dc.contributor.advisor | Τσελεπίδης, Αναστάσιος | |
dc.contributor.author | Νικολάου, Παναγιώτα | |
dc.date.accessioned | 2017-07-25T09:14:18Z | |
dc.date.available | 2017-07-25T09:14:18Z | |
dc.date.issued | 2016-10 | |
dc.identifier.uri | https://dione.lib.unipi.gr/xmlui/handle/unipi/9835 | |
dc.description.abstract | Σύμφωνα με τη διεθνή συμφωνία MARPOL 73/78 απαγορεύεται οποιαδήποτε απόρριψη πετρελαίου στη θάλασσα. Η παράνομη απόρριψη δε αποτελεί σημαντική αιτία υποβάθμισης των θαλασσών και της παράκτιας ζωής.
Η ρύπανσης από πετρέλαιο στην επιφάνεια της θάλασσας είναι φαινόμενο που παρατηρείται τις τελευταίες τρεις δεκαετίες περίπου. Τέτοιου τύπου ρύπανση μπορεί να προκληθεί από μη τυχαίες απορρίψεις ( τυχαίες ζημιές από τα πλοία, έξαψη δεξαμενή, φυσικά διαρροή) καθώς και τυχαίες διαρροές από κατεστραμμένα πλοία ή υπεράκτιες εγκαταστάσεις.
Στη πρώτη περίπτωση έχουμε να κάνουμε συνήθως με μικρή σε έκταση μόλυνση, που αντιπροσωπεύει ένα μεγάλο μέρος του συνολικού ποσού του πετρελαίου που εισάγεται στο θαλάσσιο περιβάλλον. Η δεύτερη είναι πολύ λιγότερο συχνή αλλά συνήθως συνεπάγεται μεγαλύτερο όγκο απελευθέρωσης. Και στις δύο περιπτώσεις, οι πετρελαιοκηλίδες αποτελούν σημαντική απειλή για το περιβάλλον και τα ευαίσθητα θαλάσσια οικοσυστήματα.
Ως εκ τούτου, οι δράσεις ταχείας ανίχνευσης και αποτελεσματικής αντιμετώπισης καταστάσεων έκτακτης ανάγκης που απαιτούνται για τον εντοπισμό, τον περιορισμό και την ανάκτηση του πετρελαίου που χύνεται στη θάλασσα είναι κομβική. Σε τούτη την εργασία θα μελετήσουμε τα εργαλεία δορυφορικού εντοπισμού των πετρελαιοκηλίδων. Κυρίαρχο μεταξύ αυτών αποτελεί το αυτοματοποιημένο σύστημα εντοπισμού πετρελαιοκηλίδων με χρήση δορυφορικών τηλεσκοπικών απεικονίσεων Ραντάρ Συνθετικού Ανοίγματος SAR. | el |
dc.format.extent | 79 | el |
dc.language.iso | el | el |
dc.publisher | Πανεπιστήμιο Πειραιώς | el |
dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/ | * |
dc.subject | Θάλασσα -- Μόλυνση -- Μέτρα ασφαλείας | el |
dc.subject | Πετρελαϊκή ρύπανση της θάλασσας | el |
dc.title | Δορυφορικός εντοπισμός πετρελαϊκής ρύπανσης | el |
dc.title.alternative | Satellite detection of oil pollution | el |
dc.type | Master Thesis | el |
dc.contributor.department | Σχολή Ναυτιλίας και Βιομηχανίας. Τμήμα Ναυτιλιακών Σπουδών | el |
dc.description.abstractEN | According to the international agreement MARPOL 73/78, any discharge of oil into the sea is prohibited. Illegal dumping is a major cause of degradation of marine and coastal life. Οil pollution at sea level is a phenomenon observed in the last three decades. Such pollution can be caused by accidental discharge (accidental damage from ships flushing tank, natural leakage) and accidental leaks from damaged ships or offshore installations. In the first case, we are usually dealing with small land contamination, which represents a large part of the total amount of oil entering the marine environment. Τhe second, is less common but usually implies higher volume release. In both cases, oil spills are a major threat to the environment and vulnerable marine ecosystems. Therefore, it is considered crucial to take action for rapid detection; effective emergency response is required for the detection, containment and recovery of oil spilled at sea. Οn this thesis we will study the satellite detection tools of oil spills. Dominant element is the automatic oil spill detection system using satellite remote sensing illustration Synthetic Aperture Radar SAR. | el |
dc.contributor.master | Ναυτιλία | el |
dc.subject.keyword | Μόλυνση υδάτων | el |
dc.subject.keyword | Ρύπανση | el |
dc.subject.keyword | Πετρελαιοκηλίδες | el |
dc.subject.keyword | Δορυφορικές υπηρεσίες | el |