Εμφάνιση απλής εγγραφής

Στρατηγική διοίκηση οικονομίας : εξέταση περίπτωσης : Ωνάσειο Καρδιοχειρουργικό Κέντρο

dc.contributor.advisorΦαφαλιού, Ειρήνη
dc.contributor.authorΠοντικάκη, Μαρία Ε.
dc.date.accessioned2015-09-20T17:38:49Z
dc.date.available2015-09-20T17:38:49Z
dc.date.issued2009
dc.identifier.urihttps://dione.lib.unipi.gr/xmlui/handle/unipi/7682
dc.description.abstractΑν και ιστορικά ο κλάδος της υγείας ήταν λιγότερο ευάλωτος σε περιόδους οικονομικής ύφεσης σε σύγκριση με άλλους τομείς της οικονομίας, λόγω της ανελαστικής ζήτησης, τα αποτελέσματα της παρούσας οικονομικής κρίσης αντανακλώνται ήδη και σε αυτόν τον κλάδο. Καθώς η οικονομική κρίση είναι πλέον πραγματικότητα, η βιομηχανία της υγείας θα πρέπει να αναζητήσει τρόπους προκειμένου να επιτευχθεί αποδοτικότητα σε βάθος χρόνου, παρά τις δύσκολες συνθήκες που επικρατούν στην αγορά. Επιπρόσθετα, γεγονός αποτελεί ότι ο κλάδος της υγείας αντιμετωπίζει εξωτερικές πιέσεις που τον αναγκάζουν να αντιδράσει ενώ απαιτούν να προετοιμαστεί για τη νέα οικονομική πραγματικότητα με σκοπό να καταστεί βιώσιμος και επικερδής. Στο πλαίσιο αυτής της προετοιμασίας, κρίνεται αναγκαία η άμεση παρέμβαση των υψηλόβαθμων στελεχών που θα υλοποιήσουν καινοτόμες ιδέες. Σκοπός της παρούσας διπλωματικής εργασίας είναι η μελέτη των δυνατοτήτων της στρατηγικής διοίκησης καινοτομίας με σκοπό την υπέρβαση της υπάρχουσας προβληματικής κατάστασης στον κλάδο της υγείας. Για την συλλογή των αναγκαίων στοιχείων διενεργήθηκε έρευνα πεδίου στο Ωνάσειο Καρδιοχειρουργικό Κέντρο με συνεντεύξεις βασισμένες σε ημιδομημένο ερωτηματολόγιο. Οι συνεντεύξεις έγιναν με υψηλόβαθμα στελέχη, αλλά και με περιορισμένο αριθμό νοσηλευτικού προσωπικού. Η μελέτη περίπτωσης στο Ωνάσειο Καρδιοχειρουργικό Κέντρο διενεργήθηκε, εκτός των άλλων, με σκοπό τον προσδιορισμό του εάν η συγκεκριμένη νοσοκομειακή μονάδα ακολουθεί πρακτικές στρατηγικού μάνατζμεντ και, στην περίπτωση που τις χρησιμοποιεί, αναλύονται οι λόγοι που κρίνουν απαραίτητη την εφαρμογή τους. Η μελέτη ολοκληρώνεται με τον τρόπο που το Ωνάσειο Καρδιοχειρουργικό Κέντρο - και κατ' επέκταση ένας μη-κερδοσκοπικός ελληνικός οργανισμός - αντιμετωπίζει την ανταγωνιστικότητα στον κλάδο του, τις νέες απαιτήσεις και την αναμφίβολα δύσκολη οικονομική κατάσταση.el
dc.format.extent67el
dc.language.isoelel
dc.publisherΠανεπιστήμιο Πειραιώςel
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.subjectΝοσοκομεία -- Διοίκηση και οργάνωση -- Ελλάδαel
dc.subjectΣτρατηγικός σχεδιασμόςel
dc.subjectΔιοίκηση και οργάνωση υπηρεσιών υγείαςel
dc.subjectΩνάσειο Καρδιοχειρουργικό Κέντροel
dc.subjectHospitals -- Administration -- Greeceel
dc.subjectStrategic planningel
dc.subjectHealth services administrationel
dc.subjectManagement -- Technological innovationsel
dc.subjectOrganizational changeel
dc.subjectOnassis Cardiac Surgery Centerel
dc.titleΣτρατηγική διοίκηση οικονομίας : εξέταση περίπτωσης : Ωνάσειο Καρδιοχειρουργικό Κέντροel
dc.title.alternativeStrategic innovation management in healthcare institutions : the case study of Onasseioel
dc.typeMaster Thesisel
dc.contributor.departmentΣχολή Οικονομικών, Επιχειρηματικών και Διεθνών Σπουδών. Τμήμα Οικονομικής Επιστήμηςel
dc.identifier.call362.1068 ΠΟΝel
dc.description.abstractENAlthough historically the health sector was less vulnerable to economic downturns compared with other industries, the results of this financial crisis is already reflected in this industry. As the economic crisis continues, the health industry should seek ways to achieve profitability in the long term, despite the difficult market conditions. Additionally, it is a fact that the health sector is facing external pressures that forces it to react, while it makes it necessary to prepare for the new economic reality in order to become viable and profitable. As part of this preparation, it is necessary the direct intervention of all levels of management who will implement strategic innovative ideas. The main purpose of this thesis is to study the potentials of the strategic innovation management to overcome the existing crisis that has affected the health industry as well. To collect the necessary data, a field research was conducted in the Onassis Cardiac Surgery Center where interviews took place based on a semi structured questionnaire addressed to senior executives and a limited number of nursing staff. The case study at the Onassis Cardiac Surgery Center was carried out, among others, in order to identify if the specific hospital unit is following strategic management practices; in case those are used, the reasons for their implementation are analyzed further. The study concludes with the way which the Onassis Cardiac Surgery Center, and thus a non-profit Greek organization is facing the competition and the new requirements demanded in the context of an undoubtedly difficult economic situation.el
dc.corporate.nameΑνώτατο Εκπαιδευτικό Ίδρυμα Πειραιά Τεχνολογικού Τομέαel
dc.contributor.masterΟικονομικά και Διοίκηση της Υγείαςel


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Thumbnail

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στις ακόλουθες συλλογές

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές
Εκτός από όπου διευκρινίζεται διαφορετικά, το τεκμήριο διανέμεται με την ακόλουθη άδεια:
Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές

Βιβλιοθήκη Πανεπιστημίου Πειραιώς
Επικοινωνήστε μαζί μας
Στείλτε μας τα σχόλιά σας
Created by ELiDOC
Η δημιουργία κι ο εμπλουτισμός του Ιδρυματικού Αποθετηρίου "Διώνη", έγιναν στο πλαίσιο του Έργου «Υπηρεσία Ιδρυματικού Αποθετηρίου και Ψηφιακής Βιβλιοθήκης» της πράξης «Ψηφιακές υπηρεσίες ανοιχτής πρόσβασης της βιβλιοθήκης του Πανεπιστημίου Πειραιώς»