Στρατηγική ανάλυση στον κλάδο των τηλεπικοινωνιών - κινητών επικοινωνιών. Μελέτη περίπτωσης (Wind Hellas)
Προβολή/ Άνοιγμα
Λέξεις κλειδιά
Στρατηγική ; Στρατηγικός σχεδιασμός ; Στρατηγικό μάνατζμεντ ; Κινητή τηλεφωνία ; Ελλάδα ; SWOT analysisΠερίληψη
Η παρούσα διπλωματική εργασία, που αναπτύσσεται στο πλαίσιο του προγράμματος μεταπτυχιακών σπουδών του Τμήματος Ψηφιακών Συστημάτων, εξετάζει την ανάλυση του κλάδου της κινητής τηλεφωνίας στην ελληνική αγορά. Συγκεκριμένα, ασχολείται με την ανάλυση του εξωτερικού και εσωτερικού περιβάλλοντος του κλάδου και παρέχει μια ανάλυση στρατηγικής εταιρείας κινητών επικοινωνιών, η οποία κατέχει σημαντική θέση στο κλάδο. Η ανάλυση του θέματος αποτελείται από πέντε κεφάλαια. Στο πρώτο κεφάλαιο, η εργασία ξεκινά με μια εκτενή αναφορά στις βασικές έννοιες της στρατηγικής και του στρατηγικού μάνατζμεντ. Στο δεύτερο κεφάλαιο επισημαίνεται η κατάσταση της τηλεφωνίας στη χώρα μας αλλά και σε συγκριτικά με την Ευρωπαϊκή Ένωση. Επιπλέον, παρουσιάζονται δείκτες, όπως το Α.Ε.Π. και το πώς ο κλάδος συνεισφέρει στην οικονομία, στην κοινωνία και το περιβάλλον τα τελευταία 20 χρόνια. Έπειτα, στο τρίτο κεφάλαιο παρουσιάζεται ο κλάδος της κινητής τηλεφωνίας στην Ελλάδα, εντός του οποίου ανταγωνίζονται οι εταιρείες και γίνεται ανάλυση στο εξωτερικό περιβάλλον του. Με την ανάλυση του εξωτερικού περιβάλλοντος μπορούμε να αναγνωρίσουμε τις ευκαιρίες και τις απειλές για τον εξεταζόμενο κλάδο. Στη συνέχεια, και συγκεκριμένα στο τέταρτο κεφάλαιο, παρουσιάζεται η ανάλυση του εσωτερικού περιβάλλοντος της εταιρείας που μελετάμε. Παρουσιάζεται η αποστολή, το όραμα, το οργανόγραμμα της εταιρείας και όλες οι εσωτερικές της διαδικασίες. Με τον τρόπο αυτόν είναι εύκολο να αναγνωριστούν οι δυνάμεις και οι αδυναμίες της. Στο πέμπτο κεφάλαιο, καθορίζονται σε μορφή πινάκων οι δυνάμεις, οι αδυναμίες, οι ευκαιρίες και οι απειλές (S.W.O.T.). Επίσης, καταγράφονται οι τρέχουσες στρατηγικές που ακολουθεί η εταιρεία και διευρύνονται οι ικανότητες της που είναι καθοριστικές για την επιτυχία της στρατηγικής της. Περαιτέρω αξιολογούνται εναλλακτικές στρατηγικές σε σχέση με τις θεμελιώδεις ικανότητες της εταιρείας για να διατηρήσει τη θέση της και να αυξήσει το μερίδιο αγοράς της. Στο τέλος γίνεται αναφορά στην εναλλακτική στρατηγική που θα πρέπει να ακολουθηθεί από την εταιρεία, ούτως ώστε να πετύχει τους σκοπούς που έχει θέσει η διοίκηση.