αποτελεί έναν από τους σημαντικότερους τομείς στην σύγχρονη πληροφορική. Ένα τέτοιο πρόβλημα στο χώρο της βιοπληροφορικής είναι η ευθυγράμμιση μοριακών ακολουθιών, δηλαδή η εύρεση παρόμοιων υποακολουθιών ανάμεσα σε δύο ακολουθίες πρωτεϊνών. Ένας αλγόριθμος που χρησιμοποιείται για την ευθυγράμμιση μοριακών ακολουθιών είναι ο δυναμικός αλγόριθμος Smith-Waterman. Η ακρίβεια του αλγόριθμου αυτού είναι πολύ μεγάλη, αλλά αντισταθμίζεται από τις μεγάλες υπολογιστικές απαιτήσεις του. Η εξυπηρέτηση των μεγάλων υπολογιστικών απαιτήσεων του αλγόριθμου Smith-Waterman, μπορεί να πραγματοποιηθεί με την χρήση υλικού παράλληλης αρχιτεκτονικής, όπως οι κάρτες γραφικών του υπολογιστικού μοντέλου της CUDA. Οι κάρτες γραφικών μας δίνουν την δυνατότητα να εκτελέσουμε χιλιάδες νήματα, τα οποία μπορούν να πραγματοποιήσουν χιλιάδες υπολογισμούς παράλληλα. Σκοπός της παρούσας διπλωματικής είναι η επιτάχυνση του αλγόριθμου Smith - Waterman για την ανίχνευση ηχητικών εφέ σε μία ροή ηχητικών δεδομένων. Για να ικανοποιηθούν οι μεγάλες υπολογιστικές απαιτήσεις, ο αλγόριθμος υλοποιείται πάνω στο προγραμματιστικό μοντέλο της CUDA, για να εκμεταλλευτούμε τις μεγάλες δυνατότητες παραλληλίας που μας παρέχουν οι κάρτες γραφικών. Το προγραμματιστικό μοντέλο της CUDA αποτελείται από δύο κομμάτια: το κομμάτι που εκτελείται από την CPU και το κομμάτι που εκτελείται από την GPU. Στην συγκεκριμένη εφαρμογή το κομμάτι της CPU αναλαμβάνει κυρίως το φόρτωμα των αρχείων στο σύστημα και την μεταφορά των απαραίτητων δεδομένων στην GPU. Το κομμάτι της GPU αναλαμβάνει τον υπολογισμό του πίνακας κόστους αντικατάστασης και την εκτέλεση του αλγόριθμου Smith – Waterman. Τα ηχητικά αρχεία μορφοποιούνται πάνω στην μορφή ASE, ώστε να έχουμε μια ακολουθία διανυσμάτων 62 διαστάσεων. Ο πίνακας κόστους αντικατάστασης που χρησιμοποιούμε σε αναλογία με τον αντίστοιχο της βιοπληροφορικής, είναι ένας πίνακας που μας δίνει το συνημίτονο μεταξύ δύο συγκρινόμενων διανυσμάτων. Το μεγάλο μειονέκτημα της κάρτας γραφικών είναι ο περιορισμός των επιδόσεων σε εφαρμογές που υπάρχει συχνά επικοινωνία μεταξύ επεξεργαστή και μνήμη. Ο αλγόριθμος Smith – Waterman απαιτεί πολλές προσπελάσεις στην μνήμη και αυτό περιορίζει τις επιδόσεις της εφαρμογής. Παρ’ όλους τους περιορισμούς που έχουμε λόγω της συχνής επικοινωνίας με την μνήμη, η χρήση της κάρτας γραφικών μας δίνει σημαντικά βελτιωμένους χρόνους σε σχέση με τις επιδώσεις της CPU.el
dc.format.extent65el
dc.language.isoelel
dc.publisherΠανεπιστήμιο Πειραιώςel
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.titleΕπιτάχυνση του αλγορίθμου Smith-Waterman για ανίχνευση ηχητικών εφέ με χρήση GPUel
dc.title.alternativeGPU-based acceleration of Smith-Waterman algorithm for audio effects detectionel
dc.typeMaster Thesisel
dc.contributor.departmentΣχολή Τεχνολογιών Πληροφορικής και Επικοινωνιών. Τμήμα Πληροφορικήςel
dc.description.abstractENThe pattern recognition in a large number of data is one of the most important sectors in the modern computing. One such problem in bioinformatics field is to align the molecular sequences, i.e. finding similar subsequences between two protein sequences. An algorithm used to align molecular sequences is the dynamic algorithm Smith-Waterman. The accuracy of this algorithm is very large, but is offset by the large computational requirements. To satisfy the large computational requirements of the Smith-Waterman algorithm we can utilize a parallel hardware architecture, such as video cards based on the computational model of CUDA. The graphics cards enable you to execute thousands of threads, which can perform thousands of calculations in parallel. The purpose of this thesis is the acceleration of the algorithm Smith - Waterman for detecting sound effects in a stream of audio data. To meet the large computational requirements, the algorithm is implemented on the CUDA programming model, to take advantage of the great potential parallelism provided by graphics cards. The CUDA programming model consists of two parts: the part that is executed by the CPU and the one that is executed by the GPU. In this application, the piece of CPU mainly undertakes the uploading of files to the system and transfer the necessary data to the GPU. The part that is executed by the GPU, is to calculate the replacement cost matrix and the execution of the Smith – Waterman algorithm. The audio files are formatted on the ASE format, so that we have a sequence of 62-dimensional vectors. The replacement cost matrix used in analogy with the corresponding bioinformatics, is a table that gives the cosine between two compared vectors. The big disadvantage of the graphics card is the limiting performance in communication between processor and memory. The algorithm Smith - Waterman requires many accesses to memory, and this limits the application's performance. Despite all the limitations we have due to the frequent communication with the memory, the use of the graphics card provides significantly improved times in comparison with the CPU implementation.el
dc.contributor.masterΠληροφορικήel
dc.subject.keywordΑλγόριθμοιel
dc.subject.keywordΚάρτες γραφικώνel
dc.subject.keywordGraphics processing unitsel
dc.subject.keywordGPUel


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Thumbnail

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στις ακόλουθες συλλογές

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές
Εκτός από όπου διευκρινίζεται διαφορετικά, το τεκμήριο διανέμεται με την ακόλουθη άδεια:
Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές

Βιβλιοθήκη Πανεπιστημίου Πειραιώς
Επικοινωνήστε μαζί μας
Στείλτε μας τα σχόλιά σας
Created by ELiDOC
Η δημιουργία κι ο εμπλουτισμός του Ιδρυματικού Αποθετηρίου "Διώνη", έγιναν στο πλαίσιο του Έργου «Υπηρεσία Ιδρυματικού Αποθετηρίου και Ψηφιακής Βιβλιοθήκης» της πράξης «Ψηφιακές υπηρεσίες ανοιχτής πρόσβασης της βιβλιοθήκης του Πανεπιστημίου Πειραιώς»