Εμφάνιση απλής εγγραφής

Οι αεροδιακομιδές στην Ελλάδα : η επιχειρησιακή και οικονομική διάσταση

dc.contributor.advisorΒοζίκης, Αθανάσιος
dc.contributor.authorΤούσης, Ευθύμιος
dc.date.accessioned2017-05-25T06:33:09Z
dc.date.available2017-05-25T06:33:09Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.urihttps://dione.lib.unipi.gr/xmlui/handle/unipi/9601
dc.description.abstractΟι αεροδιακομιδές εξυπηρετούν στη γρήγορη και ασφαλή μεταφορά των ασθενών από τον τόπο του συμβάντος ή από μία μονάδα υγείας σε μία πιο εξειδικευμένη μονάδα υγείας. Το ιατρικό πλήρωμα θα πρέπει να περιλαμβάνει ιατρό εκπαιδευμένο στη μονάδα εντατικής θεραπείας, νοσηλευτή ή/και διασώστη. Σκοπός της παρούσης εργασίας ήταν η αποτύπωση του χάρτη των αεροδιακομιδών στην Ελλάδα, καθώς και του τρόπου με τον οποίο επηρεάστηκαν από την οικονομική κρίση. Πρόκειται για μία ερευνητική μελέτη, η οποία διεξήχθη συλλέγοντας δεδομένα από το ΕΚΑΒ και την πολεμική αεροπορία για τη χρονική περίοδο 2010 έως 2014. Το ΕΚΑΒ διέθεσε στοιχεία όσον αφορά την ηλικία των ασθενών, τον τόπο προέλευσής τους, τον ασφαλιστικό φορέα και το μέσο μεταφοράς, ενώ η πολεμική αεροπορία διέθεσε αναλυτικά στοιχεία ανά έτος και ανά μήνα που αφορούσαν τον τύπο του αεροσκάφους, τον αριθμό των αποστολών, τις ώρες πτήσεις και τον αριθμό των ασθενών. Το ωριαίο κόστος πτήσης για κάθε αεροσκάφος ορίζεται από το ΦΕΚ 2808/2013. Το έτος 2014 πραγματοποιήθηκαν 2298 (83,8%) από τις 2743, το 2013 έγιναν 2187 (82,4%), το 2012 έγιναν 2153 (82,2%), το 2011 έγιναν 2158 (82,3%) και το 2010 έγιναν 2193 (83,8%) αεροδιακομιδές. Από το 2010 μέχρι το 2012, οι αεροδιακομιδές μειώθηκαν κατά 1,8% και στη συνέχεια αυξήθηκαν κατά 6,3%. Η Ελληνική Πολεμική Αεροπορία προτιμάει το Super Puma AS-232 (617,8 ώρες πτήσης) για τις διακομιδές ασθενών, μετά το Α-109 (225,4 ώρες πτήσης) και σπανιότερα το ΑΒ-205 (50,2 ώρες πτήσης). Το ΑΒ-205 έχει κατά περίπου 33,3% μεγαλύτερο ωριαίο κόστος λειτουργίας σε σχέση με τα υπόλοιπα ελικόπτερα (8000 έναντι 6000 ευρώ ανά ασθενή). Η Πολεμική Αεροπορία χρησιμοποιούσε κυρίως το C27-J (692,9 ώρες πτήσεις) και λιγότερο το C-130 (733,9 ώρες πτήσης), ενώ από το 2012 και μετά, που ξεκίνησε η οικονομική κρίση, μειώθηκαν οι ώρες πτήσεις του C27-J κατά 71,7% και αυξήθηκαν του C-130 κατά 135,9% περίπου. Το κόστος ανά ασθενή του C-130 είναι σχεδόν διπλάσιο σε σχέση με του C27-J (11.001,3 έναντι 5902,4 ευρώ για το έτος 2014). Η οικονομική κρίση άλλαξε τον τρόπο λειτουργίας των αεροδιακομιδών καθιστώντας τες πιο οικονομικά αποδοτικές. Για τη μείωση του κόστους των αεροδιακομιδών, η λύση είναι η μείωση του αριθμού τους. Αυτό μπορεί να επιτευχθεί με την εφαρμογή της τηλεϊατρικής στα νησιά.el
dc.format.extent122el
dc.language.isoelel
dc.publisherΠανεπιστήμιο Πειραιώςel
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.titleΟι αεροδιακομιδές στην Ελλάδα : η επιχειρησιακή και οικονομική διάστασηel
dc.title.alternativeThe air transport of patients in Greece : operational and economic aspectsel
dc.typeMaster Thesisel
dc.contributor.departmentΣχολή Οικονομικών, Επιχειρηματικών και Διεθνών Σπουδών. Τμήμα Οικονομικής Επιστήμηςel
dc.description.abstractENThe aim of the air medical transfers is the fast and safe transfer of patients from the scene or a health care unit to a more specialized health care unit. The medical crew should include a physician trained in the intensive care unit, a nurse or/and a rescuer. The aim of this study was the depiction of the map of the air medical transfers in Greece and the way they were affected by the economic crisis. This is a research study, conducted by collecting data from the ambulance services and the Air Force for the period 2010 to 2014. The Ambulance service allocated data on patient age, place of origin, the insurer and the mean of transport, while the air Force provided data by year and month concerning the type of aircraft, the number of missions, the hours of flights and the number of patients. The hourly cost of flight for each aircraft is defined by the law 2808/2013. In 2014 totally 2298 (83.8%) from 2743 air transfers were made, in 2013 done 2187 (82.4%), in 2012 made 2153 (82.2%), in 2011 done 2158 (82.3%) and 2010 done 2193 (83.8%) air medical transfers. From 2010 to 2012, the air medical transfers decreased by 1.8% and then increased by 6.3%. The Greek Air Force prefers the Super Puma AS-232 (617,8 flying hours), then the A-109 (225.4 flying hours) and rarely the AB-205 (50.2 flying hours). The AB-205 has approximately 33.3% higher hourly operating costs than the other helicopters (8000 versus 6000 euros per patient). The Air Force primarily used the C27-J (692,9 flight hours) and less the C-130 (733,9 flying hours), and since 2012 that started the economic crisis, the hours of flights of C27- J reduced by 71.7% and increased the C-130 by approximately 135.9%. The cost per patient of C-130 is almost twice than the C27-J (11001.3 vs 5902.4 euros for the year 2014). The economic crisis has changed the pattern of air medical transfers making them more cost effective. In order to reduce the cost of air medical transfers, telemedicine has to be applied to the islands.el
dc.contributor.masterΟικονομικά και Διοίκηση της Υγείαςel
dc.subject.keywordΑεροδιακομιδέςel
dc.subject.keywordΚόστοςel
dc.subject.keywordΑσθενείςel
dc.subject.keywordΝησιάel
dc.subject.keywordAir medical transfersel
dc.subject.keywordCostel
dc.subject.keywordPatientsel
dc.subject.keywordIslandsel


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Thumbnail

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στις ακόλουθες συλλογές

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές
Εκτός από όπου διευκρινίζεται διαφορετικά, το τεκμήριο διανέμεται με την ακόλουθη άδεια:
Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές

Βιβλιοθήκη Πανεπιστημίου Πειραιώς
Επικοινωνήστε μαζί μας
Στείλτε μας τα σχόλιά σας
Created by ELiDOC
Η δημιουργία κι ο εμπλουτισμός του Ιδρυματικού Αποθετηρίου "Διώνη", έγιναν στο πλαίσιο του Έργου «Υπηρεσία Ιδρυματικού Αποθετηρίου και Ψηφιακής Βιβλιοθήκης» της πράξης «Ψηφιακές υπηρεσίες ανοιχτής πρόσβασης της βιβλιοθήκης του Πανεπιστημίου Πειραιώς»