dc.contributor.advisor | Παζαρζής, Μιχαήλ | |
dc.contributor.author | Μπότσιου, Αλεξάνδρα Β. | |
dc.date.accessioned | 2016-07-13T13:22:58Z | |
dc.date.available | 2016-07-13T13:22:58Z | |
dc.date.issued | 2014-10 | |
dc.identifier.uri | https://dione.lib.unipi.gr/xmlui/handle/unipi/8952 | |
dc.description.abstract | Η διεθνής ναυτιλία αντιμετωπίζει βαθιά ύφεση, η οποία οφείλεται τόσο στην παγκόσμια οικονομία, όπως αυτή έχει διαμορφωθεί, όσο και στην υπερπροσφορά χωρητικότητας και στην μειωμένη χρηματοδότηση.
Σε αυτό το δυσμενές οικονομικό περιβάλλον και στην έλλειψη εμπιστοσύνης μεταξύ των συναλλασσομένων, η διαιτησία, ως διεθνώς εδραιωμένη μέθοδος για επίλυση των διαφορών, καλείται να διευθετήσει τις διαφορές των εμπλεκόμενων στην ναυτιλιακή αγορά μερών βάσει αμοιβαίας μεταξύ τους συμφωνίας.
Η διαιτησία αποτελεί έναν βασικό θεσμό του δικαίου, μια διαδικασία για την επίλυση των διαφορών η οποία ενέχει άσκηση δικαιοδοτικού έργου, αν και διεξάγεται εκτός των δικαστηρίων. Έχει εφαρμοστεί σε ικανοποιητικό επίπεδο στα ναυτιλιακά ζητήματα και έχει γίνει αποδεικτή από όλους τους εμπλεκόμενους στην ναυτιλία φορείς.
Στην παρούσα διπλωματική εργασία θα εξεταστεί η ναυτική διαιτησία σε εθνικό και σε διεθνές επίπεδο: θα αναλυθούν οι έννοιες και η διαδικασία υλοποίησής της κατά τον Κώδικα Πολιτικής Δικονομίας, καθώς και η εφαρμογή της στην επίλυση των διαφορών που αναφύονται από τα ναυλοσύμφωνα και τις φορτωτικές. Περαιτέρω θα εξεταστεί η διαιτησία και σε επιμέρους, ειδικότερες ναυτιλιακές συναλλαγές.
Τέλος,θα παρατεθούν αποφάσεις ημεδαπών και αλλοδαπών δικαστηρίων και θα εξαχθούν συμπεράσματα σχετικά με τα πλεονεκτήματα και τα μειονεκτήματα του θεσμού. | el |
dc.format.extent | 125 | el |
dc.language.iso | el | el |
dc.publisher | Πανεπιστήμιο Πειραιώς | el |
dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/ | * |
dc.subject | Ναυλοσύμφωνα | el |
dc.title | Η ναυτική διαιτησία | el |
dc.type | Master Thesis | el |
dc.contributor.department | Σχολή Ναυτιλίας και Βιομηχανίας. Τμήμα Ναυτιλιακών Σπουδών | el |
dc.description.abstractEN | Arbitration constitutes a procedural form of resolving disputes extra judicially. It is widely adopted in the maritime industry as a cost effective, prompt form of resolving disputes pertaining to maritime claims.
In the present thesis, the domestic and the international arbitration are going to be discussed. The terms and the implementation process, as stipulated in the Greek Code of Civil Procedure, as well as the implementation of the arbitration in the charter parties, in the bills of landing and in other maritime sectors are going to be explored.
Domestic and foreign case law shall be cited. As conclusion, the positive and negative aspects of the arbitration shall be deduced. | el |
dc.contributor.master | Ναυτιλία | el |
dc.subject.keyword | Ναυτική διαιτησία | el |
dc.subject.keyword | Ναυτική διαφορά | el |
dc.subject.keyword | Σύμβαση της Νέας Υόρκης | el |
dc.subject.keyword | Φορτωτικές | el |
dc.subject.keyword | Νομολογία | el |
dc.subject.keyword | Maritime arbitration | el |
dc.subject.keyword | Maritime claim/dispute | el |
dc.subject.keyword | New York Convention | el |
dc.subject.keyword | Bills of landing | el |
dc.subject.keyword | Case law | el |
dc.subject.keyword | Charter party | el |