Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.advisorΠελαγίδης, Θεόδωρος
dc.contributor.authorΚουτρή, Σοφία-Δανάη
dc.date.accessioned2016-06-13T06:42:10Z
dc.date.available2016-06-13T06:42:10Z
dc.date.issued2015-06
dc.identifier.urihttps://dione.lib.unipi.gr/xmlui/handle/unipi/8817
dc.description.abstractΣκοπός της παρούσας διπλωματικής εργασίας είναι η μελέτη και οικονομική ανάλυση της προοπτικής κατασκευής/επέκτασης και λειτουργίας διαλυτηρίων πλοίων στην Ελλάδα. Με το βλέμμα της Ευρωπαϊκής Επιτροπής Περιβάλλοντος στραμμένο στις διαδικασίες διαλύσεων πλοίων και στις περιβαλλοντικές και κοινωνικές επιπτώσεις που έχουν επιφέρει, ιδιαίτερα στις χώρες της Νοτιοανατολικής Ασίας όπου καταλήγει το μεγαλύτερο ποσοστό πλοίων Ευρωπαϊκών συμφερόντων και τον πρόσφατα ψηφισθέντα Ευρωπαϊκό Κανονισμό για την Ανακύκλωση Πλοίων, διαφαίνεται ενδεχόμενη μετακίνηση τμήματος της αγοράς στις Ευρωπαϊκές εγκαταστάσεις. Υπό αυτές τις συνθήκες εξετάστηκε, μέσω επισκόπησης της σχετικής βιβλιογραφίας και αρθρογραφίας, το ενδεχόμενο η Ελλάδα να λάβει μερίδιο από τα προς διάλυση πλοία των οικολογικά υπεύθυνων πλοιοκτητών. Πιο συγκεκριμένα, στο πρώτο κεφάλαιο δόθηκε η ιστορική αναδρομή της βιομηχανίας διαλύσεων μέσω της μετακίνησης του κέντρου δραστηριοτήτων των εγκαταστάσεων διάλυσης από τις βιομηχανοποιημένες στις αναπτυσσόμενες χώρες. Επιπλέον, υπό το πρίσμα των δυναμικά μεταβαλλόμενων οικονομικών κύκλων προσδιορίστηκαν οι παράγοντες που επηρεάζουν τις δυνάμεις προσφοράς και ζήτησης στην αγορά διαλύσεων, καθώς και οι βασικοί εμπλεκόμενοι φορείς της αγοράς. Στη συνέχεια και στο κεφάλαιο δύο, δόθηκε περιγραφή των μεθόδων διάλυσης καθώς και της αγοράς διαλύσεων όπως έχει μέχρι σήμερα διαμορφωθεί, καλύπτοντας τις συνθήκες που επικρατούν τόσο στις παραδοσιακά κρατούσες Ασιατικές χώρες όσο και στα «πράσινα» διαλυτήρια της Ευρώπης και της Αμερικής. Στο κεφάλαιο τρία, σκιαγραφήθηκαν οι επιπτώσεις της παραδοσιακά διενεργούμενης διάλυσης στο περιβάλλον και τον άνθρωπο, ήτοι το περιβαλλοντικό και κοινωνικό κόστος. Επιπρόσθετα, κατεγράφη η δράση της ΕΕ καθώς και των διεθνών οργανισμών προς την κατεύθυνση οικολογικά φιλικότερων μεθόδων και μέτρων προστασίας των συνθηκών εργασίας. Στο κεφάλαιο τέσσερα, παρουσιάστηκε η δυνατότητα μετακίνησης από τις Ασιατικές χώρες του κέντρου δραστηριοτήτων της βιομηχανίας διαλύσεων καθώς και η μορφή της πρότυπης εγκατάστασης. Ακολούθως, έγινε αναφορά στις τρέχουσες συνθήκες της ελληνικής αγοράς διαλύσεων και μέσω του κόστους συμμόρφωσης με τα διεθνή πρότυπα και τη μέθοδο της Καθαρής Παρούσας Αξίας επένδυσης, εκτιμήθηκε η δυνατότητα επέκτασης των δραστηριοτήτων στην Ελλάδα. Τέλος, στο κεφάλαιο πέντε κατεγράφησαν τα συμπεράσματα όπως προέκυψαν από την προηγηθείσα ανάλυση και δόθηκε απάντηση καθώς και περαιτέρω προτάσεις για το ερώτημα που αρχικά είχε τεθεί.el
dc.format.extent149el
dc.language.isoelel
dc.publisherΠανεπιστήμιο Πειραιώςel
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.subjectΠλοία -- Διάλυσηel
dc.titleΟικονομική ανάλυση της προοπτικής ίδρυσης διαλυτηρίων πλοίων ατην Ελλάδαel
dc.typeMaster Thesisel
dc.contributor.departmentΣχολή Ναυτιλίας και Βιομηχανίας. Τμήμα Ναυτιλιακών Σπουδώνel
dc.description.abstractENThe main goal of this thesis is to study and analyse, from an economic perspective, the feasibility of establishment/expansion and operation of ship dismantling facilities, in Greece. The European Environmental Agency has turned its sights towards ship dismantling procedures, and more specifically, the environmental and social impacts that the currently established processes create, especially in Southeast Asia, where most of the ships under European ownership are being dismantled. The above mentioned change of policy, along with the recent adoption of the new EU Ship Recycling Regulation, works as an indicator for a possible market share increase for Europe-based dismantling facilities. Under these circumstances and through a thorough analysis of relevant scientific articles and bibliographic references, we review the potential for Greece to receive a portion of the market share of the ships soon to be dismantled and are currently under ownership of environmentally-conscious ship owners. The first chapter details a historical review of the ship dismantling industry, applying emphasis on the relocation of dismantling centers away from industrialized countries and towards the developing world. Additionally, the contributing factors that influence supply and demand in the ship dismantling industry, along with the major market influencers and stakeholders, are specified; always under the prism of dynamically varying market conditions. Chapter two provides a description of the dismantling methods currently in use as well as the overall structure of the ship dismantling market, as it is currently shaped. The prevalent conditions in both the traditionally dominant (in terms of market share) Asian facilities and the “green” European and North American dismantling facilities are also covered. Chapter three outlines the impact, and therefore the social and environmental externalities of the traditional methods used for ship dismantling. Moreover, it records the actions of the EU and other international organizations towards more environmentally friendly dismantling methods and the establishment of protective measures in order to improve working conditions. Chapter four presents a feasibility study for the relocation of the center of operations away from Asian countries. A guideline for a model ship dismantling facility is provided. Following that, the current market conditions for Greece are being outlined. Furthermore, by taking the costs of adherence to the international ship dismantling standards into account, and through the utilization of Net Present Value investment analysis, the feasibility of the expansion of ship dismantling activities in Greece is examined. Chapter five outlines the concluding comments resulting from the above mentioned analysis, answers the questions initially posed and provides further suggestions on the topic.el
dc.contributor.masterΝαυτιλίαel
dc.subject.keywordΑνακύκλωση πλοίωνel
dc.subject.keywordΠεριβάλλονel
dc.subject.keywordΤιμές διάλυσηςel
dc.subject.keywordΔιεθνείς κανονισμοίel
dc.subject.keywordΚόστος συμμόρφωσηςel
dc.subject.keywordΜετακίνηση αγοράςel
dc.subject.keywordShip recyclingel
dc.subject.keywordEnvironmentel
dc.subject.keywordScrap/demolition priceel
dc.subject.keywordInternational regulationsel
dc.subject.keywordCompliance costel
dc.subject.keywordRelocationel


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Thumbnail

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στις ακόλουθες συλλογές

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές
Εκτός από όπου διευκρινίζεται διαφορετικά, το τεκμήριο διανέμεται με την ακόλουθη άδεια:
Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές

Βιβλιοθήκη Πανεπιστημίου Πειραιώς
Επικοινωνήστε μαζί μας
Στείλτε μας τα σχόλιά σας
Created by ELiDOC
Η δημιουργία κι ο εμπλουτισμός του Ιδρυματικού Αποθετηρίου "Διώνη", έγιναν στο πλαίσιο του Έργου «Υπηρεσία Ιδρυματικού Αποθετηρίου και Ψηφιακής Βιβλιοθήκης» της πράξης «Ψηφιακές υπηρεσίες ανοιχτής πρόσβασης της βιβλιοθήκης του Πανεπιστημίου Πειραιώς»